Тернопільське летовище може приймати літаки, щоправда, не всі

Тернопільський аеропорт отримав сертифікат Державіаслужби. Тепер летовище може приймати літаки, щоправда, не всі. Приземлитися у Тернополі можуть тільки малі та середні повітряні судна, а ось для великих потрібні спеціальні умови.

Зараз керівництво аеропорту проводить переговори з операторами щодо запуску внутрішніх рейсів, та дати посадки першого літака поки не називає.

Готують нові проекти

Близько року тривала активна робота стосовно запуску тернопільського аеропорту. Робота велася одразу на кількох фронтах. З одного боку, обласна рада оформляла право власності на земельні ділянки під комунальним підприємством. З іншого – погашала борги та виділяла кошти на першочергові потреби. Саме ж керівництво аеропорту працювало над отриманням сертифіката.

Шлях для такої «візії» був довгим. На початку переговорного процесу в Тернополі побували представники Державіаслужби України, які сформували перелік недоліків із 46 пунктів. Їх вимагали негайно усунути.

– Усунення частини цих недоліків потребувало прийняття рішень командного характеру, – каже директор КП «Тернопільавіаавтотранс» Юрій Малецький. – Десять пунктів не можливо було ліквідувати без виділення додаткових коштів. Наприклад, отримати сертифікат не можна було без іншого сертифіката – служби авіаційної безпеки. Вона вимагає у штатному розписі підприємства від 18 до 20 сертифікованих працівників. Обласна рада цього скликання виділила 750 тис. грн. на навчання персоналу. Також необхідно було організувати контрольно-пропускні пункти та розробити технологію здійснення контролю тощо.

Поряд з тим, керівництво аеропорту розробило ще кілька проектів, які матимуть різні джерела фінансування. Два з них передбачають фінансування з Фонду регіонального розвитку. Перший – проект реконструкції даху. Його вартість – близько 2,8 млн. грн. Другий – проект з утеплення фасадів та реконструкції зовнішнього вигляду приміщення аеровокзалу – 3,5 млн. грн.

Ще один потужний проект – будівництво бетонної огорожі. Його вартість становить понад 2 млн. грн. Він був одним із головних пунктів вищезазначеного переліку. І водночас найбільш затратним.

– Одним із головних пунктів на шляху до отримання сертифіката була заміна існуючої огорожі довжиною 800 метрів, – каже Юрій Малецький. – Так історично склалося, що ще з 80-х років у північно-східній частині вокзалу розміщені дачі. Це становить велику загрозу щодо несанкціонованого проникнення на територію аеропорту. Тривалий час люди за рахунок летовища розширювали городи, що є неприпустимо.

Велика бетонна стіна має мінімізувати ці ризики.

Сідати у Тернополі зможуть не всі

Або, як би сказав Віталій Кличко, сідати зможуть усі, але не в Тернополі. Річ у тім, що наразі летовище адаптоване лише для малих повітряних суден. Тож поки може розраховувати в основному на внутрішні рейси.

– Сертифікат – це як диплом для студента, який закінчив навчання, але ще не має роботи. Аеропорт повинен виконувати рейси, тому зараз тривають переговори з різними операторами, – зазначив пан Малецький.

Які напрямки потенційно можуть стати досяжними для тернополян і які компанії можуть у нас працювати, керівництво області поки не розголошує. Боїться наврочити. Кажуть, про це повідомлять, коли рішення буде ухвалено остаточно.

Аналогічна ситуація і з ціновою політикою. Чи будуть доступні для тернополян авіаперельоти, поки теж не відомо.

За словами Юрія Малецького, внутрішні рейси та європейський напрямок мають певні відмінності. Перше передбачає використання повітряних суден малого класу (до 40-50 місць). Такі рейси Тернопіль може приймати хоч сьогодні. Значно складніша ситуація з європейським напрямком. У ньому застосовуються судна пасажиромісткістю від 80 до 150 місць (класу «Airbus A320», «Boeing 737»). Для їх посадки потрібно привести у відповідність руліжку (передзлітна траса). Вона побудована ще у 1984 році і потребує заміни поверхні аеродромного покриття довжиною близько 2 км. Специфіка літаків, які здійснюють таке сполучення, – низьке розташування двигунів. Якщо двигун АН-24 знаходиться на висоті 2-2,5 метра, то у «Boeing – 737» – 56 см від поверхні землі. Тому зараз небезпечно пускати такі рейси на існуючу руліжку.

Що ж до цінової політики, то тут теж є певна специфіка.

– Для того, щоб говорити про ціну, треба знати, яка авіакомпанія тут працюватиме, – каже Юрій Малецький, – українські монстри на ринку авіаперевезень чи «Lowcoster», «Wizz air», «Carpatair». Зараз Державіаслужба України дозволяє аеропортам надавати знижку на рівні 85% за комплекс функцій, які виконує аеропорт. У результаті за рахунок дешевого аеропортного обслуговування «Wizz air» вернувся у Львів. Згідно з наказом Міністерства транспорту, аеропорт бере плату за кожен кілограм повітряного судна. Якщо «Airbus A320» важить 64 або 68 тонн (в залежності від комплектації), то компанія була зобов’язана платити 25 тис. грн. лише у вигляді обов’язкових платежів. Якщо аеропорт має право застосовувати знижку, то ціна може зменшитись навіть у шість разів. Це один із чинників, який впливає на ціноутворення квитка. Другим фактором є паливо. Його ціна в Україні дуже висока. Наприклад, у Білорусі вартість палива нижча на 30%, в Європі – на 40%.

Ну і, нарешті, все залежить і від авіапарку компанії: обсягу споживання палива судном, комфорту тощо.

