
09:00, 18 березня 2013 р.
Тернопільські перевізники погрожують зняти автобуси з маршрутів
Через нерентабельність тернопільські перевізники погрожують зняти свої автобуси з маршрутів через. Вони вимагають підняття плати за міські перевезення до 2,50 гривень. Люди обурюються, правозахисники наполягають на незаконності такого рішення, а міська рада шукає компроміс.
Проект про підняття тарифу за проїзд в маршрутних таксі Тернополя до 2,50 гривень уже складений. Його розглянуть на одному з найближчих засідань виконавчого комітету міської ради.
Перевізники розрахували від 2,78 до 3,40 гривень
Згідно із проектом рішення перевізники хочуть збільшити вартість проїзду в автобусах, що працюють у режимі маршрутного таксі, до 2,50 гривень. У автобусах, що працюють в звичайному режимі руху, так звані “соціальні” маршрутки, до 1,50 гривень. Хоча свої розрахунки вони подали на значно вищі тарифи, пише Місто.
– «Мега-сервіс» – 3,15 гривні при 15% рентабельності, «Тернвояж» – 3,40 гривні при 10% рентабельності, АТП 16127 – 2,78 гривень при 15% рентабельності, перевізник Юрій Лагіш – 2,81 гривні при 5% рентабельності, «Менс-авто» – 2,95 гривні при 15% рентабельності, комунальне підприємство «Міськавтотранс» – 2,78 гривні при 15% рентабельності, АТК «Еталон» – 3,07 гривні при 16% рентабельності, і підприємство «Назар-транс» – 2,99 гривні при 10% рентабельності, – повідомив начальник управління транспорту комунікацій та зв’язку міської ради Ігор Мединський.
Щоб вислухати думку громади щодо доцільності підвищення тарифів, у приміщенні міськради організували громадські обговорення.
Громадські обговорення – в робочий час
Тернополяни, які прийшли туди, обурювалися, що влада навмисне призначила зібрання в робочий час на 11.00 і запевняли, що пасажирів серед присутніх – одиниці. Всі решта – перевізники і водії. Також нарікали на погану поінформованість населення про сам захід.
– Я вважаю, що піднімати тариф необґрунтовано і це дуже вдарить по кишені кожного тернополянина, – каже громадський діяч Василь Ханас. – Адже це додаткова гривня в день, і кожен це відчує. Жаль, що немає достатніх ресурсів, щоб провести моніторинг і визначити, чи справді є потреба в цьому піднятті цін, адже зарплати тернополян майже не зросли за останній час.
Були й такі, які запевняли, що не проти платити за маршрутку навіть і 3,00 гривні, аби лиш була відповідна якість обслуговування.
– Я готовий платити і 2,50, і навіть 3,00 гривні, – каже студент Віталій Забава. – Я хочу тільки, щоб поліпшили умови проїзду і запровадили електронні квитки.
Щоб переконати присутніх у потребі підняття тарифу, начальник управління транспорту, комунікацій та зв’язку міської ради Ігор Мединський навів аргументи про те, що в більшості обласних центрів проїзд уже давно складає більше двох гривень. А також найвагомішою причиною назвав те, що перевізники масово знімають свої машини з маршрутів через збитковість або погрожують це зробити в найближчий час.
– От уявіть, що ви зранку зібралися на роботу, а по місту не їздить 13 чи 17 маршрутка, – каже пан Мединський. – І що тоді? А резерву у нас немає. Тому ситуація дуже напружена, і треба шукати з неї якийсь компромісний вихід.
Проект закликають вважати незаконним
Про те, що міська рада впроваджує проект із порушенням законодавства, стверджують представники громадської організаці «Тернопілля наш дім».
– Тут є певна процедура, вона нескладна, але її треба виконати, – каже голова організації Руслан Ваврик. – Проте в мене складається враження, що міська рада зовсім не розуміє як це робити. І я закликаю громадян: поки ця процедура не буде виконана правильно, вважати будь-які рішення і проекти з підняття тарифів на перевезення міським транспортом – незаконними. Навіть якщо плату встановлять 2,50 грн, ви можете спокійно давати 2,00 гривні і з чистою совістю їхати в маршрутці.
За словами пана Ваврика, нюансів у цій ситуації надзвичайно багато.
– По-перше, міські перевезення повинні здійснюватися в таких режимах: звичайному, маршрутному таксі та експрес-таксі, – продовжує він. – Якщо розібратися у нас не дотримуються такої схеми. Адже перший вид є основним. У таких автобусів є конкретно визначений маршрут і автобус повинен обов’язково зупинитися у всіх визначених зупинках. А от маршрутне таксі мало б зупинятися виключно на вимогу пасажира не ближче, аніж за 100 метрів до і після зупинки. У нас такого немає. Хоч мало би так бути.
Стосовно процедури збільшення плати за проїзд, то тут ще більше цікавих нюансів, каже пан Ваврик, адже вона повинна тривати не менше трьох місяців.
– Ініціювати збільшення плати за проїзд зобов’язаний перевізник, – додає Руслан Ваврик. – Він повинен повідомити про це міську раду і підготувати обґрунтовуючі документи. І це все треба оприлюднити в засобах масової інформації і протягом місяця люди повинні це обговорити. І аж через місяць можна провести громадські слухання. Цей час дали людям для того, щоб вони підготували свої пропозиції. Потім всі сходяться на громадські слухання і про це говорять. На всі подані зауваження і пропозиції влада зобов’язана надати людям відповіді і аж тоді може винести це питання на розгляд виконавчого комітету. І ми вважаємо, що поки ця процедура не буде виконана, немає жодних підстав говорити про підвищення тарифів у Тернополі і будь-яке рішення, прийняте із порушенням цієї процедури, не буде мати жодної законної дії.
Водії віддають власнику щодня 100 доларів
За словами одного із водіїв маршруток, який відмовився назвати своє ім’я, в середньому, одна маршрутка робить протягом дня 15-18 маршрутних кіл. Із зароблених грошей він віддає щоденно начальнику 100 доларів, а решту залишає собі (це понад 200 гривень). У випадку менш прибуткових маршрутів водії віддають власнику по 50 доларів, а решту залишають собі.
Чоловік каже, що нерентабельних маршрутів у Тернополі насправді немає і надзвичайної доцільності підняття тарифу також, просто власники хочуть більше заробляти.
Тарифи в інших обласних центрах
Область Автобус звичайний Маршрутне таксі
Вінницька 1,25 2,5
Дніпропетровська 2,50 3,0
Донецька 2,00 2,50
Житомирська 1,75 2,50
Закарпатська - 2,00
Івано-Франківська 2,00
Луганська 1,50 2,50
Львівська 2,00 2,00
Одеська 0,50 2,50
Рівненська 1,50-2,00 2,00
Тернопільська 1,25 2,00
Хмельницька 2,00 2,50
Черкаська 2,50 -
Чернівецька 2,50 2,00-2,50
Чернігівська 1,75 2,50
Київ 1,50 2,00-3,00
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
15:01, 16 квітня
19
15:50, 14 квітня
live comments feed...