У Тернополі існує реальна загроза зупинки тролейбусних перевезень

Держава в особі Міністерств фінансів та соціальної політики не виконує своїх зобов’язань щодо компенсації за пільгові перевезення у громадському пасажирському транспорті Тернополя.

Борг за вже виконані перевезення складає два з половиною місяці, що у грошовому еквіваленті вимірюється близько 3,5 млн. грн. Даний факт ставить під загрозу функціонування найбільшого соціального перевізника обласного центру – КП «Тернопільелектротранс» (ТЕТ). 

Існує реальна загроза зупинки тролейбусних перевезень

На сьогодні у Тернополі пільговиків перевозять тролейбуси згаданого вище КП, а також частина автобусів комунального підприємства “Міськавтотранс” та приватників, котрі їздять за так званим соціальним маршрутом. І якщо автобусники ще сяк-так тримаються на плаву, хоча теж незадоволені у зв’язку з неповерненням субвенційних коштів, то тролейбусники, доля яких на ринку перевезень пільговиків є домінуючою, через подібні борги нині перебувають у вкрай важкому фінансовому становищі.

– Громадському пасажирському транспорту Тернополя (електро- і автотранспорт) субвенцій не повернули за грудень, січень і більшу половину лютого. Загалом усі перевізники станом на 1 лютого мали заборгованість у межах 3 млн. грн., з них КП ТЕТ – 2,5 млн. грн., «Міськавтотранс» – 150 тис. грн., приватні перевізники – близько 200 тис. грн., – зазначив начальник управління транспорту Тернопільської міської ради Ігор Мединський і додав, що з подібними проблемами тернопільські перевізники ще не зустрічалися.

Від субвенційних боргів найбільше потерпає КП «Тернопільелектротранс». На 2014 рік держава передбачила компенсувати тролейбусному депо за перевезення пільговиків 15,5 млн. грн., що складає тільки 65-70% від потреби. Але навіть цієї суми в розрахунку на поточні місячні проплати держава не дає.

– За день транспорт КП ТЕТ перевозить близько 52-х тисяч пільгових пасажирів-тернополян. А якщо сюди додати громадян з інших областей України та районів Тернопільської області, то за орієнтовними підрахунками щодня у Тернополі перевозять від 70 до 80 тисяч пільговиків. Тобто підприємство виконує величезну соціальну функцію, натомість держава зі свого боку, запровадивши 31 категорію пільговиків, на жаль, чомусь, не хоче розуміти, що за них хоча би той мінімум коштів треба повертати. Дана ситуація створює для підприємства величезний брак обігових коштів, через що є проблеми з виплатою заробітної плати, утриманням транспортних засобів у належному технічному стані тощо, – зазначив головний транспортник Тернополя.

За підписом мера Тернополя Сергія Надала направлено у Київ відповідний лист-звернення, в якому окреслено ситуацію щодо неповернення нашому місту субвенцій, адже, за словами Ігоря Мединського, гроші застрягли на рівні держави.

Якщо питання повернення субвенцій не буде вирішено, то нині має місце серйозна загроза зупинки міського електротранспорту, пише Номеродин.

– Міська рада робить усе, щоб тролейбусний парк функціонував та надавав безпечні громадські перевезення, – відзначив Ігор Григорович. – Ми не допустимо до того, щоб тролейбуси зупинилися. Але якщо держава і далі так буде поводитися, збільшуватиме кількість пільгових категорій, але не даватиме жодної копійки на оновлення рухомого складу, на ремонт інфраструктури КП «Тернопільелектротранс», не повертатиме субвенцій, то ситуація зайде у глухий кут.

Більш категоричним був директор КП «Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх.

– У 2013 році в нашого підприємства фактично забрали 4 млн. грн., бо включили заборгованість 2012 року в межах 2,5 млн. грн. плюс у кінці 2013-го недодали ще 1,5 млн. грн. Тобто із запланованих на минулий рік 15 млн. грн., які передбачалося отримати за перевезення пільговиків, ми отримали близько 11 млн. грн. субвенцій. Якщо додати до цього поточні борги по субвенціях уже за 2014 рік, то нині під загрозою виплата заробітної плати та виконання податкових й інших зобов’язань. Вихід один – держава повинна повернути субвенції, бо в іншому випадку існує реальна загроза зупинки підприємства, – заявив Андрій Мастюх.

