• Перехресний імунітет: українські науковці зробили важливе відкриття для розробників вакцин від коронавірусу
10:16, 24 вересня 2020 р.

Українські науковці виявили, що у 10-20% людей, які не хворіли, уже може бути імунітет до коронавірусів.

Українські науковці довели, що антитіла, вироблені за звичайної застуди, можуть захистити і від COVID-19. Для дослідження вчені навіть виготовили та випробували вакцину від коронавірусу, яку протестував на собі керівник групи.

Також українські науковці виявили, що у 10-20% людей, які не хворіли, уже може бути імунітет до коронавірусів. Про це йдеться в сюжеті ТСН.19:30.
Часто в одній сім'ї, де є хворі на коронавірус, є хтось із рідних, хто не заразився. Одна з версій батьків: дітей від нового вірусу захищає те, що в дитинстві вони часто хворіли на застуди.

Група українських вчених на чолі з професором Ростиславом Білим підтвердила такий зв'язок. Науковці взялися за дослідження три роки тому, коли у світі вирував смертоносний вірус МЕРС - родич нового коронавірусу. Але є й інші, які, скажімо, викликають звичайну застуду. І між ними чимало спільного.

"Виникло таке припущення, що коли людина перехворіла на застуду, вона не буде хворіти на коронавірус. Хоча це, звичайно, не основне відкриття. Основне, що ми виявили ті ділянки, які викликають перехресний імунітет", - каже професор Ростислав Білий.

На моделі коронавірусу вчені показали розфарбований в червоне фрагмент. Він однаковий у всіх його різновидів. І це відкриття дуже важливе для розробників вакцин.

"Якщо ви будете розробляти вакцину і ви сконцентруєтеся на імунній відповіді до цих ділянок, то ваша вакцина буде захищати вас не тільки від коронавірусу, який є зараз. А й від того, який виникне наступного сезону після мутації", - пояснює професор.

Першу таку вакцину науковці розробили самі. І після лабораторних мишей професор Білий випробував її на собі.

"В імунології вакцин так склалося, що їх завжди випробовують на собі, або на своїх рідних. Це було дві дози через 14 днів. Моя дружина дуже хвилювалася. - Ви не захворієте? - Важко сказати. Це один бог знає. Але в п'ятницю ми зробили тест на антитіла. Весь комплект, який має бути, є", - розповів Ростислав Білий. Результати своїх досліджень науковці відправили в міжнародний медичний журнал. Тому можливо, розробники вакцин скористаються відкриттям. Але в Україні, вважає професор Білий, перспективи малі.

"Давайте будемо реалістами, навіть за 10 мільйонів ви не зможете впровадити цю вакцину. А ми є дослідницька лабораторія. Для цього потрібні інвестиції. Звичайно, якщо нам подзвонять і скажуть, що ми хочемо впроваджувати її на український ринок, ми будемо раді це обговорити", - каже професор Ростислав Білий. Так званий перехресний імунітет у людей, які ще не перетиналися з новим вірусом, є щонайменше у 10% українців. Наразі у світі досліджують і інші аргументи, чому не всі хворіють - вік, стан здоров'я, імунітету загалом і навіть генетичну схильність.

Нагадаємо, що в Україні 23 вересня зранку число інфікованих коронавірусом піднялося до 184 734. Кількість випадків COVID-19 за останню добу зросла на понад 3400.

#коронавірус #випробування #тест #вакцина #розробники #наука #науковці