• Головна
  • "Тінь бравого вояка Швейка на станції Чортків": оприлюднено унікальні фотографії тернопільської залізниці кінця XІX століття (ФОТО)
17:31, 6 травня 2019 р.

"Тінь бравого вояка Швейка на станції Чортків": оприлюднено унікальні фотографії тернопільської залізниці кінця XІX століття (ФОТО)

 "Тінь бравого вояка Швейка на станції Чортків": оприлюднено унікальні фотографії тернопільської залізниці кінця XІX століття (ФОТО)

Галицькі маневри Швейка, комічного героя книги видатного чеського письменника Ярослава Гашека, відбуваються  під час Першої світової війни в тодішній Австро-Угорщині і,власне, в межах Галицької трансверсальної залізниці, до якої входила й новозбудована станція Чортків.

А історія станції наступна: рік відкриття її – 1896-й.  Будівництво було розпочато 1884 року в зв'язку з прокладенням тут залізничного полотна сполученням Гусятин – Станіславів.

Восени 1883 року розпочато, а до листопада 1884-го було завершено будівництво гілки залізної дороги Cхідно-Галицької частини трансверсальної залізниці — від Станіславова до Гусятина (через станції Хриплин, Палагичі, Нижнів, Чортків, Вигнанка, Копичинці) протяжністю 144 км. Перший вантажний потяг на лінії Станіславів – Бучач поїхав 1 листопада 1884 р., перший пасажирський – 15 листопада 1884 р.; до Гусятина – 31 грудня 1884 р. (радше 1 лютого 1885 р.) Регулярний рух почався з 1885 року.

Так засвідчує одна зі статей найпопулярнішого інтернет-порталу Вікіпедія.

Інші джерела – вже профільні, зокрема Львівської залізничної магістралі, дещо деталізують історичні дані.

Зокрема таке. На початку 1880-х років уряд Австро-Угорщини затверджує проект державної т. зв. Галицької трансверсальної залізниці, яка мала стати другим "транспортним коридором" між Краковом та Чадцем і російським кордоном в районі міста Гусятин на Тернопіллі. Загальна довжина залізниці мала скласти 768 км.

Основними станціями Галицької трансверсальної залізниці мали стати Живець, Суха-Бескидська, Новий Санч, Ясло, Коросно, Сянок, Загір’я (всі на території Польщі), Хирів, Самбір, Дрогобич, Стрий, Станіславів, Бучач, Чортків, Копичинці та Гусятин (Україна).

У кінці 1870-х років було розпочато проектування залізниці Станіславів – Гусятин. Будівництво цієї колії з самого початку планувалося за рахунок державного фінансування.

Колія мала пройти через Тисьменицю, Монастириська, Бучач, Чортків, Копичинці до Гусятина. Трасування та розробку проекту колії було доручено Юліусу Лотту, одному з найкращих інженерів австрійських залізниць. Остаточний проект затверджено на початку липня 1882 року, і 25 липня 1882 року фірма "Шварц" приступила до виконання будівельних робіт.

Залізничний рух між Станіславовом і Бучачем, як і засвідчує Вікіпедія, відкрито 1 листопада 1884 року, а до Гусятина перший потяг прибув 1 лютого 1885 року. Пасажирський потяг долав 148-кілометровий шлях від Станіславова до Бучача за 4 години 40 хвилин, вартість проїзду в ІІІ класі становила 1 гульден 20 крейцерів.

Для порівняння: поштовий диліжанс долав цю відстань за 8 годин, а проїзд у ньому коштував майже вчетверо дешевше.

Спершу на лінії курсував один потяг в напрямку Станіславів – Гусятин та у зворотному напрямку. У 1914 році по лінії курсувало вже три пари пасажирських поїздів.

Як засвідчують документи, Галицька трасверсальна залізниця відіграла значну роль під час Першої світової війни.

У цьому контексті і спливають пригоди бравого вояка Швейка – носія привабливого народного гумору, що зазнає безліч комічних пригод власне в Галичині (а чому б і не у Чорткові?).

Детальніше читайте у "Чортків. Сіті".

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Залізниця #Чортків #унікальні #фото
Оголошення
live comments feed...