Через форс-мажор з таксі тернополянка ледь не пропустила потяг

Тернополянка викликала таксі зі „Східного” до залізничного вокзалу за 35 хвилин до відправлення потяга. Машина так і не приїхала. У фірмі таксі кажуть, що водій заблудився. В такому випадку можна звертатися навіть до суду, радить адвокат. Але треба мати докази.

У потяг, що рушає, довелося застрибувати тернопільській студентці. На транспорт вона не встигла, адже не приїхало таксі, стверджує мама дівчини Оксана Купченко. 
Жінка в розпачі звернулася в редакцію "20 хвилин", аби застерегти інших тернополян не покладатись стовідсотково на таксі, коли збираєтеся в далеку дорогу. Каже, що не сподівалася такого. Адже вона є постійною клієнткою цього таксі. Часом машину її родина викликає по три-чотири рази в тиждень. 

Потяг до Києва, яким збиралася їхати донька-студентка тернополянки, мав відправлятися о 1.40 в ніч на 11 лютого.
- В такий пізній час вже не їздить жоден автобус, тому ми о 1. 05 викликали таксі, - каже жінка. - Нам сказали, що через 10 хвилин буде машина. Втім, таксі не було. Я ще раз набрала диспетчера, вона зв’язалася з водієм. Той запевнив, що через хвилинку буде. Мовляв, заблудився. Машини далі не було. Я знову зателефонувала до диспетчера, а вона сказала, що у неї пропав зв’язок із водієм. Я просила дайте хоч якусь машину, бо потяг втече. До нього залишалося 7 хвилин, а ми ще були дома.
На щастя, до сусіднього під’їзду інше таксі привезло людей, і Оксана Купченко з донькою сіли в цю машину. Коли вони прийшли на платформу залізничного вокзалу, поїзд вже рушав. 
- Я на ходу закинула доньку з двома великими сумками в 14-й вагон, хоча в неї був перший, - каже тернополянка. - Ми так перенервувалися. Донька захворіла, а в мене тиск підскочив. Наступного дня я зателефонувала до диспетчера таксі і поскаржилася. Мені дали номер телефону до когось з їхніх керівників. Він сказав, що з’ясує ситуацію. Але більше зі мною не зв’язувався. Хоч би вибачилися. Думаю, я далеко не перша, з ким так повелися. Я ж казала, що не встигаю на потяг. Можна було б підшукати іншу машину. 

У таксі запевняють, що подібні випадки у них поодинокі. До того ж узимку, через складні погодні умови водіям працювати нелегко. А водій, який мав приїхати до цієї тернополянки, - на стажуванні. Він помилився адресою, пояснює менеджер зі зв’язків із громадськістю таксі “Шанс” Євген Домарацький. Він каже, що ситуація йому відома. 
- Ми дали іншу машину, але жінка вже сіла в інше таксі, - каже чоловік. 
Пан Домарацький додає, що люди звикли викликати таксі за 15 хвлин до відправлення потяга. Натомість радить робити це хоча б за 40 хвилин. Особливо взимку, коли сильні морози. Адже може статися непередбачуване, приміром машина може заглохнути. Тому пасажиру краще мати у запасі більше часу. 
- А буває , що таксі викликають у форс-мажорних обставинах, в останній момент, коли виявилося що нема як іншим способом заїхати, - каже Євген Домарацький. - Люди хочуть, щоб машина примчала одразу. А так не завжди виходить. Я не хочу звинувачувати пасажирів чи виправдовувати нашу службу, просто прошу нас зрозуміти. До речі, згідно із законом, машина таксі має приїхати максимум через 20 хвилин. 

Якщо збираєтесь у далеку дорогу і боїтесь, щоб не спізнитися, варто викликати таксі навіть за годину до відправлення потяга чи автобуса, радить адвокат Василь Когут. Краще трохи зачекати на автовокзалі, аніж потім бігти за потягом. 
- Загалом згідно законодавства таксі надає послуги і в даному випадку є факт, що ці послуги надали неналежно, - каже він. – В цій ситуації потрібно встановити об’єктивні та суб’єктивні причини ненадання послуг. Адже може бути, що диспетчер просто не послав машини, а можуть бути і справді серйозні аргументи. Приміром, водій заблукав, авто забуксувало чи заглохло. Це ж зима, і з технікою може статися непередбачуване. 
Якщо не було передоплати за послуги таксі, можна говорити про відшкодування збитків, які мають прямий причинний зв’язок з тим, що не приїхала машина. Приміром, те ж підвищення тиску чи серцевий напад. Але для цього потрібно мати документальне підтвердження від медиків.

Якщо є звернення до лікаря і він підтвердив погіршення здоров'я, пов’язане з переживанням, тоді можна просити у керівництва фірми таксі відшкодування на лікування та відшкодування моральних збитків, продовжує адвокат. Якщо цього не погодяться зробити у добровільному порядку, можна йти до суду. Втім, пан Когут нагадує, що на будь-які претензії потрібно мати докази. А суд вже встановить наскільки вони пов’язані з бездіяльністю фірми таксі. 
- Якщо б таксі не приїхало і через це людина таки спізнилася на потяг, можна вимагати відшкодування матеріальних збитків, адже квиток втрачений, - каже Василь Когут. - Тут є ще більші підстави для звернення до суду, але знову ж таки потрібні докази.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі