Гроші "капатимуть" на електронні соціальні картки, які вводять замість звичних паперових посвідчень пенсіонера, інваліда, ветерана або чорнобильця, пише Weekly.ua. Розпочнеться експеримент з транспорту. Наприклад, якщо на одного пільговика в день покладено 4 гривні транспортних витрат, то за місяць на його картку надійде близько 120 гривень. За словами віце-прем'єра з соціальних питань Сергія Тігіпка, до 2014-2015 років досвід цих регіонів буде поширений на всю країну. Нагадаємо, що в Росії спроба монетизації пільг провалилася. У 2005 році російські громадяни масово виступили проти. "Монетизація пільг вигідна і державі, і населенню. Нам провести її буде простіше. Адже ми можемо уникнути багатьох помилок, допущених в Росії", - сказав заступник голови Київської міськадміністрації з питань економіки та інвестицій Руслан Крамаренко. За його словами, заміна пільг грошовою компенсацією - це підтримка тих, хто має право на пільги, але ними не користується. "На жаль, ті, хто використовує їх по максимуму, дійсно, постраждають. Але таких людей не багато. А для більшості, напевно, буде зручніше отримати 200-300 гривень додатково і витратити їх на свій розсуд. Хочеш - їздиш в транспорті, хочеш - витрачаєш на продукти чи ліки", - підкреслив чиновник. Крамаренко підкреслив, що найдорожче обійдуться компенсації транспортникам. "Відсутність даних про реально надані послуги дозволяє, наприклад транспортним підприємствам і аптекам завищувати необхідні суми компенсації. У Києві ці цифри розраховуються виходячи з того, що в столиці 800 тисяч пільговиків, хоча ми точно знаємо, що реально їх близько 500 тисяч, ще 300 тисяч - це люди, чиї прізвища повторюються в різних списках. Я вже не кажу про липових пільговиків, яких порахувати просто нереально", - вважає він. В свою чергу , Валерій Сушкевич, голова комітету Верховної ради у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів, вважає, що більшість реформ в державі часто виглядають як експромт. "А за кожною пільгою стоять долі людей. З одного боку, ідея з точки зору економічної теорії нормальна. Але в нашій країні, як і у наших північних сусідів, її реалізувати не вийде", - сказав Сушкевич. За його словами, "монетизація пільг буде супроводжуватися різними бюрократичними зволіканнями, і не всі люди зможуть їх осилити. Крім того, монетизація не враховує інфляцію. Наприклад, ціни на проїзд часто змінюються, а переглянути їх можна буде тільки в наступному бюджетному році. Якщо, звичайно, грошей вистачить. То де тут соціальна справедливість?"