• Головна
  • У Тернополі більшість водіїв ігнорують «швидкі»
08:30, 6 березня 2013 р.

У Тернополі більшість водіїв ігнорують «швидкі»

90% водіїв не поступаються дорогою спецтехніці з увімкненими маячками та звуковою сиреною, скаржаться водії «швидкої». Натомість водії, авто яких зупиняли під час рейду, пояснювали, що… не чули сирен та не бачили "мигалки".

У рамках спецоперації «Увага, спецсигнал», яка проводиться в Україні з 5 до 7 березня, в Тернополі перевірятимуть, чи водії дотримуються правил дорожнього руху та пропускають «швидкі», міліцейські авто та пожежників.

Двогодинний рейд, який провели у Тернополі 5 березня працівники ДАІ за допомогою автомобіля швидкої допомоги, довів – спецмашини в місті таки ігнорують більшість водіїв. Журналісти «RIA плюс» стали свідками, наскільки рідко машині швидкої допомоги вдається безперешкодно проїжджати дорогами міста, поспішаючи на виклик. Не допомагають розчистити дорогу не лише «мигалки», а й сирена, звук якої добре чути навіть на відстані кілометру.

Зупинялись, бо позаду їхало авто ДАІ

– Бачите – сирена волає, маячки увімкнені, а вони собі їдуть лівою смугою, – скаржився водій «швидкої» з 8-річним стажем Михайло Шліхта. Кореспонденти заради чистоти експерименту сіли до «швидкої» під час рейду. – Зараз ще напівпуста дорога, окрім того автомобілі ДАІ їдуть перед нашим авто і за ним. Тому водії і пригальмовують. А коли мчиш на виклик без автоінспекції – рідко хто поступається.

Тернопіль – місто невелике. І дістатися до хворого за 7 хвилин – не проблема. Однак, близько 90% водіїв навіть і не думають поступатися «швидкій» дорогою, стверджують керманичі спецмашин. Елементарне ігнорування правил дорожнього руху часто призводить до того, що до пацієнтів з серйозними недугами «швидка» просто не встигає доїхати.

– Часто застрягаємо в заторах, – зітхає Михайло Шліхта. І далі провів для журналістів майстер-клас, як можна об’їхати затор та найшвидше потрапити до пацієнта. – Як ніхто не пускає з нашого боку, намагаємось об’їхати зустрічною. Як і там не поступаються, їдемо тротуаром. У такому випадку головне нікого не зачепити. Бо можна поспішати до одного пацієнта, а таким чином отримати ще кількох.

Штраф за «ігнор» - 510-680 грн.

Те, що «швидкі» з сиреною не надто шанують у нашому місті, ми переконались на власні очі у перші п’ять хвилин рейду. Щойно виїхали від обласної ДАІ, що на вул. Котляревського, звернули у бік Білої. Через метрів 500 – перший порушник. Чоловік кілька хвилин ігнорував «швидку», яка намагалась його об’їхати. Потім здивовано поглядав на працівників ДАІ, які зупинили його авто. Згодом, вислухавши перелік порушень, видав: «Не бачив я «швидкої».

– На водія склали адмінпротокол за ст. 122 Кодексу про адмінпорушення, – повідомив начальник сектору профілактичної роботи УДАІ Володимир Продеус.– Суд вирішуватиме, скільки чоловік заплатить за порушення, однак, санкція цієї статті передбачає штраф від 510 до 680 грн.

З Білої об’їзною ми вирушили у бік «Сонячного». Неподалік «Подолян» - ще один водій вперто не поступався «швидкій», яка мчала дорогою з сиреною. 

– Я не чув сирени, – пояснював чоловік у червоному мінівені, доки шукав документи на машину. 

Коли журналісти поцікавились у водія причиною «недочування», може, бува, музика в салоні голосно грала, той кивнув в бік вимкнутого магнітофону, і ніби відрубав: «Їду додому, нікого не чіпаю. Не чув – і крапка!»

Три біди: старий автопарк, жахливі дороги і несвідомі водії

Маршрутом «Сонячний»-«Східний»-Центр-«Дружба» ми проїхали нескоро. Зупинялась «швидка» майже на всіх світлофорах, де горіло червоне світло. Адже водії не спішили поступатися дорогою, хоча спецтехніці дозволено проїжджати на заборонений сигнал світлофора. Ще кілька надто впертих водіїв, які ігнорували «швидку», витратять найближчим часом з сімейного бюджету близько шести сотень на штраф.

– Бачите, яка у нас техніка, - скрушно хитав головою водій «швидкої», яка заглохла посеред міста. – Оце ще одне слабке місце. Автопарк треба терміново оновлювати. Ще екстрені авто новіші. А лінійні – самі бачите.

Згодом авто таки вдалось завести. Чоловік сів за кермо, за яким пропрацював десяток років, виїхав на проїжджу частину і понісся у бік «Дружби». Дорогою намагався об’їхати непоступливих водіїв та пригадував складні випадки зі своєї практики.

– Три найбільші біди у нас є, – каже пан Михайло. – Це водії, які не пропускають, старий автопарк та жахливі дороги. Саме ці проблеми заважають чимшвидше дістатися до пацієнта.

Коментар

Василь Барановський, інспектор сектору профілактичної роботи УДАІ:

– Відповідно до п. 3.2 Правил дорожнього руху, водії, до яких наближаються спецмашини з проблисковими маячками синього та червоного кольору, повинні надати їм безперешкодний проїзд. Синього – водії мають прийняти якомога правіше та зменшити швидкість. Коли рухається автотранспорт з увімкненими маячками синього і червоного кольорів та сиреною, водії зобов’язані прийняти вправо та зупинитися, аби спецавто могло безперешкодно проїхати.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
ТОП новини
5 груп українців ТЦК шукатимуть на вулицях і у всіх можливих місцях, їх терміново мобілізують: повістки, мобілізація, штраф
Зміни у мобілізації з 1 травня: Генштаб оголосив про важливе нововведення
"Жахлива гроза пре в регіон України з лютою силою, такої температури не чекав ніхто": куди суне дощ і потужна негода?
Потужне похолодання повертається в Україну, жахлива злива і град вируватимуть в регіонах: суне дощ, дика гроза і шквали
Оголошення
live comments feed...