Тернопільське летовище може приймати літаки, щоправда, не всі

Тернопільський аеропорт отримав сертифікат Державіаслужби. Тепер летовище може приймати літаки, щоправда, не всі. Приземлитися у Тернополі можуть тільки малі та середні повітряні судна, а ось для великих потрібні спеціальні умови.

Зараз керівництво аеропорту проводить переговори з операторами щодо запуску внутрішніх рейсів, та дати посадки першого літака поки не називає.

Готують нові проекти

Близько року тривала активна робота стосовно запуску тернопільського аеропорту. Робота велася одразу на кількох фронтах. З одного боку, обласна рада оформляла право власності на земельні ділянки під комунальним підприємством. З іншого – погашала борги та виділяла кошти на першочергові потреби. Саме ж керівництво аеропорту працювало над отриманням сертифіката.

Шлях для такої «візії» був довгим. На початку переговорного процесу в Тернополі побували представники Державіаслужби України, які сформували перелік недоліків із 46 пунктів. Їх вимагали негайно усунути.

– Усунення частини цих недоліків потребувало прийняття рішень командного характеру, – каже директор КП «Тернопільавіаавтотранс» Юрій Малецький. – Десять пунктів не можливо було ліквідувати без виділення додаткових коштів. Наприклад, отримати сертифікат не можна було без іншого сертифіката – служби авіаційної безпеки. Вона вимагає у штатному розписі підприємства від 18 до 20 сертифікованих працівників. Обласна рада цього скликання виділила 750 тис. грн. на навчання персоналу. Також необхідно було організувати контрольно-пропускні пункти та розробити технологію здійснення контролю тощо.

Поряд з тим, керівництво аеропорту розробило ще кілька проектів, які матимуть різні джерела фінансування. Два з них передбачають фінансування з Фонду регіонального розвитку. Перший – проект реконструкції даху. Його вартість – близько 2,8 млн. грн. Другий – проект з утеплення фасадів та реконструкції зовнішнього вигляду приміщення аеровокзалу – 3,5 млн. грн.

Ще один потужний проект – будівництво бетонної огорожі. Його вартість становить понад 2 млн. грн. Він був одним із головних пунктів вищезазначеного переліку. І водночас найбільш затратним.

– Одним із головних пунктів на шляху до отримання сертифіката була заміна існуючої огорожі довжиною 800 метрів, – каже Юрій Малецький. – Так історично склалося, що ще з 80-х років у північно-східній частині вокзалу розміщені дачі. Це становить велику загрозу щодо несанкціонованого проникнення на територію аеропорту. Тривалий час люди за рахунок летовища розширювали городи, що є неприпустимо.

Велика бетонна стіна має мінімізувати ці ризики.

Сідати у Тернополі зможуть не всі

Або, як би сказав Віталій Кличко, сідати зможуть усі, але не в Тернополі. Річ у тім, що наразі летовище адаптоване лише для малих повітряних суден. Тож поки може розраховувати в основному на внутрішні рейси.

– Сертифікат – це як диплом для студента, який закінчив навчання, але ще не має роботи. Аеропорт повинен виконувати рейси, тому зараз тривають переговори з різними операторами, – зазначив пан Малецький.

Які напрямки потенційно можуть стати досяжними для тернополян і які компанії можуть у нас працювати, керівництво області поки не розголошує. Боїться наврочити. Кажуть, про це повідомлять, коли рішення буде ухвалено остаточно.

Аналогічна ситуація і з ціновою політикою. Чи будуть доступні для тернополян авіаперельоти, поки теж не відомо.

За словами Юрія Малецького, внутрішні рейси та європейський напрямок мають певні відмінності. Перше передбачає використання повітряних суден малого класу (до 40-50 місць). Такі рейси Тернопіль може приймати хоч сьогодні. Значно складніша ситуація з європейським напрямком. У ньому застосовуються судна пасажиромісткістю від 80 до 150 місць (класу «Airbus A320», «Boeing 737»). Для їх посадки потрібно привести у відповідність руліжку (передзлітна траса). Вона побудована ще у 1984 році і потребує заміни поверхні аеродромного покриття довжиною близько 2 км. Специфіка літаків, які здійснюють таке сполучення, – низьке розташування двигунів. Якщо двигун АН-24 знаходиться на висоті 2-2,5 метра, то у «Boeing – 737» – 56 см від поверхні землі. Тому зараз небезпечно пускати такі рейси на існуючу руліжку.

Що ж до цінової політики, то тут теж є певна специфіка.

– Для того, щоб говорити про ціну, треба знати, яка авіакомпанія тут працюватиме, – каже Юрій Малецький, – українські монстри на ринку авіаперевезень чи «Lowcoster», «Wizz air», «Carpatair». Зараз Державіаслужба України дозволяє аеропортам надавати знижку на рівні 85% за комплекс функцій, які виконує аеропорт. У результаті за рахунок дешевого аеропортного обслуговування «Wizz air» вернувся у Львів. Згідно з наказом Міністерства транспорту, аеропорт бере плату за кожен кілограм повітряного судна. Якщо «Airbus A320» важить 64 або 68 тонн (в залежності від комплектації), то компанія була зобов’язана платити 25 тис. грн. лише у вигляді обов’язкових платежів. Якщо аеропорт має право застосовувати знижку, то ціна може зменшитись навіть у шість разів. Це один із чинників, який впливає на ціноутворення квитка. Другим фактором є паливо. Його ціна в Україні дуже висока. Наприклад, у Білорусі вартість палива нижча на 30%, в Європі – на 40%.

Ну і, нарешті, все залежить і від авіапарку компанії: обсягу споживання палива судном, комфорту тощо.

Тернопіль досі не полишає надії стати запасним аеропортом для Львова. Однак знову ж таки наше летовище, на відміну від міста Лева, зможе приймати не всі рейси, а лише певного типу повітряні судна. З’ясувалося, що частка малих літаків, які приземляються і злітають у Львові, не велика. В основному це чартерні рейси.

– Наприклад, у суботу Львів був закритий. Відмінили чотири рейси. Ми могли їх прийняти. Щоб приймати весь спектр повітряних суден, нам потрібно привести у відповідність руліжку, – каже директор летовища.

Усі незавершені роботи керівництво області планує закінчити за рахунок додаткових джерел фінансування, пише Номер один. Це стосується будівництва нового терміналу, формування допоміжних структур тощо. Чималу суму летовище може отримати по програмі підтримки малих аеропортів, згідно з якою на Тернопіль передбачено близько 90 млн. грн.

Як повідомив перший заступник голови облради Василь Деревляний, у вступній частині програми зазначено, що для отримання фінансування аеропорт потрібно передати у державну власність. Область на такий крок не готова. Зараз вона готується до прийняття програми розвитку летовища. Після її затвердження керівництво області планує звернутися до Кабінету Міністрів з проханням виділити ці кошти для підтримки аеропорту без зміни форми власності.

Тернопіль аеропорт літаки
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Суспільство
Танцювальний флешмоб замість шкільної лінійки. У селі Лозова на Тернопільщині сьогодні прозвучав останній дзвінок. Оригінальне свято здивувало присутніх, задоволені і самі школярі. Але звісно були і сльози, на шкільному подвір'ї не стримували емоцій ні школярі, ані їхні батьки та вчителі. Повідомляє Т1 Новини.
Суспільство
Протягом 23 травня на Тернопіллі за медичною допомогою та скаргами на ймовірні інфекційні захворюваня звернулася 61 особа. Найбільше звернень медики зафіксували з приводу нападу кліщів (25), наступне місце – захворювання на кір (17 випадків), третє – вітряна віспа (6). Також жителі області скаржилися на кишкові інфекції, туберкульоз, покуси тваринами, коросту, повідомляє Тернопільський обласний лабораторний центр.
Суспільство
Управління державної реєстрації Тернопільської міськради переселили. Раніше воно знаходилося у різних приміщеннях на 2 вулицях міста. Там постійно утворювались черги, людям було тісно і некомфортно. Нова адреса управління держреєстрації – бульвар Шевченка, 23. Колись, аби зареєструвати нерухоме майно, заяву необхідно було написати у Центрі надання адмінпослуг на вулиці Острозького, далі прийти до реєстратора на бульвар Шевченка,1. Людям було незручно, це з...
Суспільство
У Збаражі 24 травня видалося справжнє стихійне лихо. Випав такий град, що місто перетворилося на зимове царство. Розповідає ПроТе місцева жителька Наталія Червак: – Ми з сином ходили в центр по продукти і нас захопила злива. Нічого надзвичайного за останній місяць… Але коли почав періщити град ми пошкодували, що вийшли з дому. У мене був один дощовик і пачка пакетів для сміття. Замотала візок і себе. Думала буде смішно виглядати, але було таки не до сміху....
Кримінал
Апеляційний суд Тернопільської області завершив розгляд справи шахрая, який “розвів” 3 пенсіонерів на 120 тисяч гривень. Колегія суддів судової палати у кримінальних справах Тернопільського апеляційного суду розглянула апеляційну скаргу захисника обвинуваченого Олексія З. на вирок Тернопільського міськрайонного суду від 1 березня 2019 року. Цим вироком 23-річного Олексія З. визнано винним за ч.2 ст. 190 КК України ( шахрайство, вчинене повторно за попередн...
Пригоди
Відомий на всю країну священик з Тернопільщини Олексій Філюк розповів про те, як йому пропонували йти на вибори до Верховної Ради в ролі народного депутата. Про це священнослужитель із села Шушківці Лановецького району написав вчора у спільноті «Моя Лановеччина», що в мережі «Фейсбук», де він є модератором. Пишуть Тернополяни. «Я в шоці! Нещодавно до мене подзвонили дядьки з Києва і запропонували іти мажоритарником на вибори до Верховної Ради України свою...
Екологія
Негода на Тернопільщині не відступає. Кінець тижня запам'ятається мешканцям міста та області рясними дощами. Користувачі соціальної мережі Facebook та Instagram публікують фото та відео докази, де видно наслідки грози.  До прикладу, бачимо, що у Збаражі негода у повному розпалі. Там за пів години випала велика кількість опадів. Місто в буквальному сенсі залило дощем із градом. Жителі нарікають, що такі погодні умови ускладнюють рух транспорту на дорогах мі...
Суспільство
Бандерівські читання організовують у Тернополі у рамках соціальної ініціативи «Єднання поколінь». Тернополянам презентували книжку «Економічний націоналізм та соціальна справедливість». Книжка стала напрацюванням VІ Бандерівських читань, – розповідає організатор заходу Юрій Сиротюк. До збірки відібрали найцікавіші наукові статті провідних вчених та дослідників економічного націоналізму, аналіз світового досвіду і соціально-економічних реформ в Україні. «В...
Суспільство
Готуватись до неофіційної частини випускного вечора тернопільські учні інколи починають ще у 10-ому класі. Адже за ресторани доводиться викладати немалі суми, тому здача коштів щомісяця не так б’є по кишені. У той же час батьків застерігають, що вибір закладу може бути  небезпечним. Відповідально поставитися до проведення неофіційної частини випускних вечорів радить Держпродспоживслужба. Адже епідемічна ситуація в країні напружена. Інфекційні хвороби часто...
Новини по темі
На Тернопільщині пролунав останній дзвінок (відео)
На Тернопільщині активізувались небезпечні комахи
Управління державної реєстрації У Тернополі переселили (відео)
Тернополяни замотувалися у пакети від сміття, аби захиститися від стихії
Бандерівські читання у Тернополі
Спеціалісти закликають тернополян обирати для випускного безпечні заклади
До уваги тернополян: в Україні заборонили популярний медичний препарат (ВІДЕО)
Тернополяни будь-якого віку можуть безкоштовно щепитися від кору
Побачив патрульних і передумав порушувати: кумедний випадок із водієм іномарки в Тернополі (Відео)
"Впродовж першого кварталу обсяг прямих іноземних інвестицій в економіку області - понад 104 мільйони доларів. Це абсолютний рекорд в Україні", - Степан Барна на інвестиційному форумі (відео)
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!