Чому в Тернополі назріває «маршрутковий» Майдан?

Як ми повідомляли, 5 травня у тернопільських маршрутках не вщухали сварки водіїв із пенсіонерами.

Тільки заходила літня людина, як водій ставив умову: або платити, або виходити і, як аргумент, показував роздруковані нові правила перевезення. З початку тижня тернопільські перевізники зменшили кількість пільгових категорій, що мають право на безкоштовний проїзд у громадському транспорті. Раніше на прохання міської ради транспортники перевозили усі пільгові категорії пасажирів. Витрати їм не відшкодовували з бюджету, тож, врешті, підбивши касу, перевізники прийшли до висновку, що возити задарма пенсіонерів для них надто збитково, тому й скасували пільги. Щоправда, залишили пільги для соціально незахищених — інвалідів, чорнобильців, ветеранів війни та інше, .

— Мали єдині пільги, та й ті відмінили, тому будемо пікетувати міську раду, — каже пенсіонерка Тамара Задорожна.

— Міський голова Надал у своїй передвиборчій програмі казав, що відстоюватиме право пенсіонерів на безкоштовний проїзд, але забув про обіцянки, — обурюється пенсіонер Дмитро Ткачук. — Шкода, що ми раніше не дізналися про «сюрприз» від перевізників, а то були б порушили це питання на недавній зустрічі з Тягнибоком. Пенсії не підвищили ні на копійку, а хочуть, щоб ми за проїзд платили. Та ми і так ледве виживаємо…

Однак, виявляється, що ні міська рада, ні виконавчий комітет не приймали рішення про зміну умов перевезення, а перевізники самостійно вдалися до такого кроку.

— Згідно із законом, ми повинні перевозити лише сім категорій пільговиків, а на конкурсі перевізників 2011-го року на прохання тернопільської влади погодилися перевозити ще шість категорій за власний рахунок, — пояснює перевізник Андрій Намака. — Проте економічна ситуація різко змінилася, і ми вимушені реагувати відмовою.

— Більше місяця перевізники вимагають від міської влади відкоригувати тариф на проїзд, наголошують, що у ціну 2 грн. 50 коп. закладена вартість пального на рівні 10 грн. 50 коп., — коментує ситуацію міський голова Сергій Надал. — Нині вони купують пальне майже по 15 грн., тому наголошують, що потрібно або збільшувати тариф на проїзд, або зменшити кількість пільговиків, або знайти інше компромісне рішення. Ще одним аргументом перевізників є зростання цін на запчастини майже на 30% через зростання курсу валюти.

Через численні скарги тернопільських пенсіонерів міський голова дав доручення управлінню транспорту, комунікацій та зв’язку не допустити стрибка цін на проїзд та зберегти пільги для окремих груп населення, а ще висловив думку, що перевізникам нині потрібно оптимізувати свої витрати і шукати внутрішні резерви.

До речі, нині в багатьох обласних центрах переглядають тарифи на проїзд. Так, з 1 травня вартість проїзду у маршрутках Львова зросла з 2-ох до 3-ох гривень, у Рівному — з 2 грн. до 2,50, в Івано-Франківську найближчим часом планують підвищити з 2 до 3 грн., у Хмельницькому — з 2,50 до 3 грн., у Чернівцях — з 2,50 до 3,50 грн.

Тернопіль «маршрутковий» Майдан
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі