
13:15, Сьогодні
Паніка через “нові правила” реєстрації нерухомості: Мін’юст пояснив, що насправді змінилося

Останніми днями українські соцмережі заполонили повідомлення про нібито нові правила реєстрації житла, які зобов’язують власників терміново перереєструвати нерухомість.
У Міністерстві юстиції заспокоїли: це - фейк, а документи, оформлені до 2013 року, залишаються чинними.
Мін’юст опублікував інформаційне повідомлення, у якому нагадав, що з 2013 року в Україні діє Державний реєстр речових прав на нерухоме майно. Його створили, щоб перевести всі записи з паперових архівів БТІ у цифровий формат.
Раніше реєстрацією займалися бюро технічної інвентаризації (БТІ), а дані зберігалися на папері - тому існував ризик їх втрати через пошкодження архівів або пожежі.
Чи треба перереєстровувати житло
Міністерство юстиції підкреслює: Ні, власникам не потрібно робити повторну реєстрацію.
Усі права власності, зареєстровані до 2013 року, визнаються державою автоматично - вони чинні і не потребують жодного підтвердження.
Однак, за бажанням, власники можуть внести дані про своє майно до електронного реєстру - це допоможе швидше проводити угоди або брати участь у державних програмах, як-от "єВідновлення".
Коли запис у реєстрі обов’язковий
Запис у Державному реєстрі потрібен у таких випадках:
- при продажу, даруванні чи спадкуванні нерухомості — нотаріус внесе дані автоматично;
- для отримання компенсації за держпрограмами, де потрібне підтвердження через «Дію».
Народний депутат Ігор Фріс підтвердив: "Жодних нових правил з 13 жовтня немає і не буде. Права власності українців залишаються чинними, тож не потрібно панікувати".
Як оновити дані безкоштовно
Власники нерухомості, зареєстрованої через БТІ, можуть безкоштовно внести інформацію в реєстр:
- у ЦНАПі за місцем розташування майна;
- або у нотаріуса.
Жителям тимчасово окупованих і прифронтових регіонів дозволено звертатися до будь-якого ЦНАПу в Україні.
Онлайн-варіант через "Дію"
Подати заяву можна також онлайн - через портал "Дія". Процедура займає кілька хвилин, а обробка - до п’яти робочих днів.Паперовий витяг не видається, але електронний документ має таку ж юридичну силу і його можна роздрукувати.
Права власності, зареєстровані до 2013 року, залишаються чинними. Перереєстровувати житло не потрібно. Проте, якщо плануєте угоди з нерухомістю чи участь у держпрограмах - краще внести дані в електронний реєстр. Це просто, безкоштовно і навіть онлайн.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
10:28, Вчора
12:48, 3 листопада
00:00, 7 жовтня
12:48, 3 листопада
10:46, 3 листопада