Тернопіль досі не полишає надії стати запасним аеропортом для Львова. Однак знову ж таки наше летовище, на відміну від міста Лева, зможе приймати не всі рейси, а лише певного типу повітряні судна. З’ясувалося, що частка малих літаків, які приземляються і злітають у Львові, не велика. В основному це чартерні рейси.

– Наприклад, у суботу Львів був закритий. Відмінили чотири рейси. Ми могли їх прийняти. Щоб приймати весь спектр повітряних суден, нам потрібно привести у відповідність руліжку, – каже директор летовища.

Усі незавершені роботи керівництво області планує закінчити за рахунок додаткових джерел фінансування, пише Номер один. Це стосується будівництва нового терміналу, формування допоміжних структур тощо. Чималу суму летовище може отримати по програмі підтримки малих аеропортів, згідно з якою на Тернопіль передбачено близько 90 млн. грн.

Як повідомив перший заступник голови облради Василь Деревляний, у вступній частині програми зазначено, що для отримання фінансування аеропорт потрібно передати у державну власність. Область на такий крок не готова. Зараз вона готується до прийняття програми розвитку летовища. Після її затвердження керівництво області планує звернутися до Кабінету Міністрів з проханням виділити ці кошти для підтримки аеропорту без зміни форми власності.

Тернопіль аеропорт літаки
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Суспільство
Шановні випускники Тернопільського національного економічного університету! Колектив альма-матер радо запрошує Вас на ювілейні зустрічі, які відбудуться 23 травня 2020 р. (1970, 1975, 1980, 1985, 1990 роки випуску) та 13 червня 2020 р. (1995, 2000, 2005, 2010 роки випуску). Ви матимете нагоду поринути у теплі спогади про студентські роки, поспілкуватися з друзями, дізнатися про досягнення рідного університету.
Пригоди
Молодий тернополянин у нетверезому стані зніс 18 парапетів та в’їхав у трамвайну зупинку у Львові. Вночі, 19 лютого на вулиці Сахарова у Львові п’яний водій зніс 18 парапетів та в’їхав у трамвайну зупинку. ДТП зафіксували камери спостереження, випадок стався близько 2 години ночі. Згодом поліцейським вдалося спіймати водія Peugeot Partner, який втік з місця ДТП на сусідню вулицю. Відео аварії опублікувала прес-служба Патрульної поліції Львівщини. Відомо, щ...
Новини компаній
Найпростіший і вигідний варіант продати біткоїни — це знайти хороший сервіс обміну криптовалюти. Інвестували в цифрові активи та тепер хочете продати біткоїни, щоб отримати реальні гроші? Яким чином це можна зробити? Є 5 способів: сервіс обміну, біржа, електронний гаманець, особисте спілкування, і біткоїн-магазини. Сервіси для обміну криптовалюти У мережі велика кількість обмінних сервісів, але ми рекомендуємо Cashout.biz. Це перевірений і безпечний спосіб...
Суспільство
До Львівського обласного госпіталя інвалідів війни та репресованих імені Юрія Липи, що у Винниках, прийшли місцеві мешканці і забарикадували в’їзди та виїзди з території медустанови, повідомляє ТСН. Люди вистроїли барикаду біля воріт шпиталю. Тимчасово з території не надавали проїзду навіть знімальній групі, проте, після виклику поліції, відпустили. Учасники протесту заявили, що "хвилюються за своїх дітей", тому не хочуть, аби до їхнього населеного пункту...
Суспільство
Уже незабаром, в перший день весни, у Тернопільській міській територіальній громаді розпочнеться традиційний двомісячник благоустрою, який триватиме до 30 квітня. Основною метою проведення цьогорічної акції є максимальне озеленення та санітарна очистка території громади. Відповідно до затверджених виконавчим комітетом заходів, у цей період підприємства, які виконують роботи з утримання житлових будинків і прибудинкових територій, ОСББ, комунальні структури...
Суспільство
В зв’язку із повідомленням про можливе прибуття на Тернопілля українців, евакуйованих з Китаю, у місті відбулося чергове засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій. Під час засідання комісії тернопільські медики обговорили стан забезпеченості місцевих госпітальних баз з метою проведення своєчасних та ефективних протиепідеміологічних заходів при наявному ризику поширення збудників вірусного походження, в тому числі гр...
Суспільство
На Тернопільщині директор санаторію «Медобори» Василь Мартинюк через тиск місцевої громади відмовився приймати на карантин громадян України, яких планують евакуювати з Китаю через спалах коронавірусу. Як передає УНІАН, про це він повідомив під час позачергової сесії обласної ради. За його словами, попередньо у нього вже були досягнуті домовленості щодо розміщення евакуйованих з Китаю українців з керівництвом держави. «Спочатку був дзвінок з Києва, щоб розм...
Культура
Український інженер в області кінотехніки Анатолій Кокуша здобув у 2006 році одразу два технічних "Оскари" в Голлівуді. Його розробки використовували на зніманні фільмів: "Титанік", "Форсаж", "Трансформери", "Паразити", "Гаррі Потер", "Аватар-2". Про те, за що його цінує Стівен Спілберг та американських колег українця, які скопіювали його техніку, у сюжеті ТСН. Анатолій Кокуш - перший у світі, хто розробив унікальні операторські крани. У 1997 році, розробл...
Суспільство
Вона займається досить рідкісним видом колекціонування. Його називають діджітабулізмом або збиранням наперстків. У тернополянки Світлани Галущак зібралось вже майже 240 сувенірних експонатів з тридцяти чотирьох країн світу та з чотирнадцяти українських міст. Їх вона впродовж років та до сьогодні отримує від своїх друзів. Журналісти тв4 бачили ці маленькі витвори мистецтва. Про незвичайну колекцію розкаже Тетяна Скиба.