• Головна
  • У Тернополі не можуть вжитися велосипедисти, пішоходи та автомобілісти
18:02, 13 листопада 2017 р.

У Тернополі не можуть вжитися велосипедисти, пішоходи та автомобілісти

У Тернополі не можуть вжитися велосипедисти, пішоходи та автомобілісти

Перші не задоволені тим, що у них немає своєї території для руху, другі  скаржаться на незручності, а треті часто не зважають ані на людей, ані на велосипеди. Тепер за велосипедний транспорт взялися ще й екологи.

Не поміщаються на одній доріжці

Останнім часом катання на велосипеді стало модним трендом. Молодих людей на двоколісних можна зустріти у парках та на стадіонах. З усіх закутків розповідають, що спорт – це життя, а рух – це корисно.

Екологи дивляться на це ще глобальніше і бачать у велосипедах панацею від забруднення навколишнього середовища. Так днями відбулося засідання громадської ради з питань екології. Говорили про вплив транспорту на повітря і можливі шляхи вирішення проблеми.

За словами голови Тернопільського обласного осередку Всеукраїнської екологічної ліги Степана Вадзюка, на екологічну ситуацію у місті суттєво впливають транспортні викиди та наявність великої кількості автомобілів.  Саме тому один зі шляхів вирішення ситуації екологи бачили у розвитку мережі транспортних маршрутів. За задумом, після створення сприятливих умов для велосипедистів тернополяни частково мали би відмовитись від автомобілів та перемістися на двоколісні. Таким чином вирішити одразу кілька проблем – загазованості, паркування, зменшення трафіків тощо.

У Тернополі ініціативу розвитку веломережі підтримали, але в ході реалізації проекту виявилось, що у мерії інше бачення щодо цього питання. Тут зробили ставку на рекреаційну складову, а не транспортну.  У паркових зонах створено велосипедні доріжки. Вони у переважній більшості розраховані на відпочинок тернополян. Аби ті могли влаштовувати у вільний час велопрогулянки, зайнятися спортом тощо.

Хоча така практика існує у різних країна світу, тернополяни сприйняли її неоднозначно. Вони неодноразово скаржилися на те, що велодоріжка надто широка, а велосипедисти рухаються дуже швидко. Повідомлялося про випадки, коли велосипедисти робили наїзди на пішоходів.

– Набережна ставу – це місце відпочинку для тернополян. У сезон тут багато людей.  А велодоріжками на 40-50% зменшили пішохідну зону парку. У результаті пішоходи згруповані на одній половині набережної, а інша фактично пустує. Крім того, велосипедисти не дотримуються правил руху. Виникають нещасні випадки. Там гуляють діти. Батьки з колясками. У них така ситуація викликає невдоволення, тому в цьому питанні треба навести порядок, – каже Номер один Степан Вадзюк.

За його словами, питання велоінфраструктури не можна обмежувати лише створенням умов у відпочинкових зонах. Їх потрібно забезпечити велосипедистам і на дорогах міста. 

Що каже велоспільнота?

Зауваження щодо створених у Тернополі велодоріжок мають і представники велоспільноти.

– Це хороша ініціатива, але в той же час доріжку на набережній не можна вважати велосипедною,- каже Олександр Химера. – Вона суперечить стандартам. На ній зроблено переїзди, але немає бордюрів. Єдина правильна велодоріжка – поблизу пляжу «Циганка». Там встановлено знаки, розмітку зроблено іншим кольором.

Велосипедисти стверджують, що рух потрібно розмежувати для попередження нещасних випадків.

– Наприклад, у Польщі є правило пріоритету: якщо немає пішохідної доріжки, то пішохід може йти по велосипедній. І навпаки, якщо немає велосипедної, то водій двоколісного може рухатися по пішохідній. Але тоді у нього менший пріоритет і він має в першу чергу зважати на пішоходів. У нас правила велосипедного руху розроблені ще за радянських часів. Вони застарілі і потребують удосконалення, – каже Олександр Химера.

У контексті рекреаційного велосипедизму спільнота пропонує розробити доріжки у парку «Загребелля». А ось щодо пересування двоколісними як основним видом транспорту, то тут у тернополян ціла стратегія.

На їхнє переконання, у Тернополі має бути створено велосипедну магістраль – від вул. Бережанської до Бандери.

– Проїжджа частина доволі широка і дає можливість облаштувати доріжку для руху велосипедів, – каже Олександр Химера. – Таким чином можна буде дістатися з одного кінця міста в інший. Після цього можна робити розгалуження іншими вуличками, які примикають.

Думки спеціалістів розходяться у тому, де саме мають бути доріжки – на проїжджій частині чи на тротуарах.

– Слід на деякий час виділити території для велоруху. Скажімо, вранці і ввечері. Рух автомобільного транспорту у цей час може бути обмежений. Це сприятиме збереженню атмосфери, зекономить людині кошти і допоможе підтримувати хорошу фізичну форму, – зазначив директор Тернопільського обласного екологічно-натуралістичного центру учнівської молоді Іван Герц.

У Тернополі вже розроблено схему велосипедного руху і погоджено з велоспільнотою. Її формували на основі львівського досвіду. Щоправда, вона досі не працює, тож активна громадськість просить повернутися до питання її впровадження.

А до цього часу експерти пропонують провести дослідження, щоби встановити, скільки людей користуються велосипедами у якості транспорту, в який час, які потреби у них є і наскільки це питання актуальне для них.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Тернопіль #велосипедисти #автомобілісти #інфраструктура
ТОП новини
"Люта хвороба масово шириться Україною, викликаючи колосальне ураження шкіри": паразити починають прогризати ходи
"Дощ і потужний снігопад накриють Україну, злива та дика негода сунуть невідступно": куди пре лютий мороз у -25 градусів
"Страшний вірус крокує Україною, хвороба почала нищити здоров'я 2-х груп українців": життя під загрозою, інфекція і біда
"Долар готує українцям надзвичайний сюрприз, такого від курсу валют не чекав ніхто": що станеться в обмінниках?
Оголошення
live comments feed...