• Головна
  • Над тернопільськими таксистами посилять контроль
18:00, 13 серпня 2013 р.

Над тернопільськими таксистами посилять контроль

Тернополянка пані Оксана скаржиться: користуючись послугою таксі нерідко змушена вислуховувати безперевні розмови водія по мобільному та вдихати ядучий дим цигарок.

- Якби мала змогу дістатися на роботу маршруткою, то обрала б цей вид транспорту, адже за ціну 2.50 гривні можна й потерпіти якісь незручності. Але коли обираю таксі, то хочеться відповідного комфорту. Звісно ж, попросити, аби таксит не палив у салоні я можу, однак як я можу заборонити людині спілкуватися по мобільному? Він ж фактично мене ігнорує, бо зайнятий своєю розмовою. Читала про права пасажирів таксі в інтернеті і знаю, що таксит має якісно надавати послугу, водночас не хочеться щоразу скаржитися керівництву таксофірми. Та й чи приємно комусь скаржитися на  недобросовісне наданання послуг? Хіба не повинні самі власники таксофірм тримати на контролі те, наскільки якісно працюють їхні ж працівники. Окрім моментів з гучною музикою в салоні, смородом від цигарок, нескінченних історій від таксистів хвилює ще один момент: щоразу їду на роботу одним маршрутом. Часто буває так, що скориставшись машинами навіть однієї таксофірми ціни просто разюче відрізняються. Іноді навіть до десяти гривень! При чому, всі їдуть із ввімкненим лічильником. Словом, проблем у цій сфері є чимало…

Ймовірно, що не лише пані Оксана відчуває певні незручності у користуванні послугами таксі, пише like.te.ua. Адже міністерство інфраструктури України пропонує посилити контроль над функціонуванням вітчизняного ринку таксомоторних перевезень.

Відповідний проект закону “Про перевезення на таксі” оприлюднений на веб-сайті міністерства.

Згідно з пояснювальною запискою до документа, на сьогоднішній день з 6,9 млн зареєстрованих в державі легкових автомобілів 40,6 тис. мають право надавати послуги в режимі таксі і 10,8 тис. – на замовлення, що загалом становить 1% від загальної кількості .

Ринкову кон’юнктуру таксомоторних перевезень, у свою чергу, визначають інформаційно-диспетчерські служби (далі – ІДС), діяльність яких законодавчо не відрегульована, так як розвинена система обміну замовленнями фактично монополізує ринок, при повній відсутності механізмів контролю з боку держави, і в результаті ІДС не несе відповідальності за виконання замовлення.

Крім цього, немає чітких регламентів роботи в режимі таксі, відсутнє чітке розділення перевезень легковими автомобілями на замовлення і таксі.

За оцінками експертів, до 90% українського ринку таксі працює в “тіні”, згідно з іншою думкою, тільки 62 тис. автомобілів-таксі мають ліцензійні картки, що становить 28% задіяних транспортних засобів.

У зв’язку з цим метою прийняття зазначеного законопроекту є створення прозорої системи роботи на ринку таксомоторних перевезень; нормативне врегулювання, гармонізація та системне вдосконалення процедур видачі документів дозвільного характеру на перевезення пасажирів та / або їх багажу на таксі; видача дозволу на перевезення на таксі, видача дозволу на роботу ІДС, забезпечення обміну однієї ліцензійної картки на один дозвіл таксі.

Крім цього, законопроект передбачає визначення чітких вимог до автомобіля-таксі, обладнання таксометрами та банківськими терміналами; визначення типового договору між ІДС та автомобільним перевізником на таксі; формування реєстрів дозволів таксі та дозволів ІДС; обов’язкове формування мережі стоянок таксі; визначення чітких вимог безпеки водія і пасажирів таксі.

Згідно з текстом самого законопроекту, з нововведень він, зокрема, передбачає, що автомобіль таксі повинен містити на задньому правому пасажирському склі інформацію про тарифну схемою послуг таксі, ознайомитися з якою можна як з салону автомобіля, так і зовні, а також містити цю інформацію і відомості про водія таксі на передньої панелі салону автомобіля. Вік водія таксі не повинен бути менше 21 року, водій повинен мати посвідчення на право керування автомобілем категорії “В” і стаж керування більше трьох років.

Водієві таксі, зокрема, пропонується заборонити виконувати перевезення пасажирів з вимкненим таксометром; вимагати оплату за проїзд у сумі, яка не відповідає показникам таксометра; пропонувати спільну поїздку сторонній особі без згоди замовника перевезення на таксі; під час руху з пасажиром при виконанні замовлення є, пити, курити, розмовляти по мобільному телефону.

Крім цього, законопроектом пропонується ввести ряд штрафів: за надання послуг з перевезення на таксі в разі відсутності або несправності таксометра – 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1700 грн); укладення договору про надання інформаційно-диспетчерських послуг одному автомобілю таксі більш ніж з одного ІДС – штраф 100 мінімумів.

У разі надання послуг, що підпадають під ознаки перевезення на таксі, автомобілем, не внесених до єдиного державного реєстру дозволів у сфері перевезень на таксі, – штраф у розмірі 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8,5 тис. грн); у разі невідповідності показників таксометра інформації про тарифну схемою послуг таксі штраф складе 1700 грн.

У свою чергу, штрафи, які застосовуються до ІДС за порушення положень зазначеного законопроекту, будуть становити 1 тис. неоподатковуваних податком мінімумів доходів – 17 тис. грн.

 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оголошення
live comments feed...