Жахіття тернопільської об’їзної, яке важко навіть назвати дорожнім покриттям (фото)

Свого часу, в 1992 році, міська влада Тернополя, добре не подумавши, взяла собі баласт у вигляді 12,5 км об’їзної дороги.

Тоді це було зроблено з доброї волі і без будь-яких капремонтів, як то мало би бути. З кожним роком стан дорожнього покриття стає все гіршим, відповідно на його поновлення потрібно все більше грошей, яких у міській казні постійно не вистачає. Як вихід із ситуації, депутати Тернопільської міської ради нинішньої каденції ініціюють зворотну передачу об’їзної, тепер вже з комунальної власності у державну, мотивуючи це тим, що державній казні легше знайти потрібні мільйони для ремонту дороги загального користування.

«Міська казна ремонту об'їзної не потягне»

Сьогодні лише лінивий водій не згадує тернопільську об’їзну і тернопільських дорожників, адже те, що нині маємо з цією дорогою, важко навіть назвати дорожнім покриттям.

– Протягом усіх цих років на об'їзній дорозі м. Тернополя за кошти міського бюджету проводились заходи щодо попередження виникнення аварійно-небезпечних ситуацій (поточний ремонт проїзної частини та штучних споруд, утримання, заміна, встановлення нових засобів регулювання дорожнього руху (дорожні знаки, світлофори, транспортні огородження, горизонтальна та вертикальна розмітки), планування та укріплення узбіччя, а також заходи з ліквідації місць концентрації дорожньо-транспортних пригод. Разом з тим, цього всього не достатньо, а тому нинішній технічний стан елементів об'їзної дороги прийшов до непридатного для нормальної експлуатації стану, – відверто зізнався начальник відділу технагляду Тернопільської міської ради Олег Вітик і додав: – Об'їзна дорога служить для пропуску великогабаритного транспорту, а Тернопіль на жодному з чотирьох заїздів не має встановлених ваг, які контролюють переміщення великогабаритного транспорту на вісь. Цей вид транспорту, який проходить у більшості по об'їзній дорозі, взагалі не контрольований, що призводить до великого руйнування доріг і транспортних розв'язок (вул. Микулинецька і Бережанська).

За словами чиновника міськради, за період з 2006 по 2012 рр. з міського бюджету виділено кошти в сумі 3328,9 тис. грн. для проведення поточних ремонтних робіт на об'їзній дорозі, , пише «Номер один». А саме: 2006 р. – 412,8 тис. грн.; 2007 р. – 141,3 тис. грн.; 2008 р. – 425,6 тис. грн.; 2009 р. – 299 тис. грн.; 2010 р. – 480,2 тис. грн.; 2011р. – 640 тис. грн.; 2012 р. – 930 тис. грн.

– Легко прослідкувати, що чим старішає дорога, тим більших капіталовкладень вона потребує. Якщо врахувати, що на поточний ремонт у 2012 році з бюджету було виділено 4,5 млн. грн., то практично мільйон, тобто чверть цієї суми, використано на об'їзну. Я не сумніваюся, що в 2013 році на її ремонт потрібно буде залучати такі суми, яких місто просто не потягне. Тому дуже слушно депутати піднімають питання про її передачу в державну власність, – зазначив керівник відділу технагляду. Загалом Київ і область «спускає» на м. Тернопіль близького 20 млн. грн. (з суми транспортного податку). Цієї суми вистачає, щоб капітально зробити 2-3 дороги, решта ж грошей використовується на малоефективний ямковий ремонт. Крім того, на дороги можна спрямовувати кошти загального фонду міського бюджету. Це ті гроші, які місто саме заробляє. Але якщо врахувати, що з цих грошей фінансуються лікарні, школи, дитсадки, то оперувати цими грішми тернопільським дорожникам не варто. Зауважимо, що, окрім економічних критеріїв (зменшення навантаження на міський бюджет), об'їзна дорога м. Тернополя і справді межує з невеликою кількістю житлової забудови – вул. Протасевича, 15 Квітня, Будного, а основна частина дороги проходить не в межах населеного пункту, то ініціатива міських депутатів до певної міри слушна, та й на державному рівні це питання піднімалося, але, на жаль, не знайшло свого продовження.

– З ініціативи Служби автомобільних доріг у Тернопільській області та на виконання їх звернення від 06.12.2006 р. Тернопільською міською радою прийнято рішення від 07.03.2007 р. "Про передачу з комунальної у державну власність доріг та вулиць міста», яким передано з комунальної у державну власність проїзну частину ділянок доріг та вулиць м. Тернополя, що суміщаються з дорогами загального користування М-12, Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам'янка (вул. С. Будного, Підволочиське шосе), М-19, Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече (вул. 15 Квітня, Протасевича, Об'їзна, Микулинецька), Р-41, обхід м. Тернополя (від вул. Львівської до транспортної розв'язки вул. Бережанської) загальною протяжністю 16,4 км. Дані дороги є частиною транспортного коридору між Європою та Азією з надзвичайно великою кількістю безперервних транспортних потоків. Кабміном прийнято розпорядження від 11.09.2007 р. «Про передачу проїзної частини автомобільних доріг у державну власність». На даний час вимоги даного розпорядження не виконано, – повідомив Олег Вітик.

«Хтось один має відповідати за стан дорожнього покриття в Тернополі!»

На сьогодні відділ технагляду міськради підготував весь пакет документів на передачу тернопільської об’їзної – проведено моніторинг з техніко-економічними показниками та підготовлено орієнтовний розрахунок вартості капітального ремонту.

– Не знаю, як воно буде, але думаю, що нині вимагати від Тернополя виконання капітального ремонту не реально, бо такого фінансового навантаження місто не потягне. Готовий взяти на себе сміливість і сказати, що міська влада Тернополя готова зробити поточний ямковий ремонт і так передати. Тепер справа за Службою автомобільних доріг, – резюмував Олег Вітик.

Натомість обласна Служба автомобільних доріг поки не готова прийняти тернопільську об'їзну, і не відомо, коли такі часи можуть настати.

– Розпорядження Кабміну про передачу великої кількості об’їзних доріг обласних центрів мало місце, але в тому числі за відсутності фінансування на ремонт цих доріг його було відмінено, – повідомив заступник начальника з ремонту та експлуатаційного утримання автодоріг Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Петро Вільчинський. – Депутати місцевих рад вправі приймати рішення як про передачу, так і про прийняття на баланс доріг. Але що б це сталося, мають бути погодження всіх сторін (Кабмін, «Укравтодор», Міністерство інфраструктури) і витримана процедура, і лише потім створені відповідні комісії. А за 2-3 рішення місцевих рад ніхто візувати не буде.

За словами представника Служби автомобільних доріг, останнім часом питання про прийом/передачу об'їзних доріг у вищеназваних структурах не піднімалося, бо більшість дорожніх організацій не справляються з обслуговуванням своїх доріг (недофінансування, застаріла техніка тощо).

А що стосується безпосередньо об'їзної м. Тернополя, то, як зазначив Петро Цеславович: «Це міська дорога, по якій їздять тролейбуси, інший громадський транспорт. І двох господарів в одній хаті не повинно бути. Хтось один має відповідати за стан дорожнього покриття в Тернополі!». У суперечці міста й області потрібно шукати розумний компроміс, який би влаштував обидві сторони. При цьому не потрібно забувати і про простих тернополян. Ті величезні гроші, які йдуть на поточний ремонт і обслуговування об’їзної (очищення дороги від снігу, планування узбіч, збір сміття, догляд за дорожніми знаками, утримання тросового огородження тощо), а це сума близька до 4 млн. грн. у рік, можна було б направити на ремонт вулиць і дворів місцевого значення…

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань

Суспільство
Лановецька комунальна центральна районналікарня отримала рентген-апарат та комплектуючі на загальну вартість більше 40 тисяч доларів. Як повідомляє "БезТабу", благодійники, чиновники, активісти взяли участь у реалізації унікального проекту. Завдяки співпраці організації "Radiologists Without Borders" в особі доктора Tarig Gill зі США, засновникам фундації "Together For Ukraine", Толіка Прядуна та Віталія Ільчишина, а також молодого європейського посла Дави...
Суспільство
Переповнені контейнери та розкиданий біля них непотріб спостерігали тернополяни впродовж тижня на вулиці Вояків дивізії "Галичина". Комунальники запевняють, що сміття вивозять звідти кожного дня, однак "смітник" під мостом виникає вже далеко не вперше. Як повідомляє "ІНТБ", начальник міського управління ЖКГ, благоустрою та екології Олег Соколовський озвучив ситуацію наступним чином: "Якщо взяти по будинках, які виносять побутові відходи на цей контейнерний...
Суспільство
126 тисяч гривень неоплачених аліментів за дев'ять років накопичилося у "боржника" з Тернопільщини. Таку інформацію подало Міністерство юстиції. Як повідомляють "Тернополяни", 84 тисячі гривень самих аліментів та 42 тисячі штрафу чоловіка таке змусили заплатити. В липні парламент посилив відповідальність для злісних неплатників аліментів. Якщо борг із аліментів становить більше року – виплата зросте на 20%, понад два роки – на 30%. А за заборгованість біль...
Суспільство
Сьогодні (19 вересня) закрили сезон купання на тернопілському пляжі "Циганка". Рятувальний пост до наступного купального сезону не працюватиме. Як повідомляє "20 хвилин", таке рішення було  прийняте під час засідання виконкому міської ради. Цього року пляж "Циганка" став офіційним, то ж на ньому облаштували рятувальний пост третьої категорії. Також обгородили буйками дозволені для купання місця, де глибина не перевищує 1,70 м. Рятувальники задоволені, що п...
Бізнес
У вересні кількість постійних користувачів мобільного банку Privat24 перевищила 6 мільйонів. Як повідомив член правління ПриватБанку Сергій Харітіч, щорічно кількість користувачів найпопулярнішого в країні мобільного банківського сервісу збільшується на мільйон – у 2016 році мобільним додатком користувалися 4 мільйони осіб. «Політ нормальний, набираємо швидкість», – зазначив Сергій Харітіч. Сьогодні більшість користувачів Privat24 – власники смартфонів на...
Пригоди
Сьогодні в день, в центрі  міста Чорткова месцевий житель, підприємець, який торгує велисипедами в будівлі колишнього кінотеатру «Мир» Михайло Вонсович напав з кулаками і побив журналіста районної газети «Голос народу», прес-секретаря ФСК «Кристал» Тараса Заяця. Про це повідомляє мер Чорткова Володимир Шматько. «Мовляв, за публічну позицію Тараса в соціальних мережах про місце встановлення першого громадського туалету в Чорткові, – написав мер. – Засуджую...
Кримінал
9 незаконних гральних закладів було виявлено у Тернополі правоохоронцями. У приміщеннях, де продавали лотерейні квитки, клієнтам надавали доступ до азарних ігор, використовуючи комп'ютерну техніку та мережу Інтернет. Прокуратурою Тернопільської області спільно із оперативними працівниками СБУ в Тернопільській області та слідчими поліції задокументовано та припинено незаконну діяльність. За результатами проведених на підставі ухвал слідчого судді обшуків, в...
Суспільство
Відомий шоумен та гуморист з Тернопільщини, засновник жартівливого шоу "Вар'яти", Сергій Притула активно займається волонтерською діяльністю та підтримує бійців на передовій. В очікуванні всім православним світом надання автокефалії Українській православній церкві він висловив кілька думок, навіяних його особистим досвідом і досвідом друзів, опублікувавши допис на своїй сторінці в мережі Фейсбук: "... Моя знайома, віком 50+, хотіла дати "за здоров’я" у хра...
Пригоди
Водій Ігор Кондратьєв в одній зі спільнот на Фейсбуці  застерігає колег бути обережними на дорозі «Тернопiль-Львів». Це стосується ділянки за с. Озерна: по дорозі насипали шар щебеню досить великої фракції. У лобове скло його автівки влетів один зі шматків цього покриття. «Пересувайтесь з мінімальною швидкістю, дуже великий шанс отримати в подарунок тріщину, як від зустрічної, так і від попутки», - пише чоловік. У коментарях під постом розгорнулась гостра...
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!