
20:55, 24 серпня
Держпродспоживслужба порадила, як захистити себе від обману у супермаркеті чи на ринку

Держпродспоживслужба нагадує: усі ваги в магазинах повинні бути справними та мати повірочне тавро. А напис «Акційний товар поверненню не підлягає» суперечить закону. Споживачі мають право вимагати документи, що підтверджують повірку вагів, і протягом 14 днів можуть обміняти непродовольчий товар належної якості, якщо він не підійшов за розміром, кольором чи фасоном.
Порядком провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів передбачено, що засоби вимірювальної техніки, які використовуються у торговельній діяльності, повинні бути у справному стані, мати повірочне тавро та проходити періодичну повірку в установленому законодавством порядку.
На вимогу споживача суб'єкт господарювання зобов'язаний надати контрольно-вимірювальні прилади для перевірки ваги товару.
У наш час використовуються різні засоби вимірювальної техніки для визначення маси під час проведення комерційних операцій. Їх застосовують як на ринках і в магазинах, так і на різних виробництвах, складах, лабораторіях, медичних, та інших установах. Вони можуть бути різного призначення або конструкції, але всі вони підлягають повірці.
Радимо споживачам при здійсненні покупки товару, що підлягає зважуванню
- бути уважними,
- уникати зважування товару на вагах невідомого походження,
- з відсутнім маркуванням та повірочним тавром, які мають зовнішні пошкодження або ознаки переробляння,
- вимагати від суб’єктів господарювання документи, які підтверджують проходження засобами вимірювання періодичної повірки.
Держспоживслужба також наголосила, що під час здійснення торговельно-комерційних операцій забороняється використовувати несправні, перероблені засоби вимірювальної техніки та такі, що не пройшли періодичну повірку.
Коли товари пропонуються по акційній ціні, споживачі охоче роблять закупи, не зважаючи на звичний напис "Акційний товар поверненню й обміну не підлягає". Проте варто зазначити, що така позначка суперечить нормам чинного законодавства. Відповідно до статті 9 Закону України "Про захист прав споживачів", споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив
- його за формою,
- габаритами,
- фасоном,
- кольором,
- розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром. Однак, це не стосується переліку товарів, які не підлягають обміну (поверненню) з підстав, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 р. №172.
В разі порушення прав споживача у відомстві порадили:
- у випадках, якщо продавець не використовує касовий апарат та/або не забезпечено можливість здійснення безготівкових розрахунків відповідно до чинного законодавства, скаржитися до Державної податкової служби;
- повідомити про маркування товару іноземною мовою, а не державною, як того вимагає законодавство, можна до Уповноваженого із захисту державної мови;
- порушення у сфері надання фінансових послуг – оскаржити до Національного банку України, а саме до Управління захисту прав споживачів фінансових послуг;
- для надання консультацій і роз’яснень з приводу порушення прав споживачів при купівлі товарів, гарантійному ремонті та гарантійному обслуговуванні, наданні послуг – звертатись до Держпродспоживслужби та її територіальних органів; за захистом законних прав також можна звернутись до суду.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
11:57, 20 серпня