Чи скасують виплати при народженні дитини – особливості оформлення «дитячих» грошей на Тернопільщині

Начальник управління ДМСУ в Тернопільській області Томаш Вербич: «Виплати при народженні дитини не скасують!»

З 1 січня цього року набув чинності наказ Міністерства внутрішніх справ «Про затвердження Порядку реєстрації місця проживання та місця перебування фізичних осіб в Україні та зразків необхідних для цього документів», за яким функції паспортистів, котрі працювали при жеках і видавали довідки, перейшли до Державної міграційної служби. На практиці, як це завжди у нас буває, відразу ж виникли ускладнення. Через те, що підприємства з обслуговування житлового фонду своєчасно не передали свої картотеки, у міграційній службі стало проблематично взяти, скажімо, довідку про склад сім’ї, необхідну для оформлення державної допомоги при народженні дитини. Батьки новонароджених захвилювалися, поповзли різні чутки у зв’язку із неузгодженістю з оформленням «дитячих» грошей «наганяй» від прем’єр-міністра Миколи Азарова отримала міністр соціальної політики Наталія Королевська…
Щоб з’ясувати ситуацію, «Нова Тернопільська газета» звернулася до начальника управління ДМСУ в Тернопільській області Томаша Вербича.

— Минулого тижня відбулася спільна нарада Міністерства соцполітики та Державної міграційної служби, на якій було опрацьовано порядок надання довідок про склад сім’ї для подальшого отримання громадянами соціальної допомоги,— розповів Томаш Іванович. — Наразі, допоки буде створюватись Єдиний державний демографічний реєстр — найбільша в країні електронна база даних про громадян, — довідки про склад сім’ї й надалі видаватимуть у жеках та сільських радах. У нашій області з цим проблем немає. Ну, а вже коли буде сформовано Єдиний державний демографічний реєстр і все приведено у відповідність із новим законодавством, тільки після того довідки про склад сім’ї видаватимуть територіальні підрозділи нашої міграційної служби.

— Очевидно, це буде нескоро

— Ні, ми вкладемося у найкоротші терміни, оскільки усі відомства працюють над цією проблемою у посиленому режимі. Щоб органи ДМС могли видавати довідки про склад сім’ї, найперше потрібно зосередити у нас картотеки поквартирного обліку, які нині знаходяться у підприємствах з обслуговування житлового фонду. Тут є кілька складних технічних моментів. Якщо усі ці картотеки звести в одне місце, то необхідне чимале приміщення. Ми попередньо підраховували, що, скажімо, у Тернополі для цього потрібно приміщення площею понад 150 кв. м. Ще одна важлива річ — автоматизація процесу пошуку даних, що впливатиме на швидкість надання адміністративних послуг при зверненні громадян.

— Хто буде наповнювати електронну базу даних про громадян — міграційна служба чи жеки?

— Ця функція переходить до Державної міграційної служби. І наразі наше відомство готує програмне забезпечення для того, щоб автоматизувати базу даних. З міською владою вже обговорили питання можливості виділення приміщень для розміщення картотеки.

— Підрозділи міграційної служби представлені тільки у районних центрах області та у Тернополі. Мешканцям сіл згодом доведеться їхати за довідкою до міста?

— Справді, виникне така ситуація, але, думаю, з часом це питання також вдасться відрегулювати.

— Нинішні зміни суттєво збільшили навантаження на міграційну службу. Будете збільшувати кадровий склад?

— На обласні управління ДМС покладений величезний обсяг роботи, і про це знає наше керівництво. Саме тому до Кабміну вже подано пропозицію щодо оптимізації чисельності підрозділів. Якщо досі у Тернополі поквартирний облік вели близько 80 працівників житлово-експлуатаційних підприємств і ОСББ, то нині ця функція покладена на міський відділ ДМС із 15 працівників. А ще, окрім реєстрації громадян, ми повинні виконувати функцію міграційного контролю, здійснювати оформлення паспортних документів та громадянства, а також вести велику кількість інших обліків. Обсяг роботи величезний, але ці обов’язки поклала на нас держава, і ми зобов’язані їх виконувати.

— Чи потрібні такі зміни щодо реєстрації громадян, адже у жеках вже була добре налагоджена ця робота?

— Облік фізичних осіб повинен здійснювати єдиний державний орган. Про це свідчить світова практика — кожна цивілізована держава веде облік своїх громадян та іноземців, які перебувають на її території. В Україні чимало органів державної влади ведуть реєстри громадян, як-от, скажімо, податкова служба, рацси, митниця, існує реєстр виборців, навіть кожне підприємство веде кадровий облік персональних даних працівників, однак підрозділи паспортної роботи і реєстрації фізичних осіб мають одну з найширших баз даних про громадян, власне, ми продовжуватимемо їхню роботу.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Коментарі