User views view_news rubric_id news_rubric_id 3

Під час ремонту доріг Тернопільщини “закатують” мільйони

Наприкінці цієї зими асфальт зійшов разом зі снігом. Українські дороги знову перетворилися на напрямки і виглядають, як після війни. Водії маневрують, обминаючи яму за ямою. У вибоїнах автомобілі залишають колеса і ходові. На дороги нарікають вже навіть мертві, кажуть люди, адже подекуди важко дістатися до цвинтаря. 

Експерти Світового економічного форуму оцінили українські дороги на 2,3 бала із 7, помістивши на 137 сходинку із 144 країн. Загалом в Україні потребують капітального ремонту понад 80% автошляхів і 70% доріг у містах. На Тернопіллі, зокрема, нині потребує ямкового ремонту 21 тисяча метрів квадратних доріг.

Винна, як завжди… погода

— Цьогорічна зима була особливо складною для Тернопільщини, адже внаслідок сильних опадів чимало доріг досі вкриті снігом та льодом, — каже заступник начальника служби автомобільних доріг в Тернопільській області Петро Вільчинський. — Минулого тижня ми розпочали роботи по ліквідації аварійної ямковості на двох дорогах державного значення — Стрий — Тернопіль — Кіровоград — Знам’янка і Доманове — Ковель — Чернівці — Тереблече. Протяжність цих автошляхів — 300 км, а загальна довжина доріг державного значення в області — 1485 км. Наразі ремонтуємо найбільш уражені дороги із величезною інтенсивністю великотонажного транспорту — 1400 автомобілів за добу. Поки що умови для ямкового ремонту несприятливі — мокро, не всюди розчищено від льоду, але ми задіяли усю техніку. Зрозуміло, що погодні умови будуть впливати на якість виконаних робіт і через місяць-другий доведеться все переробляти.

Як зазначив Петро Цеславович, ямковість на дорогах нашої області нині, як мінімум, у півтора раза більша від минулорічного стану, та про остаточне «ямкове обличчя» області можна буде говорити наприкінці березня, коли остаточно «повилазять» усі вибоїни. Чималі ресурси нині спрямовані на ремонт тернопільського відрізку Львівської траси, яку вважають найгіршою в Україні. Її латали торік, але так і не довели до пуття. Фінансування доріг Тернопільщини упродовж попередніх років було особливо скупим, бо кошти спрямовували на об’єкти Євро’2012. 

— Торік на ремонт доріг в області було виділено 172 млн. грн., хоча виконано робіт на 420 млн. грн. — фірми «повелися» на чергові обіцянки, здійснили ремонт, а на оплату чекають досі. Цього року нас ще більше обділили — «капнули» 90 млн. грн., хоча мережа доріг державного значення в області зросла більше, як вдвічі, — констатує Петро Вільчинський. — Насправді для ремонту доріг Тернопільщини потрібно хоча б мільярд гривень, але така сума — надреальна для сьогодення.

Закатують мільярди

Із 176 тисяч кілометрів українських доріг щорічно ремонтують понад 2 тисячі, такими темпами вдасться відновити шляхи хіба через… 85 років. Щорічно «Укравтодор» витрачає на ремонт магістралей в середньому 2 млрд. гривень, а потрібно понад 400 млрд. грн. «В Україні немає грошей на гарні дороги», — таке офіційне виправдання розбомблених доріг. Так, грошей завжди бракує, але дороги в напрямки перетворює ще й дике розкрадання коштів.

— На Тернопільщині погані дороги найперше через те, що область завжди була в опозиції до влади, — розповідає Новій Тернопільській газеті голова Тернопільської обласної громадської організації «Дорожній контроль» Віталій Крутиголова. — Основна частка розподілених коштів упродовж останніх років іде на столицю, Київську, Донецьку, Харківську області, а нам дістається за залишковим принципом. Є й інша складова проблеми. Кошти на ремонт доріг закладені у вартість пального, власники авто платять транспортний податок, а як «били» автомобілі на ямах, так і добивають. Якось повертаюся з роботи і бачу на «аварійці» автомобіль міліціонерів — пробили на ямі колесо, через сто метрів — таксист міняє колесо, а ще за сто метрів «Жигулі» із двома пробитими колесами. Останній водій був не місцевий, я дав йому рекомендації, як домогтися компенсації. Зателефонував у ДАІ, щоб приїхали і зафіксували аварію, адже наїзд на нерухому перешкоду — це вже ДТП. «Та у нас всюди такі дороги», — здивовано відповів черговий. Якщо водій усе належно оформить, то однозначно виграє суд. Мій знайомий відсудив 20 тисяч гривень за пошкодження автівки на ямі, але пройшов аж шість судових засідань!»

«Цій ямі вже десять років…»

Порівнюючи наші дороги із закордонними, Віталій Крутиголова згадує, як торік до Тернополя завітав англієць на дорогому авті і ледь не розбив його. Одного дня іноземець добряче гепнувся на ямі по вулиці Чалдаєва, а наступного дня знову втрапив у неї. «Ти що, забув, що тут яма?» — здивувався його тернопільський товариш. «Я думав, що за ніч зробили…» — «Жартуєш, цій ямі уже десять років». 

