11:01, 13 лютого 2019 р.
"Напруга була 362 вольти": у квартирах одного із тернопільських будинків згоріла техніка (ФОТО)
Близько 4.30 у п'ятницю (8 лютого) мешканців 3-ого під'їзду на вул. Вербицького, 6 розбудили вибухи електричних приладів, напруга у під'їзді була 362 вольти.
"Сусід розбудив під ранок і сказав, щоб виключали всю техніку", - розповідає мешканка будинку Уляна Ящук. - "В нього є тестер спеціальний і він виміряв напругу - 362, 363. Я подзвонила в міську рада відразу, на гарячій лінії сказали, що РЕМ немає аварійної, дзвоніть до свого аварійного. Я набрала до того, хто обслуговує наш будинок. Він почав: "А може це, а може то. А повідкривайте щитові з першого по дев'ятий поверхи". Я кажу, що напруга 362 вольти, це квартира може спалахнути в будь-який момент. Факт того, що ніхто нічого зробити не міг. Люди годину чекали, поки приїхав той електрик".
Жінка розповідає, що о 8.17 телефонувала до головного інженера підприємства, яке обслуговує їхній будинок (ЖЕК) - ТОВ "Коменерго Тернопіль" Михайла Сіянчука. Він сказав, що про ситуацію знають і вирішать її.
"Ми чекали десь до пів одинадцятої, ніхто не прийшов і ми з сусідами пішли в ЖЕК", - каже пані Уляна. - "Нам сказали, що винні люди. Але хто вночі вмикає духовки, електроприлади? Одним словом, це у підвалі десь підгорів пульт. Туди ходили мій чоловік і сусід, який розуміється в електриці, то казали, що там жахіття робиться. Це моя думка, що хоча б в рік мають перевіряти ті щитові, але ніхто нічого не робить. До нас навіть не прийшов ніхто акт обстеження заповнити, з людьми ніхто не говорив".
У мешканців, за словами жінки, згоріло чимало техніки. У одній із квартир на дев'ятому поверсі згорів кондиціонер, посудомийна машина, електроніка в душовій квартирі.
"У мене мікрохвильова згоріла. Я її занесла в ремонт і тих триста гривень, що мала заплатити за комуналку, то викинула на мікрохвильовку", - каже пані Уляна. -"У квартирі 157 погоріли майже усі прилади, у 159-й - холодильник, у 152-й два тюнери, а у 110-й - котел автономного опалення. І так у всіх квартирах з першого по дев'ятий поверхи по правій стороні у під'їзді. Хто нам має повернути кошти?"
Від мешканців третього під’їзду будинку на вул. Вербицького, 6 звернення було. Про це говорить головний інженер ТОВ "Коменерго Тернопіль" Михайло Сіянчук.
"Зі слів мешканців проблема в електромережі виникла близько 4.30 години ранку 8 лютого", - розповідає Михайло Сіянчук. -"Близько 6-ї години на місце прибув працівник аварійної служби підприємства, але на той час напруга вже була нормальна. Є заяви від мешканців будинку про згорання окремих побутових приладів. З приводу цих заяв зараз проводиться перевірка".
Якщо буде доказано, що проблеми з напругою у будинку виникли через недопрацювання ТОВ "Коменерго Тернопіль", то постраждалі зможуть надати ЖЕКу акт-претензію, заключення із сервісного центру щодо причини виведення з ладу того чи іншого приладу а також зазначити вартість ремонту приладу, щоб вони могли цю суму відшкодувати.
"Справа в тому, що якби таке сталося, приміром, між 20 та 23 годиною, можна було б припустити, що люди увімкнули багато побутової техніки, через що мережа була перевантажена", - каже пан Сіянчук. - "Оскільки проблеми з напругою виникли о 4-й ранку, можна припустити, що хтось із мешканців будинку здійснював самовільне підключення якогось приладу або ж "відмотував" електроенергію, щоб зменшити на лічильнику кількість спожитих кіловат. Іншими словами, "крав" електроенергію".
Як повідомляє "20 хвилин", вичислити такого зловмисника дуже складно, як каже головний інженер, тому в "Коменерго Тернопіль" очікують активності від мешканців будинку: якщо маєте підозри, хто може бути причетним до таких дій, повідомляйте у ЖЕК.
"До Тернопільського міського РЕМ з приводу цієї ситуації ніхто з мешканців будинку не звертався", - коментує головний інженер ВАТ "Тернопільобленерго" Степан Бартків. - "У випадках, якщо у споживача перегоріли електроприлади, то перш за все потрібно звернутися до підприємства, яке за договором зі споживачем відповідає за надання якісної послуги. Обов’язково повинен бути складений акт".
Енергетики перевіряють напругу не на щитових у будинках, а в загальному на підстанціях, пояснюють у "Обленерго". Адже щитові, в таких багатоквартирних будинках, знаходяться на обслуговуванні балансоутримувача: ЖЕКу чи ОСББ. Саме на межі щитової і знаходиться розмежування обов’язків обслуговування електромережі, до щитової – РЕМ, а вже щитова та усі мережі після неї – балансоутримувач. У випадку пошкодження електричних приладів збитки повинен відшкодовувати той із чиєї вини трапилася подія.
"Постраждалим варто подати письмові, колективні або індивідуальні заяви до РЕМу і "Тернопільобленерго" з інформацією про те, що сталося, а також запитом, чи був перепад напруги, у який час і з яких причин", - коментує Василь Когут, адвокат. - "Окрім того, потрібно отримати докази, що перепад напруги справді був і прилади зазнали ушкоджень саме через нього. Такі висновки можуть зробити тільки фахівці, наприклад, із сервісних центрів, де купували прилади. Якщо ушкодження сталися саме через перепад напруги, компенсацію постраждалим має надати той, з чиєї вини це трапилося. Звернення громадян РЕМ та обленерго можуть розглядати місяць. Якщо у цей термін не буде відповіді, свої інтереси постраждалі можуть захищати через суд".
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
live comments feed...