• Головна
  • Тернополяни аж кричали від радості коли це побачили 40 років тому
15:00, 17 грудня 2015 р.

Тернополяни аж кричали від радості коли це побачили 40 років тому

17 грудня КП «Тернопільелектротранс» святкує ювілей. Цьогоріч комунальному підприємству «Тернопільелектротранс» виповнюється 40 років. Тролейбусний рух у Тернополі – один з найбільших транспортних перевізників міста. За 40 років підприємство мало підйоми і падіння,  повідомляє офіційний сайт підприємства.

Першими водіями тернопільських тролейбусів були… луганчани

Поява тролейбусів на вулицях Тернополя стала справжнім святом.

– 25 грудня 1975 на маршрут №1 виїхали п’ять тролейбусів. Біля «танка» їх вишикували в ряд. На урочистий запуск зійшлися керівництво міста, різні організації. Для Тернополя поява тролейбусів на вулицях міста стала справжнім святом. Перехожі вздовж лінії слідування транспортного засобу гучними вигуками зустрічали появу тролейбусів, – пригадує інженер виробничо-технічного відділу, працівник депо з перших його днів Ніна Михалик.

Першими водіями тернопільських тролейбусів були немісцеві.

– Першим директором тролейбусного депо призначили Анатолія Антоновича Ляшенка з Луганської області, котрий привіз з собою п’ять тамтешніх водіїв. Група тернопільських водіїв саме в цей час завершувала навчання у Львові. Колектив у нас, а це в більшості молодь до 30 років, був дуже дружнім, усі хотіли, щоб тролейбусне депо розвивалося, багато вкладали сил в його розбудову та благоустрій, – зізнається Ніна Іванівна.

Регулярний тролейбусний рух у Тернополі розпочався 4 січня 1976 року. Першими транспортними одиницями були 20 чехословацьких «Шкода 9Tр». Загалом тернопільськими дорогами курсували тролейбуси чеського та українського виробництва.

– Працюю в депо з 1988 року. Восени пішов навчатись на водійські курси, а в березні 1989-го вийшов на лінію. Як молодий водій, отримав старий дводверний тролейбус (№30). Попрацювавши на ньому рік, перевели на 114 тролейбус, за кермом якого був 16 років. У 2006 році отримав новий львівський тролейбус ЛАЗ, на якому від’їздив майже 9 років. А нещодавно пересів на чеську «гармошку» (бортовий номер №172). Робота мені подобається. Сподіваюсь і далі працювати, головне, щоб було здоров’я, – зауважив водій тролейбуса з 27-річним стажем Олег Ярош.

На початку та в середині 2000-х років тролейбусне депо було на межі виживання, адже на маршрути виїздило всього 29 тролейбусів, що не могло не засмучувати пасажирів. З приходом до керівництва підприємством Андрія Мастюха, «Тернопільелектротранс» отримав друге дихання. Підприємство почало поступово відновлювати колишні позиції на ринку пасажирських перевезень.

– За останні роки КП «Тернопільелектротранс» наполовину оновило рухомий склад. За цей час придбано 22 тролейбуси «Шкода 15Тр» та один «Шкода 14Тр». Купуючи великогабаритний транспорт, ми виходили з того, щоб забезпечити комфортним перевезенням пасажирів насамперед у піковий період. На сьогодні щодня на лінію виходить 55 одиниць рухомого складу в добротному стані та оптимізовано рух транспортних засобів. Тільки регулярність руху дозволяє мати взаємну відповідальність між підприємством і пасажирами. Тобто ми говоримо пасажиру, що в певний період часу будемо на тій чи іншій зупинці й пасажир нам має довіряти, – зазначив директор КП «Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх.

За останні роки в Тернополі активно ведеться розбудова тролейбусних ліній. Зокрема, збудовано чотири нові тролейбусні лінії загальною протяжністю понад 7 кілометрів на масиві «Аляска» (вул. В. Великого, Л. Курбаса), у районі обласної дитячої лікарні (вул. Сахарова, Купчинського), на масиві «Дружба» (вул. Лучаківського, Тролейбусна) та на масиві «Східний» (вул. Довженка, Л. Українки).

У ногу з часом

Працівники тролейбусного управління намагаються йти в ногу з часом. А тому постійно запроваджують інноваційні технології для підвищення якості перевезень пасажирів.

– Ми розробили систему GPS-навігації транспортних засобів. Тепер чітко моделюємо рух. Уже маючи базу даних, зробили озвучення зупинок, забезпечивши можливість особам з обмеженими можливостями дізнаватися про те, на яку зупинку прибуває транспортний засіб. Далі – більше. Запровадили систему «Де транспорт», яка, за відгуками пасажирів, працює дуже добре. Людям тепер не потрібно чекати на зупинці, а просто через інтернет від слідкувати, де знаходиться той чи інший тролейбус. А на сьогодні тестуємо безконтактну систему оплати та обліку пасажирів. Це серйозний крок уперед. Отримуємо інформацію посекундно про оплату транспортних послуг. Це означає, що ми можемо чітко визначити завантаженість на зупинках. Тобто, щоб не створювати скупчення, у відповідні періоди часу будемо давати великогабаритний транспорт, або ж, якщо немає потреби, – малий транспорт, – зауважив директор тролейбусного депо.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#тролейбуси
Оголошення
live comments feed...