“У Росії пропонували зарплату 1000 доларів. Я відмовився” – тернопільський конструктор ляльок

Художник-конструктор ігрових ляльок Андрій Абрамик розповідає про своє захоплення – спортивне автомоделювання, яке і привело його на роботу до театру актора і ляльки. Ще з дитинства він займається виготовленням швидкісних машин, які досягають максимальної швидкості. Чоловік часто бере участь у змаганнях в Україні та за кордоном та є майстром спорту зі спортивного автомоделювання.

Нещодавно пан Андрій із колегами повернувся з фіналу чемпіонату України з Хмельницького. А наприкінці липня збирається на чемпіонат світу до Польщі. Андрій Абрамик захоплюється атомоделюванням ще з п’ятого класу. Каже, спершу на гурток у Станцію юних техніків записався його двоюрідний брат. Згодом брат став бізнесменом, а для пана Андрія автомоделювання стало захопленням на все життя. Йому він присвячує весь свій вільний час. Сам виготовляє машини і їздить із ними на змагання. Побував у різних країнах, був призером Кубка Європи.

– Загалом автомоделювання – недешевий вид спорту, машинка для участі у змаганнях коштує тисячі євро. – Такий вид спорту дуже популярний у Німеччині, Швейцарії, Естонії, – каже 20 хвилин пан Абрамик. – На змагання збираються по 100-200 учасників. А от у Тернополі професійно таким видом спорту займаються лише троє.

Наприкінці липня Андрій Абрамик разом із колегою Андрієм Якимівим у складі збірної України їдуть на чемпіонат світу зі спортивного автомоделювання до Польщі. Змагання стартують 24 липня у місті Піла.

– Там є місцевий олігарх, який є фанатом цього виду спорту. Він збудував величезний спортивний комплекс технічного спрямування, де є трек для таких машинок, – каже Андрій Абрамик. – До речі, місто Піла – таке, як Тернопіль. Там на період змагань вже немає жодного вільного готелю.

Пан Абрамик каже, що принципово виготовляє машини сам. Хоч подібні можна просто придбати і їздити з ними на змагання, так дехто і робить. Ціна такої машини - від 5000 євро.

– Є фірма, яка на замовлення виготовляє такі машинки. Її власник свого часу теж займався автомоделюванням, потім заснував концерн. Це, мабуть, єдина фірма в світі, яка робить такі машинки, – каже пан Андрій. – Я ж принципово роблю все сам. І ці машини мені дорожчі. Мені цікавіше придбати всі деталі, шукати про них інформацію, створювати технології. Виготовлення машини - дуже складний процес. Як каже співрозмовник, при цьому застовують такі хайтек-технології, яких в Україні, мабуть, немає.

– Наприклад, у моїй машині керамічні підшипники, високоточні матеріали. Поршень у мене надзвичайно досконалий, хіба що на «Формулі-1» такі використовують, – каже чоловік. – Всі деталі я роблю сам, тільки метал доводиться купувати. Адже таких технологій, за якими виготовляють цей метал, у нас просто немає. Захоплення автомодельним спортом недешеве і тримається на ентузіазмі, додає конструктор. Адже постійно потрібно вкладати кошти. Якщо ж є нагороди на змаганнях, то вони незначні і лише покривають витрати на дорогу. – Приміром, один керамічний підшипник до машини може коштувати 130 євро, а таких потрібно штук 30, – розповідає чоловік.

Фахівець такого рівня, як Андрій Абрамик, уже давно міг би працювати у закордонній компанії. Та, як каже він, його таке не цікавить.

– У 1990-ті, коли зарплату платили гречкою, один російський бізнесмен запрошував їхати до нього працювати і пропонував мені зарплату 1000 доларів. Тоді як у нас зарплата була 5 доларів. Але я не поїхав, – каже чоловік. – І зараз запрошують, але мене таке не цікавить. Мені цікаво тут. Я не з тих людей, які за першим покликом побіжать працювати за кордон. Такі мої переконання.

Андрій Абрамик разом з однодумцями хоче відродити та популяризувати автомодельний спорт у Тернополі. Вони планують провести у місті показові виступи чи змагання, але для цього потрібно підготувати спеціальний трек на картинговій трасі. 

Тернопільський конструктор
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі