Чи подорожчає проїзд у тролейбусах Тернополя?

У Тернополі за три роки тролейбусний парк оновився на 35%. «Тернопільелектротранс» - одне з небагатьох комунальних підприємств у Тернополі, яке міцно стоїть на ногах.

Якщо ще якихось 10-15 років тому про тролейбусні перевезення в обласному центрі почали забувати, адже їх витісняли автобусні, та й, по правді кажучи, політика міської влади у цьому питанні була не на користь електричного транспорту, то за минулу й особливо нинішню каденції ситуація кардинально змінилася. Лише за останні три роки місто оновило рухомий склад транспортного депо на 18 тролейбусів. Лише цьогоріч Тернопіль поповнився на вісім транспортних одиниць. І розвиватися тернопільським тролейбусникам є куди, адже свого часу Тернополем курсувало понад 100 тролейбусів (нині щодня на лінію виходить 49-ть). Про соціальний вид громадського транспорту, який до того ж є екологічно чистим та найдешевшим у місті, і поведемо розмову.

Про «беушні» чеські тролейбуси

Стан наявних тернопільських тролейбусів, які експлуатують понад 30 років, м’яко кажучи, незадовільний. Аби оновити тролейбусний парк абсолютно новими одиницями електротранспорту, необхідно десятки мільйонів гривень. Оскільки державна програма розвитку міського електричного транспорту, за якою вітчизняні тролейбуси мали б поповнювати транспортний парк на основі співфінансування з державного і міського бюджетів, уже довгі роки не діє, тому придбати нові тролейбуси для Тернополя є непідйомною справою. Щоб зекономити гроші, яких і так завжди бракує, і зберегти електротранспорт у Тернополі, вирішили купувати чеські тролейбуси, які вже були у користуванні, пише Номер один.

– Як показує практика, такі тролейбуси досить довго служать. Їх вартість сьогодні (навіть при тому, що євро зросло майже вдвічі відповідно до минулого року) з розмитненням та доставкою становить у межах 350-370 тисяч гривень. Тоді як новий тролейбус коштує від 2,5 до 3 мільйонів. Це, по-перше, екологічно чистий транспорт, а по-друге, транспорт, який реально люблять тернополяни. До того ж це сьогодні найдешевший вид транспорту в місті, плюс він перевозить усіх пільговиків без обмежень, – зазначив міський голова Тернополя Сергій Надал.

Зважаючи на це, не випадково місто знову купило електротранспорт, яким уже користувалися в Чехії. Шість тролейбусів уже надійшли до обласного центру, ще два з міста Чеське Будейовіце – на під’їзді. У комунальному підприємстві «Тернопільелектротранс» запевняють, що це якісні машини, які забезпечать пасажирам комфортний проїзд.

– За статистикою, через поточні поломки у них найменша кількість з’їздів. Відповідно тролейбуси мають усі сертифікати про проходження капітального ремонту. Ми вже не перший рік купуємо подібні тролейбуси, які їздять 5-7 років без ремонтів, – каже директор КП «Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх.

Останнє поповнення тролейбусного парку – «Skoda 15Tr», або, як по-простому їх називають тернополяни, «гармошки». Ці тролейбуси мають загальну пасажиромісткість 120 місць, з яких 36 – сидячих. Нові тролейбуси вже незабаром курсуватимуть за маршрутами №1, 2, 10, 11, де є найбільша кількість пасажирів. Якщо буде така потреба, то їх пускатимуть і на інші маршрути.

Загалом за останні три роки вдалося оновити тролейбусний парк на більш ніж 35%.

– За останні роки ми оновили рухомий склад транспортного депо 18-ма новими тролейбусами. У планах розвивати його і надалі. Зараз є доручення, щоб уже починаючи з нового року, створити нову тролейбусну мережу. Тобто збудувати нові кілометри тролейбусних ліній, придбати нові тролейбуси. А все для того, щоб по можливості максимально відмовлятися від автобусного транспорту, зробити максимально можливий рух за допомогою тролейбусів. Звичайно, за винятком тих районів, де це зробити буде не можливо через певні труднощі із заїздами та виїздами, – каже мер Тернополя.

Про капремонт

Про те, що підприємство працює на довгострокову перспективу, налаштовують слова директора підприємства: «Я думаю, ми доростемо до європейського рівня і в Тернополі будемо раз на 10 років проводити капремонт тролейбусів». Що це не просто слова, говорить той факт, що КП «Тернопільелектротранс» підписало попередню угоду про створення спільного українсько-чеського підприємства.

– Ми працюємо з чехами, щоб ті відкрили у Тернополі спільне підприємство, яке здійснюватиме капітальний ремонт наших тролейбусів. За законом комунальне підприємство не може витрачати бюджетні кошти на ці види робіт, натомість маємо залучати спеціалізоване підприємство. Очікуємо, що на СП працюватимуть як наші спеціалісти, так і чеські, – повідомив Андрій Мастюх.

Про «гармошки»

Багато тернополян скаржаться на поганий стан з’єднань між двома кузовами тролейбусів – так званих “гармошок”. Їх вартість висока, відтак на підприємстві вирішили шити “гармошки” власноручно.

– Для того, щоб придбати нову «гармошку», необхідно близько 60 тисяч гривень. А це вартість маленької легкової машини. Через те ми вирішили силами своїх працівників, відправивши їх на навчання, шити «гармошки». Тим самим створили робочі місця й економимо гроші для підприємства, адже наша «гармошка»  втричі дешевша за українські аналоги. Якщо у місяць будемо шити одну одиницю, то, думаю, через півроку зможемо їх реалізовувати під замовлення, – зазначив Андрій Мастюх.

Для пошиття «гармошок» тролейбусники придбали нові італійські швейні машинки та корейську тентову тканину.

– Процес пошиття складається з шести деталей, які треба зшивати докупи. Пізніше ці деталі вшиваються у ребра. «Гармошка» складається з 28 ребер, які окантовуються алюмінієм. Матеріал, з якого виготовляємо виріб, якісний, міцний, не гниє та не боїться вологи і снігу, – каже працівник депо Богдан Холява.

На сьогодні у тролейбусному депо потрібно замінити чотири шкіряні «гармошки» у двосекційних тролейбусах «ЮМЗ Т1» Південного машинобудівного заводу. А з часом подібні «гармошки» необхідно буде шити і для «Skoda 15Tr», яких у Тернополі вже значна кількість, а буде ще більше.

Про тариф

На сьогодні тариф на проїзд у тернопільському тролейбусі становить півтора гривні. І він не підвищувався вже майже три роки. Тролейбусники гостро не ставлять питання про збільшення вартості проїзду, але просять не піднімати цього питання у політичній площині.

– Коли приймався тариф вартістю 1,50 грн. (1.12.2011 р. – авт.), він з першого дня був заниженим на 26 копійок. Щодо тарифу 1,76 грн. у нас були пройдені відповідні процедури погодження в Міністерстві інфраструктури та Мінфіні. Наше підприємство зобов’язане взяти пасажира і безпечно доставити на його кінцеву зупинку. Для цього ми повинні забезпечити щоденне проходження технічних оглядів, паливно-мастильними матеріалами, автошинами тощо. Плюс у нас на підприємстві працюють 500 людей, які хочуть отримувати достойну заробітну плату. А зарплати ми не підвищували вже два роки. А все тому, що тримаємося діючого тарифу. Є фінансові затрати, є підтвердження цього, отже, тариф потрібно приводити у відповідність. Усі мають право підвищувати вартість на свої послуги, тільки не транспортники, бо транспорт – це те, на чому робиться політика. Хотілося б, щоб з цього питання не робили політики, – зазначив Андрій Павлович.