Керівник тролейбусного депо, обурюючись даним станом справ, закидає звинувачення не лише у бік держави, а й у бік контролюючих органів.

– Зараз почнуться перевірки, чому наше підприємство не виплачує заробітної плати. А може, перевіряючі подивилися б у корінь проблеми, визначили причину цих невиплат, розібралися, чому держава та обласна адміністрація не повертають коштів управлінню транспорту ТМР як замовнику пільгових перевезень згідно з затвердженими планами, запланованими асигнаціями тощо?.. Нас перевіряють різні структури, але в їх висновках жодного слова немає про недофінансування. Нехай відповідальні особи приймають рішення: або відмовляйте пільговикам і робіть адресні дотації, або віддавайте кошти, а не шукайте крайніх в особах керівників комунальних підприємств та начальників профільних управлінь. А між тим, наше підприємство перевозить пасажирів, тому до нас не може бути застосований закон про першочерговість виплати зарплати. Так, робота водія і кондуктора, які виходять на лінію о 5.30. вимагає значних навантажень, в тому числі і фізичних. Ми це розуміємор і поважаємо цих працівників, але в нас ще є безпека пасажирів. Кожен тролейбус перевозить до 100 пасажирів, і якщо у першу чергу не поміняємо коліс чи рульові тяги, то ставимо під загрозу не одну людину (в даному випадку, якій невчасно виплатили заробітну плату), а всіх пасажирів, які є у тролейбусі, в тому числі і членів сімей тих самих високопосадовців, від яких залежить виплата субвенцій нашому підприємству. На жаль, перевіряючі цього не розуміють! – бідкається Андрій Павлович.

До того ж тернопільські казначеї наприкінці 2013 року відмовились приймати звіти щодо пільгових перевезень за грудень. Мовляв, вони були подані 31 грудня, а за внутрішніми наказами казначейства, всупереч постанові Кабміну, мали бути подані до 30 грудня.

– Склалося таке враження, що нас намагалися надурити, – заявив Ігор Мединський. – Але, на щастя, є структури, які контролюють дотримання законодавства. Прокуратура провела розслідування, відповідно працівників міського казначейства притягнуто з цього приводу до відповідальності. Між тим, мова йшла про грудневу компенсацію в сумі 1,5 млн. грн. А це місячна заробітна плата, нарахування працівникам тролейбусного депо та плата за використану електроенергію.

Автоперевізники поки дають собі раду

Автопідприємства, які працюють на соціальних маршрутах, отримують субвенційні виплати на рівні 45% від потреби. Але ще дають собі раду…

– А все тому, що напередодні тендеру прорахували подібну нинішній фінансову ситуацію, що серйозно не вистачатиме субвенцій з державного бюджету, відповідно, формуючи об’єкти конкурсу, робили їх таким чином, щоб були маршрути рентабельні і менш рентабельні. А якщо не було менш рентабельних, тобі до таких об’єктів додавали соціальні маршрути. Завдяки цьому намагаємось тримати ситуацію на плаву, – визнає складність ситуації Ігор Мединський.

Тернопіль тролейбус Міністерство фінансів
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань

