У Тернополі існує реальна загроза зупинки тролейбусних перевезень

Держава в особі Міністерств фінансів та соціальної політики не виконує своїх зобов’язань щодо компенсації за пільгові перевезення у громадському пасажирському транспорті Тернополя.

Борг за вже виконані перевезення складає два з половиною місяці, що у грошовому еквіваленті вимірюється близько 3,5 млн. грн. Даний факт ставить під загрозу функціонування найбільшого соціального перевізника обласного центру – КП «Тернопільелектротранс» (ТЕТ). 

Існує реальна загроза зупинки тролейбусних перевезень

На сьогодні у Тернополі пільговиків перевозять тролейбуси згаданого вище КП, а також частина автобусів комунального підприємства “Міськавтотранс” та приватників, котрі їздять за так званим соціальним маршрутом. І якщо автобусники ще сяк-так тримаються на плаву, хоча теж незадоволені у зв’язку з неповерненням субвенційних коштів, то тролейбусники, доля яких на ринку перевезень пільговиків є домінуючою, через подібні борги нині перебувають у вкрай важкому фінансовому становищі.

– Громадському пасажирському транспорту Тернополя (електро- і автотранспорт) субвенцій не повернули за грудень, січень і більшу половину лютого. Загалом усі перевізники станом на 1 лютого мали заборгованість у межах 3 млн. грн., з них КП ТЕТ – 2,5 млн. грн., «Міськавтотранс» – 150 тис. грн., приватні перевізники – близько 200 тис. грн., – зазначив начальник управління транспорту Тернопільської міської ради Ігор Мединський і додав, що з подібними проблемами тернопільські перевізники ще не зустрічалися.

Від субвенційних боргів найбільше потерпає КП «Тернопільелектротранс». На 2014 рік держава передбачила компенсувати тролейбусному депо за перевезення пільговиків 15,5 млн. грн., що складає тільки 65-70% від потреби. Але навіть цієї суми в розрахунку на поточні місячні проплати держава не дає.

– За день транспорт КП ТЕТ перевозить близько 52-х тисяч пільгових пасажирів-тернополян. А якщо сюди додати громадян з інших областей України та районів Тернопільської області, то за орієнтовними підрахунками щодня у Тернополі перевозять від 70 до 80 тисяч пільговиків. Тобто підприємство виконує величезну соціальну функцію, натомість держава зі свого боку, запровадивши 31 категорію пільговиків, на жаль, чомусь, не хоче розуміти, що за них хоча би той мінімум коштів треба повертати. Дана ситуація створює для підприємства величезний брак обігових коштів, через що є проблеми з виплатою заробітної плати, утриманням транспортних засобів у належному технічному стані тощо, – зазначив головний транспортник Тернополя.

За підписом мера Тернополя Сергія Надала направлено у Київ відповідний лист-звернення, в якому окреслено ситуацію щодо неповернення нашому місту субвенцій, адже, за словами Ігоря Мединського, гроші застрягли на рівні держави.

Якщо питання повернення субвенцій не буде вирішено, то нині має місце серйозна загроза зупинки міського електротранспорту, пише Номеродин.

– Міська рада робить усе, щоб тролейбусний парк функціонував та надавав безпечні громадські перевезення, – відзначив Ігор Григорович. – Ми не допустимо до того, щоб тролейбуси зупинилися. Але якщо держава і далі так буде поводитися, збільшуватиме кількість пільгових категорій, але не даватиме жодної копійки на оновлення рухомого складу, на ремонт інфраструктури КП «Тернопільелектротранс», не повертатиме субвенцій, то ситуація зайде у глухий кут.

Більш категоричним був директор КП «Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх.

– У 2013 році в нашого підприємства фактично забрали 4 млн. грн., бо включили заборгованість 2012 року в межах 2,5 млн. грн. плюс у кінці 2013-го недодали ще 1,5 млн. грн. Тобто із запланованих на минулий рік 15 млн. грн., які передбачалося отримати за перевезення пільговиків, ми отримали близько 11 млн. грн. субвенцій. Якщо додати до цього поточні борги по субвенціях уже за 2014 рік, то нині під загрозою виплата заробітної плати та виконання податкових й інших зобов’язань. Вихід один – держава повинна повернути субвенції, бо в іншому випадку існує реальна загроза зупинки підприємства, – заявив Андрій Мастюх.

Керівник тролейбусного депо, обурюючись даним станом справ, закидає звинувачення не лише у бік держави, а й у бік контролюючих органів.

– Зараз почнуться перевірки, чому наше підприємство не виплачує заробітної плати. А може, перевіряючі подивилися б у корінь проблеми, визначили причину цих невиплат, розібралися, чому держава та обласна адміністрація не повертають коштів управлінню транспорту ТМР як замовнику пільгових перевезень згідно з затвердженими планами, запланованими асигнаціями тощо?.. Нас перевіряють різні структури, але в їх висновках жодного слова немає про недофінансування. Нехай відповідальні особи приймають рішення: або відмовляйте пільговикам і робіть адресні дотації, або віддавайте кошти, а не шукайте крайніх в особах керівників комунальних підприємств та начальників профільних управлінь. А між тим, наше підприємство перевозить пасажирів, тому до нас не може бути застосований закон про першочерговість виплати зарплати. Так, робота водія і кондуктора, які виходять на лінію о 5.30. вимагає значних навантажень, в тому числі і фізичних. Ми це розуміємор і поважаємо цих працівників, але в нас ще є безпека пасажирів. Кожен тролейбус перевозить до 100 пасажирів, і якщо у першу чергу не поміняємо коліс чи рульові тяги, то ставимо під загрозу не одну людину (в даному випадку, якій невчасно виплатили заробітну плату), а всіх пасажирів, які є у тролейбусі, в тому числі і членів сімей тих самих високопосадовців, від яких залежить виплата субвенцій нашому підприємству. На жаль, перевіряючі цього не розуміють! – бідкається Андрій Павлович.

