
15:00, 6 лютого 2015 р.
Брак професіоналів та велика кількість фірм: чому в Тернополі зросла кількість ДТП за участю таксі
В Тернопільській області у 3,5 раза зросла кількість аварій за участю ліцензійного транспорту.
Поки триває багаторічний конфлікт між приватними автоперевізниками, які займаються "нерегулярними" перевезеннями, та владою, яка ніби прагне навести лад із цими перевезеннями, продовжують гинути пасажири. З моменту вступу в силу мораторію на перевірку приватних підприємств, у тому числі транспортних, кількість аварій за участю перевізників в області зросла у 3,5 раза. Збіг? Можливо, та якщо дослідити статистику ретельніше, можна побачити багато цікавого.
Таксі потрапляє у ДТП в 10 разів частіше
Упродовж 2014 року в області сталося 170 дорожньо-транспортних пригод за участю ліцензійного транспорту. Найчастіше в аварії потрапляють таксі – 120 випадків із 170. За нами - автобуси – 43. За висновками Укртрансінспекції в області, 77 аварій із загального числа сталися з вини ліцензіатів, пише "Номер один".
Попри те, що у більшості випадків наслідками ДТП є механічні ушкодження транспортних засобів, не обходиться і без постраждалих. Упродовж року, що минув, в аваріях за участю ліцензійного транспорту загинуло 5 осіб, травмовано - 46. З одного боку, вішати всіх собак на керівників підприємств було б несправедливо, адже із 170 ДТП, що сталися у 2014 році, 168 виникли через порушення правил дорожнього руху, а отже, винні у цьому водії. Втім дві автопригоди трапилися не з вини кермувальників, а з технічних причин. У першому випадку в автобуса прямо на ходу відірвалося колесо. Тут теж не можна стверджувати однозначно про халатність підприємців, адже стан доріг в області такий, що без коліс міг би залишитись навіть технічно справний автомобіль. А ось в іншому випадку в автобусі під час руху сталося загоряння. Причина – замикання електромережі. Такий випадок стався з транспортним засобом Чортківського АТП. Чому ми акцентуємо увагу на останніх двох випадах? Тому що у 2013 році таких ситуацій взагалі не виникало. У транспортній інспекції підозрюють, що такі випадки виникають через відсутність належного контролю.
В основному аварії ставалися через нехтування правилами дорожнього руху, констатують у Державтоінспекції області. Загалом кількість ДТП з вини ліцензійного транспорту в 2014 році у порівнянні попереднім роком зросла в 3,5 рази: в 1,8 рази - з вини автобусів та в 10,7 рази – таксі. Попри збільшення аварійності за участю і з вини ліцензійного транспорту кількість травмованих зменшилась відповідно на 20% та 7,5%, загиблих відповідно на 44,5% та 57,15%.
– На превеликий жаль, з серпня 2014 року, згідно з законом, зупинено рейдові і планові перевірки автотранспортних підприємств. Це стало причиною того, що кількість ДТП збільшилась, а контроль зі сторони власників транспортних засобів мінімізувався. На даний час ми тільки фіксуємо порушення, ведемо статистику, і коли буде відмінена норма закону, в кожному з транспортних підприємств, де було скоєно ДТП, буде проведено перевірку. Ми з’ясуємо причину аварії і розробимо заходи, щоб подібного в майбутньому не траплялося, – заявив наприкінці минулого року керівник Укртрансінспекції у Тернопільській області Ігор Табака. - Даний мораторій мав діяти лише до початку 2015 року, та згодом був продовжений до червня, що також не сприяє покращенню ситуації з безпеки дорожнього руху. Заборона перевірок не дає можливості оперативно провести розслідування причин ДТП та розробити конкретні заходи щодо запобігання їх повторенню в майбутньому.
Відновлять рейдові перевірки
Як уже зазначалося, основною причиною аварій є порушення ПДР, а отже, корінь проблеми слід шукати у водіях. І керівники фірм-перевізників цього не приховують. Основна причина аварійності - низький кваліфікаційний рівень водіїв і слабкий контроль за транспортним процесом з боку інженерно-технічних працівників автотранспортних підприємств, заявив Ігор Табака.
Варто пригадати лише кілька аварій, які впродовж минулого року трапилися у Тернополі. Наприклад, ДТП у центрі міста на перехресті вулиць Руська та Замкова, яке сталося 11 листопада 2014 року. Його учасники - два таксі різних фірм.
Внаслідок удару один транспортний засіб розвернуло, інший в’їхав у паркан. Водій «Деу» відбувся незначними травмами голови, а іншого водія довелося госпіталізувати. Після ДТП до першої міської лікарні звернулася 21-річна дівчина, яка була пасажиром таксі. У неї діагностували закриту черепно-мозкову травму та струс головного мозку.
Якщо у тому випадку обійшлося без жертв, то автопригода на С. Бандери, яка трапилася 28 червня, мала значно серйозніші наслідки. Там на перехресті зіткнулися одразу три легківки - "Жигулі"-таксі, ще одні "Жигулі" та Mazda. Внаслідок аварії 48-річна жінка, пасажирка таксі, загинула.
Резонансними виявилися й ДПТ на «Алясці». На виїзді біля «Подолян» зіткнулися маршрутка №19 та мікроавтобус. За висновками слідчих, винуватим виявився водій останнього транспортного засобу. Він у результаті отриманих травм помер. У той же час на момент аварії у маршрутці було близько десятка пасажирів.
- Брак професіоналів, велика кількість таксофірм та конкуренція стали результатом того, що на роботу почали приймати молодих та недосвідчених водіїв, – заявив директор однієї з фірм таксі Микола Чапля. Як правило, каже чоловік, робота таксиста вважається сезонною, а багато молодих людей, які приходять влаштовуватися водіями, не мають почуття відповідальності. Люди не хочуть оформлятися на постійне місце роботи.
На фірмі, яку він очолює, лише 30 відсотків постійних працівників.
Варто зазначити, що й самі керівники таксофірм не мають повної картини щодо водіїв, які працюють під брендом підприємства. Не маючи власних машин, фірми часто укладають угоди з приватними перевізниками, які їх мають. Той сплачує на підприємство встановлену добову норму, а диспетчери приймають та передають замовлення на перевезення. Огляд технічного стану авто і медичний огляд водія також здійснюються за договором іншими організаціями.
Підтвердженням цього є ще один випадок, який нещодавно трапився у Тернополі. Мова йде про ситуацію, коли водій одного з таксі накинувся на пасажирів з арматурою. Коли справа набула розголосу і журналісти та правоохоронці почали шукати водія, на таксофірмі повідомили, що з водієм зв'язку не мають, його авто у базі заблоковане і взагалі він приватний підприємець, якому фірма тільки надає інформаційні послуги на умовах договору. Ось так відповідальності уникнула і фірма, і водій.
З 14 січня 2015 року на виконання окремого доручення Укртрансінспекції в області розпочато рейдові перевірки транспорту нерезидентів і громадян, що надають транспортні послуги без відповідних дозвільних документів (так званих «нелегалів»). Очікується відновлення роботи пунктів габаритно-вагового контролю, що дасть змогу проводити повну перевірку вантажних транспортних засобів. Однак цього надто мало, щоб змусити перевізників відповідальніше ставитися до своїх обов’язків, переконані у трансінспекції, а через відсутність контролю у небезпеці опиняється кожен, хто користується послугами перевізників.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
live comments feed...