Суспільство
Днями на товаристві з обмеженою відповідальністю «Спецавтоінвест» у селі Острів, Тернопільського району трапився нещасний випадок. Трагедія забрала життя 34-річного працівника виробництва. Наразі розслідування ще триває. Комісія обласного управління держапраці з’ясовує всі обставини та причини трагедії. Цьогоріч це вже десята смерть на робочому місці в нашій області, повідомляє Інтб
Суспільство
Студентські команди програмістів ТНТУ - найкращі в Україні. Вони перемогли у фіналі Всеукраїнської олімпіади з програмування ACM 2018, яка проходила 10 - 12 жовтня в місті Одеса. Команда студентів кафедри програмної інженерії Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя TNTU_YeahBoi у складі Бармака Ігоря, Заяця Володимира, Заярного Миколи отримала диплом I ступеня, а команда TNTU_TNT у складі Борівця Богдана, Зашка Богдана, Прив...
Суспільство
З 1 січня 2019-го року на пенсію у 60 років зможуть вийти тільки ті, хто заробив не менше 26 років стажу. Іншим доведеться трудитися до 63 і навіть 65 років. З 2019 року всі, хто заробив менше 15 років стажу, не можуть претендувати на пенсію. Як повідомляють "Новини України сьогодні", 60-річні українці, які в наступному році матимуть лише 15 років стажу, зможуть вийти на заслужений відпочинок в 65 років. Ті, у кого від 16 до 25 років стажу – в 63 роки. Пос...
Пригоди
Сьогодні (19 жовтня), близько 15 години, на автодорозі М-19 (Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече) поблизу с. Вигода, Заліщицького р-ну, Тернопільської області, патрульні виявили нетверезого водія вантажного автомобіля. Як повідомляє прес-служба патрульної поліції, інспектори зупинили вантажівку за порушення правил дорожнього руху. Перевіряючи документи патрульні помітили у водія ознаки алкогольного сп'яніння, а саме: різкий запах алкоголю з порожнини рота,...
Спорт
Учасники осіннього чемпіонату Гусятинщини з міні-футболу на кубок "Вірні збірній!" серед дитячих команд 2004 р. н. і молодших (загалом змагалося вісім команд) відвідали матч Ліги Націй між збірними України і Чехії, який відбувся 16 жовтня у Харкові. 104 особи вирушили у 2 спецвагонах з Тернополя у Харків і назад у потязі під назвою "Вірні збірній!". Віталій Остафійчук голова Федерації футболу Гусятинського району поділився враженнями: "Велике спасибі голов...
Суспільство
За даними вибіркового обстеження умов життя домогосподарств Тернопільщини, грошові витрати на харчування в середньому за місяць на одне домогосподарство в 2017 році збільшились на 12,1% у порівнянні з 2016 роком і становили 3268 грн. Вартість харчування в середньому на одну особу склала 37 грн на добу. Про це повідомляють в Головному управлінні статистики у Тернопільській області. На купівлю м’яса та м’ясопродуктів домогосподарства спрямували 18,5% коштів,...
Кримінал
За минулу добу правоохоронці зареєстрували три крадіжки двоколісних  транспортних засобів в обласному центрі. Злодії викрали два ровери з під’їздів та один з вулиці. Велосипед вартістю 10 тисяч гривень викрали у 27-річного тернополянина. Свій засіб пересування чоловік на ніч залишив на сходовій клітці у під’їзді. Вже зранку його не було. У безпеці свого двоколісника був впевнений 39-річний житель Тернополя. Чоловік теж на ніч  залишив велосипед у під’їзді,...
Суспільство
Ще днями Тетяна Песик розповідала на своїх сторінках в соцмережах, як вона та її друзі з команди «ВІП Тернопіль» прогулювались вуличками Лондона, відпочивали у британських пабах та як «палко» вона цілувала «Бреда Піта». Та, сьогодні, на зовні проявилась справжня правда її життя – вона просто завзята і роботяща українська жінка. «Ось вони реалії життя… Вчора ти був у Лондоні, а сьогодні…ти знаходишся в селі…в Тернопільській області… і йдеш … обривати ябка…...
Кримінал
Черговою жертвою телефонних шахраїв стала 60-річна жителька обласного центру. Повіривши у вигадану незнайомцем історію, жінка втратила 20 тисяч гривень. Поліцейські встановили, що кошти були зняті в Київській області. Зі слів потерпілої, на мобільний їй зателефонував незнайомий чоловік і повідомив, що в неприємну ситуацію потрапив її син. Аби вирішити проблему, потрібні кошти – 20 тисяч гривень. Жінка замість того, аби набрати номер сина і переконатися, чи...
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!