
14:31, 25 вересня 2017 р.
На "Тернопільських театральних вечорах" найвагоміша відзнака не дісталася нікому

Понад тиждень тернопільські театрали мали можливість оцінити постановки з інших театрів України.
Вистави в репертуарів фестивалю «Тернопільські театральні вечори» були на будь-який смак, при бажанні кожен міг знайти те, що йому до душі.
Загалом фестиваль вдався. Хоча анонсована провокація від київського «Дикого театру» у виставі «Бути знизу» насправді виявилася нудною банальщиною рафінованих штампів та стереотипів про ущербні моделі жіночої поведінки та зумовлені цим психологічні травми.
Натомість «Театр Золоті ворота» привіз справді мистецьку виставу «Кольори», яку публіка цілковито зуміла збагнути аж наприкінці. Постановка виявилася таким собі аналогом «Бійцівського клубу», де 5 осіб, які понад годину комунікували між собою на сцені, виявилися іпостасями однієї і тієї ж жінки, але в різний період її життя.
Запам’яталася глядачам і рок-опера «Біла ворона» у постановці рівненського драмтеатру. Окрім своєї енергетики вистава вражала схожістю подій 15 століття із недавніми подіями в Україні. У виставі мова про просту селянку Жанну Д’Арк, яка стала героїнею Франції, зібравши довкола себе однодумців і давши відсіч англійським завойовникам, аби врешті бути спаленою, а згодом – проголошеною святою. Режисеру завдяки використанню сучасних бронежилетів та інших спецзасобів силовиків вдалося провести аналогію з Революцією гідності в Україні, коли люди віддавали життя за свої ідеали, чимало стало інвалідами і, як виявилося, намарне.
«Люди зневірені, ми навіть не знаємо, за кого голосувати, бо вже нікому не віримо. Кожен шукає отой блаженний острів і не знаходить. Ми перестаємо бути справжніми», – зауважив під час свого виступу у перший день фестивалю голова журі Федір Стригун після вистави киян «Блаженний острів або отак загинув Гуска», в якій на метафоричному прикладі однієї родини передано трагедію українців після приходу до влади більшовиків у 1917 році.
Власне, емоційні виступи Стригуна зривали не менші оплески, як представлені перед тим вистави.
На думку Стригуна, театр залишається тим місцем, яке відображає злободенні проблеми сьогодення і де ще намагаються відверто говорити про наболіле. І в цьому контексті було сумно констатувати, що представники місцевої влади не є театралами, а поява чиновників в останній день суто «для виступу» власне є показником, які пріоритети в місцевих чиновників.
«Всі хочуть багатства, економічних показників. В результатів ми можемо бути багатими, але дурними», – зауважив про можливі ризики такої моделі Федір Стригун.
Водночас рівень постановок журі не вразив. Диплом «За режисуру першого ступеня» присуджено не було, як і дипломи за найкращі головні чоловічу та жіночу роль.
Диплом «За режисуру другого ступеня» отримав режисер-постановник Влада Бєлозоренко за виставу «Кольори» Театру «Золоті ворота» (м. Київ).
Диплом «За режисуру третього ступеня» – режисер-постановник Марія Грунічева за виставу «Блаженний острів, або отак загинув Гуска» Київського академічного театру «Колесо».
Диплом «За сценографію» – художник-постановник Наталія Денисова у виставі «Василина» Тернопільського академічного театру актора і ляльки.
Диплом «За музичне вирішення вистави» отримує – Зіновій Крет за аранжування рок-опери «Біла ворона» Рівненського академічного українського музично-драматичного театру.
Диплом «За акторський ансамбль» – актори вистави «Кольори» театру «Золоті ворота» (м. Київ).
Такий же диплом «За акторський ансамбль» отримали актори вистави «Блаженний острів, або отак загинув Гуска» Київського академічного театру «Колесо».
Диплом «За пластичне вирішення вистави» – Максим Булгаков у виставі «Біла ворона» Рівненського академічного українського музично-драматичного театру.
Диплом «За головну жіночу роль» - не присуджено
Диплом «За головну чоловічу роль» - не присуджено
Диплом «За жіночу роль другого плану» – Олена Тертична за роль Христоньки у виставі «Блаженний острів, або отак загинув Гуска» Київського академічного театру «Колесо».
Такий же диплом «За жіночу роль другого плану» отримала Лілія Цвєлікова за роль Рожевої у виставі «Кольори» театру «Золоті ворота» (м. Київ).
Диплом «За чоловічу роль другого плану» – Ігор Ніколаєв за роль блазня-диявола у виставі «Біла ворона» Рівненського академічного українського музично-драматичного театру.
Такий же диплом «За чоловічу роль другого плану» отримав Дмитро Мельничук за роль Маріо у виставі «Любов до скону» Волинського академічного обласного українського музично-драматичного театру ім. Т. Г. Шевченка.
Спеціальна відзнака «За честь, достоїнство і вірність професії» отримали гості фестивалю Національний академічний український драматичний театр імені Марії Заньковецької з виставою «Украдене щастя» І. Франка
Диплом «Мистецька надія» отримує перфомативний театр « BEDLAM» з виставою «Криваве весілля». Режисер-постановник – Анастасія Вервейко.
Такий же диплом «Мистецька надія» отримує Христинець Дарія за роль Варки у виставі «Пристрасть» Незалежної театральної майстерні «Сінематограф».
Свої номінації присудило і журналістське журі.
Номінацію «Глядацькі симпатії» отримала рок-опера «Біла ворона» Рівненського академічного музично-драматичного театру
Номінацію «Відкриття фестивалю» отримав перфомативний театр «BEDLAM» з виставою «Криваве весілля». Режисер-постановник – Анастасія Вервейко.
Номінацію «За вірність українській класиці» отримала вистава Украдене щастя» Національного академічного українського драматичного театру імені Марії Заньковецької.
Номінацію «Фатальна жінка» отримала актриса Наталія Мельничук за роль Єви у виставі «Любов до скону» Волинського академічного обласного українського музично-драматичного театру ім. Тараса Шевченка.
Номінацію «Фатальний чоловік» отримав актор Ігор Ніколаєв за роль блазня-диявола у рок-опері «Біла ворона» Рівненського академічного українського музично-драматичного театру.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Оголошення
17:05, 18 травня
123
11:38, 16 травня
39
live comments feed...
Коментарі