
19:00, 21 лютого 2013 р.
Хто винен у тому, що тернопільські дороги перетворилися у провалля? (фото)
Сьогодні немає такого водія, який би не скаржився на стан тернопільських доріг. Із таненням снігу у великій кількості зникло з автошляхів Тернополя й області й асфальтове покриття.
Нерідко водії ламають автівки, тим самим витрачають чимало коштів на їх ремонт, а бувають випадки, що великі ями на дорогах стають причинами дорожньо-транспортних пригод, в тому числі і зі смертельними наслідками. Журналісти «Номер один» вирішили дослідити, хто винен у тому, що наші дороги перетворилися у провалля.
Лише 19 лютого в Тернополі розпочався ямковий ремонт
Як з’ясувалося, до останнього часу в обласному центрі доріг ніхто не латав, ямок ніхто не засипав. Ми не фахівці у цій справі, але навіть пересічній людині зрозуміло, що сидіти склавши руки не можна. Бо, по-перше, кожна ямка сама по собі перетворюється у ямищу, по-друге, у разі ДТП чи поломок можна фінансово поплатитися тим особам, які відповідають за технічний стан дорожнього покриття. Тому, на наш погляд, найбільші ями можна принаймні засипати щебенем, аби полегшити проїзд транспорту.
Зокрема, начальник відділу технічного нагляду ТМР Олег Вітик, котрий власне має слідкувати за станом тернопільських доріг і вказувати відповідним структурам на недоліки, у коментарі «Номер один» визнав, що проблеми на місцевих дорогах очевидні, але додав: «Ситуація в Тернополі у порівнянні з іншими регіонами не найгірша».
До останнього часу жителі обласного центру знали, що міськими дорогами опікується комунальне підприємство «Міськшляхрембуд», яке має відповідну техніку та кваліфіковані кадри. Але, як повідомили «Номер один» працівники підприємства, воно нині не працює, бо перед ними існує велика заборгованість з боку міської ради ще з минулого року. Хоча його керівники справно ледь не кожен день ходять на наради у профільне управління.
Хто ж тоді латає дороги в Тернополі? Виявилося, що керівництво управління ЖКГ міської ради за результатами проведеного тендеру уклало два договори, при цьому, згідно з одним із них, ямковий ремонт проводиться за новою для міських доріг технологією.
– Управління ЖКГ уклало договір на 99,9 тис. грн. з ПП «Ріо-Україна» (спільне українсько-чеське підприємство – авт.) на проведення ямкового ремонту. Дане підприємство проводить роботи за допомогою інфрачервоних променів. Спеціальний механізм із плитою розміром 1-1,2 м опускається в яму, проводиться її нагрівання і лише після цього засипається щебінь дрібних фракцій, відповідно робиться однорідна маса, – розповів начальник міського управління ЖКГ Микола Лесів.
Наразі дана фірма, зробивши роботи на 25 кв. метрах, призупинила роботу, бо для цієї технології мають місце несприятливі погодні умови.
На таку ж суму комунальне управління уклало договір з КП «Міська шляхово-експлуатаційна дільниця».
– Управління замовило нам роботи на 99,9 тис. грн. на ремонт великих вибоїн, – зазначив директор МШЕД Андрій Козак і додав, – на низ вибоїн засипаємо щебінь великої фракції, зверху – дрібної. Потім спеціальною технікою все втрамбовуємо».
Водночас начальник управління ЖКГ зазначив, що з виділених коштів тільки 60 тис. грн. піде на погашення ямковості, решта – на придбання зливних решіток і люків, які були викрадені.
За словами Миколи Лесіва, від 19 лютого на дорогах Тернополя працюють три бригади. Роботи почалися в трьох напрямках – вулиці Об’їзна (до розвилки біля «Ватри), Львівська і центр міста.
– Станом на 16.00 год. 19 лютого погашено ямковість на площі 140 кв. м. Роботи проходять вдень, а також вночі (в місцях масової концентрації автомобілів у світловий день). На сьогодні проводиться ямковий ремонт глибоких вибоїн (від 5 і до 30 см!), щоб забезпечити безаварійний проїзд дорогами Тернополя. До кінця тижня ці роботи мають бути виконані, – повідомив Олег Вітик.
Разом з тим, особисто пан Лесів визнає, що ямковий ремонт у нинішніх погодних умовах, коли має місце перепад температур, є неефективним і тимчасовим засобом покращення стану доріг.
– Тендер на виконання ямкового ремонту виграло комунальне підприємство ШРБУ, воно готове хоч сьогодні почати виготовлення асфальту. Але зважаючи на погоду, ці роботи будуть малоефективними. Тоді вже контролюючі органи матимуть до нас претензії через нецільове використання коштів. Тому зачекаємо, щоб трішки потепліло, – резюмував Микола Лесів.