— У Європі інші технології ремонту доріг. Мій дядько працює далекобійником і розповідає, що за кордоном ремонтують дороги тільки уночі при потужному освітленні і за допомогою сучасної техніки. Там не «ліплять», як у нас, а вирізають на асфальті величезний квадрат і заливають однією речовиною, потім другою, третьою… десятою. А у нас які «технології»? Приїжджає в дощ КамАЗ із щебнем, дядя Вася кидає його шуфлею в яму, а дядя Петя ногами затоптує… І все це робиться з відома «верхів», щоб щоразу заробляти на одних і тих же роботах. Яма більша за 30 см вважається аварійнонебезпечною ділянкою, бо не лише створює дискомфорт для водіїв, а є реальною загрозою пошкодження авта чи спричинення ДТП, а у нас подекуди не ями, а цілі урвища по метру і більше, немов після вибухів снарядів…

Авто «гепнуло» в яму. 
Що робити?
1. Викличте службу ДАІ, щоб оформити ДТП — наїзд на нерухому перешкоду.
2. Зафіксуйте на відео або фото. 
3. Оформіть акт огляду транспортного засобу на офіційній станції техобслуговування. 
4. Якщо значні пошкодження, викличте незалежного експерта.
5. Звертайтесь до суду на організацію, яка обслуговує дану дорогу.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Пригоди
Національний заповідник «Замки Тернопілля» відзначив своє 25-річчя. Низка урочистих заходів з нагоди 25-річчя створення Національного заповідника «Замки Тернопілля» завершилася напередодні у Збаразькому замку. Пише Терен. – Наш заповідник було створено на початку 90-х на основі архітектурного комплексу Збаразького замку XVII століття, церкви Преображення Господнього 1600 року, інших пам’яток національного та місцевого значення. Згодом сюди увійшли Вишневец...
Суспільство
Мале підприємництво переважає на Тернопільщині, причому податки платять навіть іноземці. Такий висновок зробили у Секторі комунікацій Головного управління Державної фіскальної служби (ГУ ДФС) в області. Власне, це доводять цифри і факти, стверджують фахівці. – На початку лютого 2019 року на обліку в Головному управління ДФС у Тернопільській області перебували 57 тисяч 455 основних платників податків, – кажуть у податковій. – Майже 60% із них – приватні під...
Суспільство
Вулиця Живова одна із найбільш загружених транспортом у нашому місті. Тут і базар, автовокзал, і декілька ТЦ… Рух там завжди утруднений. Від Збруча в сторону автовокзалу є дві смуги руху та посадочна “кишеня” на зупинці. Це зроблено, щоб проїзд був швидкий та комфортний, а маршрутки та тролейбуси, які здійснюють посадку-висадку пасажирів не мішали руху… Але на ділі чогось все не так. І відповідь тому “чогось” на фото. Перше – припарковані автомобілі на сму...
Пригоди
Впродовж однієї доби до працівників Тернопільського відділу поліції надійшло три повідомлення від жителів обласного центру. Всі вони повідомили, що їх намагалися обшахраювати, але пройдисвітам це не вдалося.  Як розповіла одна із заявниць, на її засіб зв’язку зателефонував незнайомець, який представився співробітником банківської установи. Чоловік повідомив про несанкціонований доступ до її електронного гаманця. Аферист запевнив, що зберегти готівку можна...
Суспільство
Основним із головних пунктів стратегії розвитку Іванівської ОТГ (Теребовлянський район) є  забезпечення  населення якісним водопостачанням.  иконання цього завдання потребує часу та значних коштів.  До реалізації  проектів залучені кошти місцевого та державного бюджетів,  кошти донорів. Це сприяло тому, що питання почало вирішуватися – роботи по будівництву водозаборів  на даний час в активній стадії. На сьогодні уже є  водонапірні вежі в селах Іванівка та...
Суспільство
У Тернополі на вулиці Вишнівецького невідомі підпалили автомобілі. Відео, на якому рятувальники боряться з пожежею, скинала на адресу сайт Тернополя 0352.ua наша читачка Ірина. Точні деталі пожежі наразі не відомі.
Суспільство
Для одинокої старенької бабусі Євгенії з Бережанщини благодійники купили електричну плиту. Жінка потребує допомоги і не має поруч рідних, які б їй допомогли. Пише tenews. Тому, про стареньку дбають чуйні люди, яким не байдужа чужа доля. Про те, що для жінки придбали продукти харчування та електричну плиту, на якій вона зможу готувати їжу, - написали працівники бережанського благодійного фонду «Карітасу»: «Дякуємо жертводавцям без чуйності яких не могло б т...
Суспільство
Із підприємцями, які здійснюють організацію харчування учнів у загально-освітніх закладах Тернополя відтепер укладають договори на різні терміни. Раніше їм надавали у безоплатне користування приміщення харчоблоків їдалень навчальних закладів тільки на рік. Тепер же договори укладатимуть на термін від одного до п’яти років. Відповідне рішення прийняли депутати на тридцять другій сесії міської ради. Пише  За Збручем. – Відповідно до протокольного доручення м...
Пригоди
Нещодавно на перехресті вулиць Хмельницього та Руської вийшла з ладу маршрутка. Пише сайт Терен. Аби доїхати до місця призначення, пасажирам довелося її штовхати. Внаслідок цього на дорозі утворився затор.
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!