• Головна
  • Ціну на проїзд у тернопільських маршрутках підняли, а графік скоротили - графік руху
15:30, 30 травня 2013 р.

Ціну на проїзд у тернопільських маршрутках підняли, а графік скоротили - графік руху

Графік руху, затверджений після підняття тарифів, дозволяє водіям значно швидше з'їжджати з маршрутів. Крім того, деякі не зважають на графіки. Чимало тернополян, які вже після 22-ї транспорту не бачать, обурені. Чиновники стверджують, що графік руху маршруток оптимальний.

„На деяких маршрутах їздять на годину-півтори менше. Бачу, чиновники вирішили проблему втечі водіїв з маршрутів — офіційно дозволили з'їжджати швидше. Але люди після 21-22 години не вимирають. Не знаю, чому влада так підіграє перевізникам. Певно, є свій інтерес. Тож працюють менше, а заробляють більше,” - написав на сайт читач із ніком Василь Грак.

Обурення чоловіка, як і більшості наших читачів, виправдане. Міська рада офіційно погодила перевізникам новий графік руху. Тернополянам повідомили, що автобуси їздитимуть довше.

- Транспорт переходить на літній графік руху, - повідомили нам у квітні в міському управлінні транспорту. - Міські автобуси швидше виїздитимуть на маршрут і пізніше з нього з'їжджатимуть. Час роботи стане довшим приблизно на півгодини.

Ми попросили в міської ради новий, подовжений графік. Там прописані останні заїзди кожного автобуса на кожну зупинку за маршрутом його руху. Новий графік порівняли зі старим. У редакції зберігається офіційний графік останніх рейсів міських автобусів, актуальний на кінець 2011-початок 2012 року. Щоправда, зимовий. Тобто за логікою, він мав би бути коротшим від теперішнього. Та з'ясувалось, що "скорочений" старий зимовий графік довший від "подовженого" нового літнього. Майже половина міських перевізників отримала погодження на те, щоб з'їжджати з маршруту швидше. У деяких з них різниця в часі курсування - майже півтори години. Так, маршрут №3, який на останнє коло від вул. Миру вирушав о 22:41, тепер їде в 21:15. Маршрутка №8, яка забирала людей з Білої о 23:13, тепер на останнє коло стартує о 21:54 (більше маршрутів в таблиці – прим. ред.). Лише окремі автобуси їздять довше на декілька хвилин.

Чому така різниця в графіках, ми запитали начальника управління транспорту міськради Ігоря Мединського.

- Порівнювати графік початку минулого року і графік, який діє тепер – неправильно, - каже 20 хвилин чиновник. - Усе змінюється. Такі реалії. Розклад руху розробляють і затверджують не просто так, а після ретельного вивчення пасажиропотоку і потреб людей. Звичайно, що комусь хотілося б, аби всі міські автобуси ввечері їздили так само, як вдень. Проте це нелогічно і невиправдано. Затверджений графік – оптимальний для міста і пасажирів. Крім того, потрібно враховувати потреби людей, які живуть біля зупинок та доріг. Їм заважає шум під вікнами та вихлопні гази транспорту.

Варто зазначити, що вранці більшість міських автобусів на маршрут виїздять таки швидше.

Скарги допоможуть

Навіть за наявності зручнішого для водіїв графіка не факт, що вони його дотримуватимуться. У шоферів та перевізників є залізна “відмазка” – поганий стан доріг. Як засвідчив наш квітневий експеримент, під час якого ми три дні фіксували останні заїзди транспорту на трьох зупинках міста, вона працює. Тоді, нагадаємо, ми встановили, що більшість міських автобусів зникають з маршрутів завчасно. Деякі - навіть за півтори години до кінця зміни. Та в мерії порушників не засуджують, а... розуміють.

"Виходячи із пояснень підприємств-перевізників, ситуація із незадовільним станом дорожнього покриття сприяє швидкому зношенню вузлів та деталей транспортних засобів, якими здійснюються пасажирські перевезення. Вимушені з'їзди з маршрутів є наслідками частих поломок ходової частини автобусів. Їх своєчасні ремонт чи заміна дозволяють здійснювати випуск достатньої кількості автобусів на наступний день", — написав у відповідь на наш запит заступник мера Володимир Камінський.

Та не всі водії-порушники, як визнали і в міській раді, залишали роботу через технічні причини. Деякі просто сачканули і за це отримали покарання. Як проінформував пан Камінський: кількох попередили і додатково проінструктували, інших відсторонили від маршруту чи відправили на гаражні роботи (детальніше про водіїв-порушників та покарання для них - на 20minut.ua – прим. ред.). Про те, що карають, розповідає й Ігор Мединський. Чиновник стверджує, що торік звільнили майже 250 водіїв. Частина втратила роботу за систематичний з'їзд із маршруту.

Та винних карають і змушують дотримуватись графіку лише тоді, коли є скарги від громадян. Це підтвердили у міській раді. Тож лише активною громадянською позицією можна навести лад у транспортних перевезеннях. Стосується це не лише графіка, а й ввічливості водіїв, дотримання ними правил дорожнього руху, паління за кермом. Якщо ж зайняти пасивну позицію, то, зважаючи на врізаний офіційний графік і самовільні з'їзди маршруток, тернополяни можуть уже після 21 години не дочекатися свого транспорту.

Довідка

Скаржитись на з'їзди з маршрутів чи на інші порушення можна на довідково-інформаційну службу міської ради за номером 15-80 або ж письмово - заявою на ім'я міського голови (на яку зобов'язані відреагувати і відповісти про результат – прим. авт.). Також можна звертатись у міське управління транспорту за номером 52-15-14.

hrafik ruxu

 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі

ТОП новини
ТЦК з 1 серпня масово шукатиме на вулицях чоловіків 4-х категорій, їх призвуть до армії прешочергово: мобілізація, повістки
"ТЦК знайшли спосіб розпізнавати і зупиняти ухилянтів, людей чекатимуть для перевірки у цьому місці": мобілізація, повістки
Солоні, мариновані та малосольні огірки: три прості рецепти для "хрумкої" зими
"Небезпека суне на Тернопільщину, вдарить шалений град і гроза": рятувальники оголосили штормове попередження
Оголошення
live comments feed...