У жахіттях на дорогах винні зима і… держава
– Перш ніж аналізувати, в якому стані сьогодні знаходяться міські дороги, потрібно врахувати дуже важливий фактор: цього року маємо нестандартну зиму – не суху і холодну, а вологу, з перепадами температури від мінусу до плюсу, – каже міський голова Тернополя Сергій Надал. – За таких умов жоден ремонт дорожнього покриття неможливий. Бо якщо вдень при плюсовій температурі асфальт заливає водою, то вночі вона замерзає, розширюється і буквально «розриває» покриття. Сучасні технології ремонту доріг дозволяють проводити його навіть при температурі -5, але за умови сухої погоди. На жаль, якщо перепади температури, які маємо зараз, триватимуть до кінця зими, перші ремонтні роботи зможемо розпочати не раніше кінця березня. До слова, сьогодні біда з дорогами має місце у всіх обласних центрах України, а не тільки в Тернополі, що ще раз підтверджує мої слова. Дякувати Богу, що це визнали вже й перші особи в державі і зараз шукають шляхи виходу з цієї ситуації.
Водночас, якби держава вчасно і в повному об’ємі виконувала свої зобов’язання перед органами місцевого самоврядування, то, можливо, дорожнього колапсу вдалося би й уникнути, говорить міський голова. До прикладу, минулого року через зволікання чиновників Тернопільської ОДА місто недоотримало частину коштів, які були виділені державою для ремонту доріг. Сьогодні ж казначейство затримує цілу низку платежів по житлово-комунальному господарству.
– Так, за минулий рік «зависло» 11 мільйонів гривень «комунальних» коштів, серед яких і ті, які ми повинні були оплатити КП «Міськшляхрембуд», – констатує Сергій Надал. – І вже за півтора місяці цього року казначейство затримало ще майже 2 мільйони. Це кошти, які місто сьогодні могло би вкладати у ремонт доріг, але на жаль, на казначейство ми вплинути не можемо. Тож маємо парадоксальну ситуацію: державні керівники заявляють, що в Україні потрібно терміново латати дороги, а в той же час не пропускають кошти на це органам місцевого самоврядування.
Звісно, тема фінансування для мера залишається найболючішою. Адже сьогодні понад 70% дорожнього полотна вже давно відслужило свій термін експлуатації. І якщо зараз у міській раді є проектів кошторисної документації на капітальний ремонт доріг на суму понад 300 мільйонів гривень, реально у бюджеті можна «нашкребти» максимум 20 мільйонів на рік.
– Усе має свій термін експлуатації, в тому числі й дорожнє покриття, – стверджує Сергій Надал. – Однак капітально відремонтувати усі дороги в Тернополі не вдасться ще довго. Принаймні, допоки на розвиток ЖКГ держава не виділятиме достатньо коштів. Силами місцевих бюджетів (чи то в Тернополі, чи в будь-якому іншому обласному центрі України) вдається лише більш-менш утримувати їх в належному стані через ямковий ремонт. Однак постійне «латання» рано чи пізно все одно призведе до ситуації, коли латати буде вже нічого – лише починати стелити дорогу з нуля.
До речі, саме постійні латання ям і багаторічне нехтування потребою в капітальному ремонті зруйнували з часом і вулицю Гайову в Тернополі, і трасу «Тернопіль – Львів», яку швидше називають напрямком, ніж дорогою.
Ревізори виявили в Облавтодорі фінансові втрати 409 тис. грн.
А тим часом на ремонті доріг наживаються (і це ні для кого не секрет) нечесні на руку ділки. Так, завищення обсягів та вартості дорожніх робіт у 2012 році в цілому по Україні склало майже 177 мільйонів гривень. Про це заявив генпрокурор Віктор Пшонка. В числі злісних областей Тернопільщини немає, але і в нашому краї маємо порушення, пов’язані з дорогами. Так, за повідомленням прес-служби Держфінінспекції в Тернопільській області, під час планової ревізії фінансово-господарської діяльності дочірнього підприємства «Тернопільський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» виявили фінансові порушення, що призвели до втрат 409 тис. грн.
Найбільш вагоме порушення стосується процедури проведення державних закупівель. Зокрема, в документації з конкурсних торгів і в договорі з постачальником про придбання бітуму не було обумовлено вартості його перевезення. Власне, саме ця обставина, що в паперах проходить як «відшкодування залізничного тарифу», спричинила втрату 158 тис. грн.
Але це не єдине порушення, пов’язане з бітумом. Так, у певний період його було придбано за завищеною ціною, що завдало підприємству збитків на суму 107 тис. грн.
За допущені фінансові порушення на директора підприємства та головного бухгалтера складено протоколи про адміністративні порушення. Про наслідки ревізії поінформовано прокуратуру Тернопільської області.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
live comments feed...
Коментарі