Остання збирається звертатися до суду, тому що область не виконує умов договору щодо співфінансування медзакладу. Як довго з’ясовуватимуть стосунки органи місцевого самоврядування, не відомо. А в той час виникла реальна загроза для працівників залишитися без зарплати.
Епопея з залізничною лікарнею розпочалася на початку року, коли вищі державні органи прийняли рішення передати заклади Укрзалізниці у підпорядкування органів місцевого самоврядування. Чітких інструкцій щодо фінансування закладів не було, тому майже півтора місяця лікарняні працівники сиділи без грошей. Усе начебто вирішилось у лютому 2015 року. Тернопільська міська та обласна ради підписали угоду про співфінансування установи, але і тут не пощастило. Одна зі сторін забула про свої обов’язки.
Залізнична лікарня обслуговує близько 14 тис. пацієнтів по всій області. З міського бюджету на фінансування закладу виділено 3,5 млн. грн. Ці кошти передбачено на обслуговування 5 тис. пацієнтів, які проживають у Тернополі.
- Цього року змінився механізм формування бюджету галузі охорони здоров’я. Галузь фінансується за рахунок медичної субвенції, яка розраховується за формулою з розрахунку на одного жителя. Очікувана сума, яка мала надійти в Тернопіль на утримання закладів медицини, становить 154 млн. грн. Натомість надійшло лише 137 млн. грн. Тому одразу було зрозуміло, що бюджет галузі є дефіцитним. Кошти з медичної субвенції в першу чергу розподіляються на заробітну плату, енергоносії. На розвиток галузі, капітальні видатки, обладнання грошей, на жаль, не передбачено. Цей тягар лягає на місцевий бюджет, - розповідає Номер один начальник відділу охорони здоров’я міськради Ростислав Левчук.
У субвенції, яка надійшла, закладено кошти для 5 тис. населення, яке обслуговує залізнична лікарня. Ще 9 тис. населення обслуговуються у районах області. Враховуючи специфіку закладу, а саме - обслуговування залізничників та їх доступ до роботи, мережа закладів Укрзалізниці представлена в усіх районах області.
- При прийнятті на фінансування залізничної лікарні міська рада висловила свою стурбованість. У лютому 2015 року було укладено угоду між обласною та міською радами про співфінансування закладів. Відповідно до неї, міська рада має фінансувати тих жителів, які проживають у Тернополі. Решта – інші установи. Загалом було три варіанти фінансування. Кошти могли надійти зі стабілізаційного фонду Кабінету Міністрів. Ми звернулися з проханням компенсувати різницю, але нам відмовили. Крім того, місто звернулося до районів з проханням повернути субвенції, які надійшли їм на утримання мережі лікувальних закладів Укрзалізниці. Але останні відмовили. Заклад може фінансуватися з різних фондів обласної ради. Наразі почався новий квартал, але жодних коштів область не дала, - каже Ростислав Левчук.
Виходить, угода, укладена між міською та обласною радами, не виконується.
- Це безвідповідальне ставлення. Наявні кошти ми могли розділити на 12 місяців і профінансувати установу. Зараз у нас виникає проблема із затримкою виплати заробітної плати навіть тим працівникам, на яких були передбачені кошти. Без дофінансування з інших джерел ця заборгованість постійно зростатиме, - каже Ростислав Левчук. – Враховуючи, що 3,5 млн. грн. місто віддало залізничній лікарі, у цілому в галузі посилився дефіцит бюджету. Грошей у фонді заробітної плати вистачає лише на 11 місяців. Бракує значної суми – близько восьми мільйонів гривень.
Як стало відомо «Номер один», юридичний відділ міської ради приготував лист-претензію до обласної ради. В залежності від реакції останньої, буде прийнято подальші рішення. Мерія налаштована категорично. Для міста це не лише принципове питання. Мова йде про затримку виплати заробітної плати кільком сотням працівників.