Думки вголос

Власники автобусних пасажирських перевезень не раз ставили ультиматум владі. Мовляв, не підвищите тариф – не виїдемо на лінію, відповідно паралізуються транспортні перевезення. Щоб не бути залежним від приватних перевізників та гармонізувати пасажирські перевезення в Тернополі, вже неодноразово піднімалося питання про зациклення всіх пасажирських перевезень саме на КП «Тернопільелектротранс», при цьому збільшивши для нього кількість транспортних одиниць. Неодноразово спілкуючись із фахівцями-транспортниками, ті кажуть, що це можна зробити. Для цього КП потрібно докупити по 20-25 тролейбусів та міських автобусів. Перші могли б значно збільшити свою присутність на маршрутній мережі, інші ж потрібні, щоб перевозити пасажирів у місця, де відсутня тролейбусна контактна мережа, закривши при  цьому нині діючі так звані «соціальні» автобусні маршрути.

Розуміємо, що сьогодні це виглядає утопією, однак якщо трішки заглибитись у цю тему, не все виглядає так нездійсненно. По-перше, за законом працівники електричного транспорту не мають права виходити на протестні акції, навіть коли у них буде збитковий тариф, вони й далі виходитимуть на лінію. По-друге, комунальне підприємство змогло б перевозити без обмеження всі пільгові категорії пасажирів. По-третє, для тролейбусів й автобусів можна було б поставити один-єдиний тариф. З доходів тролейбусів перекривалися б збитки автобусів і навпаки. А враховуючи державну субвенцію, всі спірні питання можна було б врегулювати. І насамкінець, на комунпідприємстві могли б розробити таким чином маршрути і графіки, щоб ті один одного не дублювали, відповідно у місті не було б «воїн» за пасажира та перегонів зі створенням аварійних ситуацій.

Вартість цього проекту за нинішніми цінами склала би близько 15 мільйонів гривень. Багатенько, скажете Ви? Але для Тернополя з бюджетом у 800 мільйонів не такими вже страшними виглядають 15 мільйонів, щоб раз і назавжди вирішити транспортну проблему в нашому місті.

ЦИФРА: 450-520 тис. грн. щомісяця КП «Тернопільелектротранс» сплачує в Пенсійний фонд, 220 тис. грн. становить єдиний соціальний внесок, близько 800 тис. грн. – ПДФО.

– Тобто всю субвенцію, яку ми отримуємо за пільгове перевезення, віддаємо одразу державі, – зазначив директор тролейбусного депо Андрій Мастюх і додав: «Борг по субвенції знаходиться в межах півтора місяця і складає близько 2,5 млн. грн.».

ПЕРСПЕКТИВА

– На сьогодні у двох тролейбусах встановлено Wi-Fi та 17 транспортних засобів обладнані спеціальними моніторами. Незабаром безкоштовний Інтернет з’явиться в усіх тролейбусах міста. Кошти на ці новації вже виділено. До кінця року в решти тролейбусах з’являться й монітори. На них тернополяни зможуть бачити свіжі новини та довідкову інформацію, багато там буде корисної інформації і для туристів, – розповів міський голова Сергій Надал.

Подорожчання тролейбуси Тернопіль
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань

Кримінал
Кримінальне провадження за фактом крадіжки відкрили працівники Тернопільського відділу поліції щодо двох жителів Збаразького району. Як встановили поліцейські, краяни накриміналили в одному з торгових центрів міста. З заявою про крадіжку до правоохоронців звернувся керівник магазину. Він розповів, що з закладу невідомі винесли елітний алкоголь. Камери відеоспостереження зафіксували крадіжку, тож правоохоронці оперативно розшукали зловмисників. Обоє підозрю...
Суспільство
Фото Івана Марчука стало ілюстрацією про рівень бідності в Україні. Про це у Facebook написаввідомий фотограф Wladyslaw Musiienko. "Днями одна хазєтка проілюструвала статтю про бідність фотографією Івана Марчука. В статті є про Папуа Нову Гвінею і про зп офіціантки, але жодного слова про живопис... звідки їм знати, хто такий Марчук"" - йдеться в дописі. Судячи із фото сторінки в газеті, мова йде про "Комсомольску правду в Україні". Нагадаємо, сам художник...
Суспільство
Пожежа в селі Гончарки Теребовлянського району трапилася  29 вересня. Від отриманих опіків 79-річний чоловік помер у лікарні.   Його дружина загинула ще до приїзду рятувальників та медиків, пише 20 хвилин.   Як повідомили лікарі Теребовлянської районної центральної лікарні, 79-річного жителя хутора Гончарки після пожежі зі складними опіками доставили до відділення інтенсивної терапії 29 вересня. Стан пацієнта був стабільно важким. Опіки були на 32% тіла. Ч...
Суспільство
Правоохоронці Тернопільського відділу поліції розшукують мешканця обласного центру, Турія Миколу Михайловича, 1957 року народження. В четвер, 18 жовтня на лінію «102» надійшло повідомлення від тернополянки. Жінка зазначила, що її чоловік того ж дня вийшов з дому та не повернувся. Його місцезнаходження невідоме. Прикмети зниклого: ріст 179 см., худорлявої тілобудови, сиве волосся.  Був одягнений: в жовті кросівки, сині джинси та куртку сірого кольору. Терно...
Суспільство
Спеціалісти відділу ринкового та метрологічного нагляду Управління захисту споживачів , з початку цього року, здійснили 86 перевірок характеристик продукції. А це: іграшки, дитячий одяг та взуття, мийні засоби для прання або чищення, що  містять поверхнево-активні речовини, електричне та електронне обладнання, кабелі, техніка для використання в побуті, неавтоматичні зважувальні прилади, законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, прилади, що прац...
Кримінал
18 жовтня вночі у пункт пропуску «Тиса» на виїзд з України прибув 38-річний громадянин України, який разом з 14-річним хлопцем прямував до Італії. На контроль разом з паспортами чоловік надав заяви від батьків про згоду на вивезення дитини за кордон, начебто засвідчені консульством України у Мілані. Проте у ході додаткового вивчення документів прикордонники встановили, що обидві заяви підроблено. Про це свідчили певні ознаки: невідповідність шрифтів та зах...
Суспільство
Мешканці Тернополя та гості міста, які подорожують зі своїми домашніми улюбленцями, стикаються з неприємним фактом: у тернопільському таксі тепер за перевезення тварин доводиться доплачувати (25-50 гривень). Все залежить від тарифу. На своїй сторінці в мережі Фейсбук Liudmyla Sha Chekhovska опублікувала допис, повний обурення щодо цієї ідеї: "Є ще хтось такий, хто, як і я, не розуміє логіки в доплаті у розмірі 50 грн до вартості проїзду за перевезення коше...
Суспільство
З понеділка, 22 жовтня (00:00 год.) стартує голосування за проекти, які будуть реалізовані за кошти міста у 2019 році в рамках «Громадського бюджету Тернополя». Голосування триватиме до 5 листопада включно. Віддати свій голос за один великий та один малий проекти можуть громадяни України віком від 16 років, які зареєстровані та проживають у місті Тернополі. Відтепер, для максимальної зручності мешканців міста та завдяки нашому партнеру ПриватБанку голосува...
Суспільство
З нагоди Європейського дня протидії торгівлі людьми у Тернополі організували «Марш за свободу». Близько сотні людей пройшлися під чорними парасолями центральними вулицями міста. Таким чином учасники акції намагалися привернути уваги до проблеми торгівлі людьми.Лише цього року статус потерпілих від торгівлі людьми отримало дев’ятеро жителів Тернопільщини. А загалом статистика невтішна: з 1991-го року понад 230 000 українців стали об’єктами торгівлі. «До ход...
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!