До того ж тернопільські казначеї наприкінці 2013 року відмовились приймати звіти щодо пільгових перевезень за грудень. Мовляв, вони були подані 31 грудня, а за внутрішніми наказами казначейства, всупереч постанові Кабміну, мали бути подані до 30 грудня.

– Склалося таке враження, що нас намагалися надурити, – заявив Ігор Мединський. – Але, на щастя, є структури, які контролюють дотримання законодавства. Прокуратура провела розслідування, відповідно працівників міського казначейства притягнуто з цього приводу до відповідальності. Між тим, мова йшла про грудневу компенсацію в сумі 1,5 млн. грн. А це місячна заробітна плата, нарахування працівникам тролейбусного депо та плата за використану електроенергію.

Автоперевізники поки дають собі раду

Автопідприємства, які працюють на соціальних маршрутах, отримують субвенційні виплати на рівні 45% від потреби. Але ще дають собі раду…

– А все тому, що напередодні тендеру прорахували подібну нинішній фінансову ситуацію, що серйозно не вистачатиме субвенцій з державного бюджету, відповідно, формуючи об’єкти конкурсу, робили їх таким чином, щоб були маршрути рентабельні і менш рентабельні. А якщо не було менш рентабельних, тобі до таких об’єктів додавали соціальні маршрути. Завдяки цьому намагаємось тримати ситуацію на плаву, – визнає складність ситуації Ігор Мединський.

Тернопіль тролейбус Міністерство фінансів
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Суспільство
Медики продовжують фіксувати зростання захворюваності. В області в середньому щоденно реєструють близько двадцяти хворих. У Тернополі в інфекційному відділені дитячої лікарні для госпіталізації хворих на кір виділили весь поверх, повідомляє Інтб
Суспільство
Одним із пріоритетних завдань програми економічного та соціального розвитку Тернопільської міської територіальної громади на 2019 рік є розвиток освітньої галузі, зокрема підвищення рівня забезпеченості освітньою інфраструктурою, її оновлення у відповідності до вимог часу та підвищення актуальності і якості освіти. Відтак, цього року за основними напрямками фінансування галузі освіти передбачено: -відкриття додаткових груп, в тому числі у населених пунктах...
Кримінал
Нелегальну міні заправку, яка функціонувала з порушенням правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою на виробництві, виявили правоохоронці на околиці Кременця. Не маючи відповідних дозвільних документів, там торгували дизельним пальним. Співробітники Кременецького відділу поліції під час санкціонованого обшуку на території, де була облаштована АЗС, вилучили близько двох тон  дизпалива та спеціалізоване обладнання. Особа, що працювала на...
Кримінал
Управління карного розшуку ГУНП в Тернопільській області розшукує Рязанцева Павла Миколайовича, 1969 року народження, жителя Сєвєродонецька, Луганської області.   Слідчим відділом Управління СБ України в Тернопільській області щодо розшукуваного проводиться досудове розслідування в кримінальному провадженні за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч.1 ст. 258-3 КК України (створення терористичної групи чи терористичної організації), повідомляє прес-служ...
Кримінал
У вчиненні крадіжки співробітники Тернопільського відділення поліції підозрюють 41-річного жителя Запорізької області. Чоловік поцупив мобільний телефон у працівниці магазину.Як встановили правоохоронці, підозрюваний кілька місяців тому переїхав на Тернопільщину і влаштувався працювати на одному із підприємств. Якось зайшовши до сільської крамниці, запримітив мобільний телефон на прилавку. Продавець в цей час була зайнята і не помітила, як вкрали її засіб...
Кримінал
22 січня, близько 9 години ранку, на автодорозі міжнародного значення М-19 під час несення служби на стаціонарному пості "Чортків" спрацювала система відеоконтролю "Гарпун", яка зісканувала номерні знаки автомобіля Volkswagen T4. Як інформує прес-служба патрульної поліції, транспортний засіб перебував в розшуку Борщівським районним відділом УМВС України в Тернопільській області ще з грудня 2004 року. Інспектори затримали автомобіль та викликали на місце п...
Кримінал
Через незаконно здобуті слідством докази Тернопільський апеляційний суд виправдав обвинуваченого у корупції. Колегія суддів Тернопільського апеляційного суду відхилила апеляційну скаргу прокурора Теребовлянської місцевої прокуратури на вирок Теребовлянського районного суду Тернопільської області від 21 вересня 2018 року, яким головного лікаря Микулинецької районної комунальної лікарні Василя Д. визнано невинуватим та виправдано за ч. 1 ст. 368 КК України (...
Суспільство
З відмороженням пальців кистей і ступнів ніг I-II ступеня до лановецьких лікарів звернувся чоловік.  Як виявилося, він замерз під час проведення господарських робіт. Чоловік - мешканець села Пахиня 1947 року народження, пишуть Тернополяни.  Наразі чоловік перебуває у лікарні.
Пригоди
На території краю триває позачерговий місячник добровільної здачі зброї, боєприпасів, вибухових матеріалів та спеціальних засобів. Його завдання – виявлення та вилучення з незаконного обігу небезпечних предметів. Так, за останню добу працівники поліції задокументували одразу декілька фактів незаконного поводження зі зброєю. До працівників Чортківського відділу поліції звернувся житель села Кривеньке. Чоловік здав поліцейським предмет схожий на пістолет «Ma...
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!