• Головна
  • «Підприємство може зупинитися»: у Тернополі може настати сміттєвий колапс?
09:30, 6 квітня 2015 р.

«Підприємство може зупинитися»: у Тернополі може настати сміттєвий колапс?

З 15 квітня в Тернополі на 60% подорожчає утримання прибудинкових територій, а вивезення сміття - на 80%. Такі тарифи нещодавно затвердили на виконкомі Тернопільської міської ради.

За сміття - 7,8 грн. з людини

У квітні вивіз сміття для одного тернополянина зросте від 4,2 грн. до 7,8 грн. за місяць. А тарифи на утримання будинків з 15 квітня підвищаться на 60%. Тобто якщо дотепер тернополяни платили від 50 копійок до 1,50 за м. кв, то вже з квітня платитимуть від 80 коп. до 2 гривень 40 копійок. Тариф на комунальні послуги в Тернополі сформували ще в 2011-му році, і навіть після подорожчання він залишається одним з найнижчих у порівнянні з іншими містами України, каже заступник міського голови Владислав Стемковський.

Побутові відходи у Тернополі вивозять три підприємства – ПП «Екотерн», ПП «Квартал – Л» та ДП «Альтфатер-Тернопіль». Протягом останніх двох років вони вже неодноразово зверталися до міськради з пропозицією переглянути тарифи на їхні послуги. Але тарифна комісія тільки цього разу погодила їхні розрахунки і подала пропозицію на виконком щодо необхідності їх підняття, пише «Номер один».

- Протягом двох останніх років ми неодноразово розглядали їх звернення, розуміли необхідність коригування тарифів, але тарифна комісія відхиляла розрахунки підприємств і до останнього не пропонувала комітету здійснити коригування, – зазначив Владислав Стемковський. –  Останні три місяці підвищення ціни на паливно-мастильні матеріали призвело до того, що підприємства - на межі зупинки, оскільки у собівартості послуги вони складають більше 50%. Востаннє тариф переглядали у 2011 році. Тоді вартість палива становила 8 грн. за літ, зараз – понад 20 грн., тобто зросла майже в три рази. У сусідніх містах вартість вивезення одного метра кубічного сміття становить 40-50 гривень. У нас же становитиме 42,80 гривень, тобто після підвищення тарифів, виходимо на норми, які були затверджені сусідніми містами кілька років тому. Там у місяць на людину встановлено ще півтора-два роки тому тарифи від 6 до 10 гривень. Наш тариф у місяць на людину після підняття становитиме 7,80 разом з ПДВ. Тарифна комісія проводила кілька засідань і, розглянувши подані розрахунки підприємств, погодила їх.

Заступник мера наголошує, що протягом останніх тижнів пройшло кілька етапів обговорення нового тарифу. Відбулося кілька прямих ефірів на телебаченні й оцінку дали провідні науковці й економісти Тернополя. Мовляв, усі вони підтримали підвищення тарифу, але, разом з тим, вимагали підвищення якості наданої послуги.

Варто зазначити, що прийняттю цього рішення передувала тривала агітаційна кампанія. Так протягом кількох тижнів тернополянам розповідали, як важко живеться перевізникам сміття. Нібито підприємства – на межі виживання, а єдиний вихід врятувати їх – підвищити вартість послуги. Мерія запевняє, що до останнього втримувала тариф і просить терноплян з розумінням віднестися до цієї необхідності.

А хто ж зрозуміє тернополян? Виходить, їм доводиться шкодувати комунальників, газовиків, енергетиків, бо їм усім важко. А людям що, легко? Може, у них зарплати зросли? Чи добробут? Чому влада знову заглядає у їхні кишені?

ДП «Фірма Альтфатер-Тернопіль» обслуговує майже 70% населення міста.

- Для того, аби звільнити Тернопіль від сміття, на зміну щоденно виїжджає шість сміттєвозів. Для їх заправки потрібно 100-120 літрів пального щодня на кожну машину. В грошовому еквіваленті це немала сума, а в умовах тотального зростання вартості пального вона з кожним днем збільшується, - розповідає директор ДП Василь Орденас.

