• Головна
  • Незабаром тернопільські водії боятимуться взагалі виїжджати на дорогу
18:30, 13 березня 2012 р.

Незабаром тернопільські водії боятимуться взагалі виїжджати на дорогу

Депутати готують українським водіям чимало сюрпризів. У Верховій Раді зареєстрований законопроект регіоналів Володимира Олійника, Володимира Малишева і Дмитра Шенцева, який передбачає появу нових штрафів і збільшення вже існуючих.

Крім того, депутати пропонують знову накладати штрафи за даними фото і відео-фіксації. Тобто ймовірно, що скандальні "листи щастя" повернуться, пише Українська правда. Життя.

Як пояснює один з авторів законопроекту Володимир Олійник, "Якщо відбулася фіксація правопорушення, то викликається власник транспортного засобу, складається постанова, і якщо вона не оскаржується, накладається штраф".

Якщо законопроект "пройде”, водії будуть змушені жити у страсі попастись даішникам за неправильне перевезення дитини в машині, за перевищення швидкості і їзду напідпитку. Депутати пропонують зробити ці норми більш жорсткими.

Крім того, суттєві зміни передбачені водіям маршруток: їх штрафуватимуть за збирання грошей за проїзд під час руху. Маршрутники можуть "влетіти" на 255-340 грн, хоча зараз така їхня кондукторська активність не штрафується.

Любителів швидкої їзди теж планують карати гривнею: за перевищення допустимої швидкості на 10-20 км/год – сумою у 255-340 грн, понад 50 км/год – 680-850. Як зазначають автори законопроекту, штрафування за перевищення швидкості на більш як 20 км/год призводить до того, що машини "витискають" сотню, при дозволі 80 км/год.

Збільшують штрафи і за перевезення дітей без автокрісел майже вдвоє: при нинішніх 170-255 до 340-425 гривень.

Вводиться покарання за нанесення легких тілесних ушкоджень: штрафом (2 250-3 400 грн), позбавлення прав на 1-2 роки або адмінарештом на 7-10 діб.

Законопроект "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення безпеки дорожнього руху та регулювання дозвільної системи здійснення міжнародних перевезень пасажирів і вантажі" був зареєстрований 27 лютого і він ще не проходив випробування голосуванням.

Аргументація авторів законопроекту

У пояснювальній записці до законопроекту вказується, що минулого року на наших дорогахкожних 18 хвилин траплялося ДТП з потерпілими, практично кожні 118 хвилин у ДТП гинула людина.

В середньому за добу у ДТП гинули 12 осіб та 102 людини травмувалися. Серед постраждалих чималий відсоток становлять діти.

Найбільш поширеними видами дорожньо-транспортних пригод залишаються зіткнення транспортних засобів (36,2% від загальної кількості ДТП з тяжкими наслідками), наїзд на пішоходів (35,8% від загальної кількості).

Внаслідок таких ДТП гине або отримують травми понад 68% загальної кількості постраждалих від аварій на автошляхах. 

Основними причинами автопригод з постраждалими є:

-   перевищення швидкості руху (23,4%);

-   порушення правил маневрування (20,1%);


-   порушення правил проїзду перехресть (8,2%);

-   недодержання дистанції (7,0%);

-   виїзд на смугу зустрічного руху (6,6%).

Повернення автоматизованої фіксації порушень і так званих "листів щастя” має зменшити корупцію серед даішників (про це зазначається у Пояснювальній записці до законопроекту).

Але юристи вже критикують запропоновані зміни. Так, наприклад, адвокат Євген Огарков зауважив, що особа, яка немає відношення до правопорушення, але є власником авто, не повинна нести відповідальність – це випливає не тільки із засад справедливості, але й Конституції.

Водночас депутати пропонують стягувати штрафи з власника машини, яка порушила правила, якщо той не надасть матеріали про власне порушника.

Водії ж впевнені, що чим вищі штрафи, тим більші хабарі даішникам, а правила дорожнього руху як порушували, так і продовжують це робити. Маршрутники побоюються, що "обілечування” на зупинках призведе до заторів, і звісно, ставляться до нововведень без оптимізму.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі

Останні новини
Оголошення
live comments feed...