Тернопільські активісти Дорожнього контролю навчали водіїв міських маршруток не порушувати правил дорожнього руху та зупиняти свої транспортні засоби на зупинці, а не поблизу неї.Місцем проведення такої акції обрали одну з найзавантаженіших вулиць Тернополя – вулицю Живова, зупинку навпроти “Збруча”.Саме там, на думку активістів Дорожнього контролю, водії тернопільських маршруток найчастіше порушують правила дорожнього руху. Вони зупиняються не на зупинці, а на обочині, біля тротуарів.Таким чином, ускладнюючи рух, як іншим водіям, які їдуть із виїздів, так і власним пасажирам, які змушені обминати огорожу, щоб вийти чи зайти у маршрутне таксі.- Такі дії водії маршруток роблять навмисне, – каже активіст Дорожнього контролю Петро, – адже не заїжджаючи на зупинку водій має час простояти тут більше часу і відповідно зібрати більше пасажирів, а коли б він заїхав на зупинку, то інші водії маршруток його б поспішили прогнати.Чекати на водія-порушника довго не довелось, одразу приїхало маршрутне таксі № 12, зупинившись за межами зупинки, пише Тернопільська липа. Огорожу на тротуарі почали проходити пасажири, проте попри незручності, вони ні на що не скаржаться.- Зупиняється там – значить так правильно, – кажуть пасажири.Для того, щоб пояснити водіям, що вони чинять неправильно активісти викликають пост ДАІ. А це за їх словами, не так уже й просто. Зазвичай ДАІ-шники почувши про Дорожній контроль просто відмовляються їхати, кажучи, що у них або нема бензину, або ж вони на якомусь важливому завданні. Проте тут пощастило. Обласний пост ДАІ чергував недалеко від Збруча і активісти запрошують працівників подивитися та пояснити водієві, що він порушував.До речі, роблять це вони не з великою охотою. Проте на водія тернопільської маршрутки все-таки пишуть протокол, штрафуючи його на суму 285 гривень. Водій Володимир обурюється та свариться, як з активістами, так і з працівниками ДАІ, мовляв, нічого він не порушив, а зупинився там тільки через те, що на зупинці не вистачає місця. На запитання активістів, а чому він не звернувся з такою проблемою до свого керівництва чи до міської ради, відповідає, що не знав, що так потрібно робити. Винними вважає активістів Дорожнього контролю, які займаються, на його думку, непотрібними справами.За водія-порушника заступається пасажирка, яка погрожує ДАІ-шникам покликати хлопців і вони перекинуть їхню машину, а їм покажуть “де раки зимують”.- Чого вони чіпляються до чесних людей, – каже пані, – хай он краще йдуть боротися зі стихійною торгівлею. Їх люструвати треба, зараз покличу хлопців – перекинуть їхню машину – і знатимуть, як штрафувати.Розлючену пані заспокоюють активісти Дорожнього контролю, пояснюючи ситуацію. Проте, вона на це не реагує.- Такі ситуації у нашій роботі часто трапляються, – каже член Дорожнього контролю Олексій, – і це зрозуміло, адже водієві не хочеться платити штраф. У нас, українців, таке ментальність.Наступна маршрутка 28А знову повторює помилку попередньої. ДАІ знову пояснюють водієві порушення та складають протокол.А от водій міського автобуса №2 визнає свою вину, каже що справді зупинився у недозволеному місці та вибачається за свій вчинок. Кажучи, що надалі зупинятиметься тільки на зупинці. Він говорить, що не порушував би, але через те, що зупинка розрахована на малу кількість автобусів. А зараз тут їх стоїть п’ять. Тому обходиться тільки попередженням.І справді, кажуть члени дорожнього контролю, що це недопрацювання міської ради:- Зупинку потрібно давно перенести в інше місце, адже тут багато виїздів, зупиняється велика кількість міських маршрутів, може трапитись ДТП. Проте на все це владі наплювати.Також і водіям, напевне, не роз’яснювали, де правильно зупинятися. Адже порушують правила дорожнього руху вони просто перед носом у ДАІ-шників. Що це – передчуття безкарності чи банальне незнання правил?
У Тернополі водії маршруток порушують ПДР, не звертаючи уваги на пост ДАІ
12:00, 4 квітня 2014 р.
Суспільство