Працівник Тернопільської прокуратури їздить на краденому Mercedes Benz преміум-класу?

Попри наявність законного господаря, на Mercedes Benz преміум-класу їздить один із начальників відділу Тернопільської прокуратури.

Використання краденого транспорту преміум-класу для українських чиновників стало звичною практикою, а угон таких машин є бізнесом з річним оборотом коштів в десятки мільйонів доларів.

Після гучного скандалу з "Мерседесом" міністра юстиції Олександра Лавриновича журналісти видання "Фокус" з'ясували, яким чином вітчизняним можновладцям вдається безкарно і без жодних докорів сумління користуватися чужими автівками.

Так, за словами правозахисника Володимира Бойка, завдяки зручним законам чинуші не тільки їздять на викрадених на Заході машинах, а й за допомогою підставних фірм та фіктивних аукціонів реалізують їх за відкати.

"Чиновники різних рівнів зацікавлені в угоні та легалізації на території України дорогих машин, адже вони отримують такі автомобілі задарма, або за заниженою ціною купують на аукціонах", - сказав він.

Схема реалізації викраденого автотранспорту досить проста. Машину, найчастіше VIP-класу, викрадають в Італії, Німеччині, Чехії чи Росії. Незабаром транспорт виявляють на території України без водія, або затримують при перетині кордону з підробленими документами.

Після цього суд конфіскує авто, а виконавча служба або забирає його на користь держави, або виставляє на аукціон. Там за відкат воно за заниженою ціною відходить потрібній людині.

Головною закономірністю чітко напрацьованого механізму є те, що якщо в організованих державою торгах приймали участь близькі до певних чиновників структури, то вартість автівки занижують до смішного. Якщо ж на аукціон потрапляв незалежний учасник, вартість іномарки злітала до небе, і машина простоювала, розповів колишній міністр юстиції Роман Зварич.

До автівок, які були реалізовані потрібним людям за такою, або схожою схемою, можна зарахувати викрадену у Німеччині Audi A6, на якый при президенті Ющенко катався зам-міністра юстиції Микола Шупеня - повідомляє ТСН.

Ще один приклад - викрадений в Чехії Renault Espace - аж до передачі законному власнику експлуатувала виконавча служба Київської області.

За словами члена Європейської міжнародної асоціації детективів по розшуку автотранспорту Стефана Решка, зупинити підпільні схеми в Україні не зможуть навіть найпрогресивніші закони.

"Для цього потрібне одне - політична воля влади. Але для цього її представникам, як мінімум, слід перестати користуватись краденим майном", - підсумував він.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі