16:30, 6 липня 2012 р.
У КП «Об’єднання парків культури і відпочинку м. Тернополя» працюють по 101 годині на добу!
«Об’єднання парків культури і відпочинку м. Тернополя» – одне з найскладніших комунальних підприємств обласного центру.
Судіть самі: загальна площа парків та ставу і його прибережної зони, якими опікуються його працівники, складає 184,5 гектара. А якщо додати сюди усі паркові атракціони та об’єкти культурної сфери (Співоче поле, Літня сцена, Вічний вогонь), то співробітникам є де попотіти і за що відповідати. Разом з тим, як виявили члени виконавчого комітету Тернопільської ради, у роботі об’єднання, і зокрема його керівників, є чимало кричущих фактів, які наводять на думку, а чи на своєму місці перебувають воно. Отож, все за порядком…
Вартість квитків у тернопільських парках не збільшиться
В «Об’єднання парків культури і відпочинку м. Тернополя» входять чотири міські парки: парк Національного Відродження (54,5 га), Старий парк (7 га), парк ім. Т. Шевченка (22 га) та парк «Топільче» (66 га), а також став і його захисна зона (35 га). Щоб утримувати всю цю величезну територію у більш-менш належному санітарному стані, щоб атракціони були у безпечні для малечі і дорослих та при першій-ліпшій нагоді в парках відбувалися на добротному рівні культурно-розважальні заходи, в об’єднанні працює 113 чоловік.
Як їм працюється та з якими проблемами стикаються, доповіли керівники підприємства під час засідання виконавчого комітету ТМР. Виявилося, що в об’єднанні проблем і проколів більш ніж достатньо, хоча його керівники запевняли, що ситуацію вдається утримувати під контролем.
Так, за словами головного бухгалтера підприємства Ірини Домбровської, згідно з фінансовим планом на І-й квартал основними доходами було передбачено отримати 80 тисяч гривень, натомість фактичні показники збільшено на 18,6 тис. грн. і вони склали 98,6 тис. грн., що в 1,2 рази більше порівняно з відповідним періодом 2011 року. У загальному, якщо врахувати поточні і капітальні трансферти, всього доходи за І квартал ц.р. становлять 870,8 тис. грн., а витрати – 968,1 тис. грн., що на 106,3 тис. грн. перевищило планові показники. Тобто підприємство мало збитки 97,3 тис. грн.
Тут уже своє слово сказав міський голова Тернополя Сергій Надал, котрий намагався почути відповідь, чому на підприємстві немає відповідних надходжень від господарської діяльності та чому зарплату планували на початку року одну, а виявилося, що її розмір суттєво зріс.
Конкретної відповіді міський голова не отримав, натомість в.о. директора об’єднання Олег Протасевич лиш зазначив, що перші три місяці КП як такої господарської діяльності не проводить,до того ж було виплачено багаторозрахункових та відпускних. «Ми чекаємо до травня, щоб відкрити атракціони, і тоді зароблятимемо», – уточнив пан Протасевич.
Заступник міського голови з фінансових питань Вікторія Остапчук дорікнула бухгалтеру,чому об’єднання продовжує платити податок на землю (11,1 тис. грн. на рік), хоча Податковий кодекс говорить, що від плати земельного податку звільняються парки державної і комунальної власності. Мер міста розпорядився подати уточнений розрахунок і повернути на підприємство зайве сплачені податковій кошти.
Загалом, щоб повністю утримувати в належному санітарному стані тернопільські парки, за словами його керівника Олега Протасевича, КП потрібно 3,542 млн. грн.
Чи зароблять парки на чемпіонаті світу?
Вікторію Остапчук також насторожила дуже велика цифра штатних працівників – аж 113 чоловік. Разом з тим вона намагалася дізнатися, скільки з них отримують зарплату по госпрозрахунковій відомості, а скільки оплачує міська рада. Виявилося, що 95 працівників утримуються коштом бюджету – прибиральники, допоміжні працівники та робітники зоокутка.
– А що, двірники не прибирають територію, де стоять атракціони?, – запитав мер. На що Олег Протасевич відповів, що за прибирання літніх об’єктів працівникам за додаткове навантаження виплачуються премії. Водночас пан Протасевич повідомив, що більшість працівників його підприємства мають мінімальну зарплату, хоча вони виконують великий обсяг роботи – на одного робітника норматив прибирання складає 3,4 тис. кв. м, хоча реально вони прибирають значно більшу територію – по 5-6 тис. кв. м, а ще, вони є спеціалістами різного профілю – сьогодні прибирають, завтра – косять, після завтра – фарбують.
Також пані Остапчук цікавило, чи планували на підприємстві отримати дохід від проведення в Тернополі чемпіонату світу з водно-моторного спорту, чи складено бізнес-план щодо діяльності підприємства під час цих змагань? Відповідь прозвучала негативна, хоча й бухгалтер повідомила, що в 2011 році об’єднання отримало 27,5 тис. грн. прибутку від разової торгівлі за два дні проведення в парку ім. Т. Шевченка чемпіонату Європи з водномоторного спорту.
Тут своє слово сказав мер: «Я думаю, сувенірну продукцію об’єднання може продавати, адже минулого року самі спортсмени і обслуговуючий персонал привезли футболки з логотипом чемпіонату Європи у Тернополі і через сітку наторгували на 15 тис. грн.».
Тут за своїх підлеглих слово замовив начальник управління культури ТМР Олександр Смик, котрий заявив, що можна ризикнути і самим замовити атрибутику або ж звернутися до бізнесменів, які, він впевнений, виявлять бажання вкласти гроші у виготовлення сувенірної продукції і на умовах співпраці з об’єднанням парків будуть її реалізовувати.
Директор одноособово розпоряджався землею!?
У секретаря міськради Ігоря Турського було запитання до керівництва об’єднання,як щодо торгівлі алкоголем у парках, так і щодо надання дозволів на користування землею.
- Я так розумію, що продаж алкоголю відбувався за вашої мовчазної згоди! Чому журналісти роблять репортажі, а ви цього не бачите чи, можливо, не хочете бачити? – заявив секретар ради.
У свою чергу Олег Протасевич зазначив, що про продаж пива завідуючі парків доповідали начальнику муніципальної поліції пану Волкову по 2-3 рази на день. Мер, почувши ці слова, одразу дав доручення взяти у Волкова письмове пояснення, чому від його структури протягом двох тижнів жодного реагування на продаж пива у парках не було, а з боку керівництва парків письмово повідомляти про подібні факти або ж безпосередньо звертатися до нього, коли немає реакції муніципалів.
Також Ігор Турський не зрозуміє, чому дирекція парків одноособово роздає землю.
– Поясніть, у мене на адмінкомісії є справи, де ви укладаєте договори з підприємцями, надаючи їм земельні ділянки. Це відколи директор парків має такі повноваження? Якщо я не помиляюся, є рішення сесії, за якими виділяються земельні ділянки, укладаються договори сервітуту. Тільки сесія уповноважена це робити. Скажімо, до прикладу, сесією виділено 25 кв. м, ви ж підписуєте угоди, де дописано ще 32 кв. м. Як таке може бути? Ви на своєму місці чи ні? – запитує Ігор Турський.
На ці закиди директор відповів, що ця інформація насправді не зовсім відповідає дійсності.
– Об’єднання парків землі не надає, ми лише обслуговуємо земельні ділянки, які знаходяться на території парків. І якщо підприємець поставив атракціон чи палатку і збільшив тим самим площу, то що, ми маємо заплющувати очі чи її обміряти і взяти гроші за її прибирання! – зазначив Олег Протасевич.
Вирішити цю перепалку спробував Сергій Надал, котрий зазначив, як тільки керівництво парків дізнається, що підприємці збільшують надану сесією їм площу, він одразу має про це повідомляти в міську раду та додав: «Дуже правильно, що ви укладаєте з підприємцями договори на обслуговування, берете більшу плату, де працюють ваші двірники. Разом з тим, у будь-якому випадку, навіть якщо в підприємця є дозвіл на 50 кв. м, ви маєте підписувати угоду на обслуговування мінімум на 70 кв. м, щоб здійснювати прибирання навколо зони, де здійснюється торгівля чи надаються послуги. Хоча вам правильно роблять зауваження, що договір на обслуговування і дозвіл торгувати на площі – це різні речі».
В об’єднанні парків робочий день більший, ніж годин у добі
Вікторія Остапчук також виявила, що у фінансових документам КП є цифри, які не мають логічного пояснення: «Як можна пояснити той факт, що в об’єднанні люди працюють по 12 годин, а є випадки, згідно з табелем, коли людина працює і по 101 годині на добу?»
В.о. директора парків розповів, що й справді, можливо, в документах і не все як годиться, але працівники, яким закалькулювали таку велику кількість годин, і справді виконали такий великий об’єм роботи, який на них був покладений.
– У зв’язку з тим, що перед проведенням чемпіонату Європи з водно-моторного спорту виникло питання швидко пофарбувати огороджу навколо ставу, ми підійшли до людей, попросили, щоб вони виконали цю роботу. Люди працювали у світловий день, окрім того, було встановлення освітлення і роботи тривали ввечері, – повідомив Олег Протасевич.
Відповіддю фінансовий заступник мера була вкрай незадоволена, але члени виконкому зійшлися на тому, що працівники парків пофарбували1600 кв. м за півтора тижні – це титанічна робота, і люди заслужили на відповідну оплату, хоча Сергій Надал рекомендував все ж таки правильно оформляти документацію, щоб не було претензій з боку ревізійних органів у майбутньому.
У підсумку, звіт об’єднання парків був прийнятий до відома, хоча з рядом зауважень, які мають бути виправлені у найближчий час. Отож найближчим часом КП має розширити спектр платних послуг, договори оренди повинні бути приведені у відповідність до рішень сесії, а працівники підприємства мають отримувати зарплату по картці…
Андрій Кучерук
P.S.: Варто зазначити, що до недавнього часу об’єднанням парків керував депутат-«свободівець» Ігор Липка, якого звинувачують в отриманні доларового хабара, тому «вішати всіх собак» на Олега Протасевича, який на підприємстві працює директором з додатком в.о., не варто, але разом з тим, раніше він був заступником у Липки, тому й більшість претензій керівництва міста слушні і за адресою.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Оголошення
live comments feed...