З кожним днем, за словами Василя Орденаса, зростає також вартість мастил, запчастин до спецтехніки, амортизація автомобілів. Необхідно ще врахувати видатки на спецодяг для працівників, заробітну плату, податки, страхування тощо. Суттєво зросла ціна пластмасових та оцинкованих євроконтейнерів для збору твердих побутових відходів, якими місто оснастили самі перевізники.

- Сьогодні ми практично не можемо надавати послугу, – каже він – Поки ситуація була ще не настільки катастрофічною – ми трималися. А зараз у нас почалася криза, підприємство може просто зупинитися. Страйкувати нам заборонено законом, тому ми цього не робимо. У Тернополі є цілі під’їзди, мешканці яких не оплачують за вивезення сміття. А припинити надавати послуги через те, що хтось із жителів дому її не оплачує, ми не можемо. Тому доводиться працювати у збиток, а злісних неплатників, згідно з чинним законодавством, притягувати до суду. Але якщо ситуація з оплатою не зміниться, то підприємство збанкрутує і не зможе надавати населенню послугу з вивезення сміття. Ми розуміємо, наскільки скрутно зараз тернополянам, однак просимо розуміння та підтримки.

ЖЕКи теж бідують?

Під шумок міські чиновники протягнули й рішення про підвищення тарифів на послуги ЖЕКів. Підприємства, які обслуговують житлові будинки і прибудинкову територію, теж багато разів зверталися до органів влади з пропозиціями переглянути їхні тарифи.

-  Одна зі складових тарифу – електроенергія, яку використовують для освітлення сходових кліток та електропостачання ліфтів, - пояснюють у міському управлінні ЖКГ. - З 2011 року, коли формувався тариф, вартість електроенергії піднімали декілька разів. У 2014 році її ціна збільшилася на 30%, а з квітня цього року тарифи на електроенергію для населення України підвищать ще на 50%, залежно від кількості споживання. Зросли в ціні усі витратні матеріали, необхідні для роботи та поточних ремонтів. Приміром, за фарбу, яка у 2011 році коштувала 20 гривень, тепер треба заплатити 38 гривень. Чотири роки тому кілограм цементу купували за одну гривню сорок копійок, а зараз – за 2,6 гривні. Метр євроруберойду коштував 18 гривень, а тепер – 35. Удвічі, а то й втричі подорожчали лампочки, лопати, віники, робочі рукавиці, вапно тощо.

Останній рік, як стверджують керівники підприємств, що обслуговують житловий фонд, вони працюють у збиток, загальна сума якого зараз становить 360 тисяч гривень.

Відповідно до прийнятого на виконкомі рішення, з середини квітня за послуги ЖЕКу тернополяни будуть сплачувати від 80 копійок до 2,5 гривні за метр квадратний житлової площі.

На завершення хотілося б підкреслити, що ЖЕКи – це приватні підприємства. Жодної копійки від їхньої діяльності бюджет не отримує. Більше того, місто виділяє цим приватним структурам безкоштовні приміщення. Крім того, більшість тернополян роботою підприємств, які обслуговують житловий фонд міста, не задоволені. Попри те, що всі керівники заявляють про збитковість бізнесу, жоден з них цього ринку протягом останніх років добровільно не залишив. Щось тут не клеїться, чи не так? Можна було б зрозуміти, якби хоч тернополяни, які працюють у ЖЕКах, отримували гідну зарплатню. Але й цього нема! Зарплата двірників, сантехніків та механіків - одна з найнижчих! Якщо ситуація справді така критична і підприємства не справляються, то, може, варто дати можливість попрацювати в цій сфері іншим?

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Підприємство #Тернопіль #сміттєвий колапс
ТОП новини
"Люта хвороба масово шириться Україною, викликаючи колосальне ураження шкіри": паразити починають прогризати ходи
"Дощ і потужний снігопад накриють Україну, злива та дика негода сунуть невідступно": куди пре лютий мороз у -25 градусів
"Долар готує українцям надзвичайний сюрприз, такого від курсу валют не чекав ніхто": що станеться в обмінниках?
"Страшний вірус крокує Україною, хвороба почала нищити здоров'я 2-х груп українців": життя під загрозою, інфекція і біда
Оголошення
live comments feed...