
17:00, 18 січня 2014 р.
Тернопільська дівчинка-інвалід завоювала призові місця на конкурсах фотомайстерності
- Коли моя донечка почала відвідувати фотогурток, я помітила, як вона змінилася, - зізнається мама Наталія Гордій. – У неї ніби виросли крила, вона стала більш організованою, відповідальною та усміхненою!
Наказом Міністерства освіти та науки України передбачено визначення інклюзивного навчання. Така форма освіти – «це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей». Впровадження у позашкільних навчальних закладах інклюзивної освіти означає, що всі діти можуть відвідувати гуртки чи секції на рівних умовах. На думку вчителів та батьків, це позитивно позначається на розвитку школярів.
Юлія Гордій – інвалід з дитинства. Вона навчається в Тернопільському обласному навчально-реабілітаційному центрі. Три роки поспіль дівчинка відвідує фотогурток Комунального закладу міськради «Станцію юних техніків». За розповіддю мами пані Наталії, ці заняття стали серйозним прогресом у розвитку Юлії.
За словами мами, Юля дуже любить відвідувати нові місця, захоплено фотографуючи кожен цікавий об’єкт. Найбільше школярці показувати на світлинах прості, проте не менш цікаві, речі.
- Вона стала більш відповідальною, самостійною та організованою, - говорить 20 хвилин жінка. – Отримуючи певні завдання, вона докладає максимум зусиль, аби виконати їх якнайкраще. Донечці подобається фотографувати. Вона знаходить незвичайне у простих речах. Буває, побачить якусь квіточку, і давай фотографувати. Ми, дорослі, на жаль, забуваємо життєву істину, що справжнє криється у найпростішому. Але наші діти нам то нагадують.
На заняттях гуртка Юля вивчила кілька програм для обробки фотографій. Тому тепер вона успішно робить свої світлинами ще кращими. Вчителі помітили талант дівчинки. П’ятнадцятирічна тернополянка неодноразово завоювала призові місця на конкурсах фотомайстерності. Батьки Юлії задоволені, що донечка має хобі. Вони зізнаються, що відвідування гуртка допомогло покращити успішність зі шкільних предметів. Та найголовніше, що Юлія Гордій має змогу спілкуватися з різними дітьми, знаходити однодумців.
- Доня завжди була комунікабельною, - каже мама. – Втім, я боялася, як вона знаходитиме спільну мову з іншими гуртківцями. Але, на щастя, непорозумінь між дітьми не було, навпаки в неї з’явилося багато нових друзів-ровесників.
У майбутньому Юля мріє стати вчителем. Але поки що захоплено вивчає фото справу.
Разом із Юлею Гордій фотогурток відвідує Єлизавета Невська. Цьогоріч дівчинка закінчує школу.
- Донедавна я навіть не здогадувалася, що Юля має якісь проблеми зі здоров’ям. – Вона справляє враження доброї та чуйної людини. А ще вона відрізняється нестандартним мисленням, що, безумовно, вражає.
Ліза говорить, що звичайні люди часто бояться спілкуватися з дітьми-інвалідами, бо просто не знають, як правильно говорити, що казати, аби їх не образити.
- Коли ми з Юлею почали спілкуватися, відчувався якийсь бар’єр, але потім напруження зникло, - зізнається одинадцятикласниця. – У результаті, ми знаходимо багато тем для розмови. Просто не варто боятися заговорити з людьми, навіть якщо вони чимось відрізняються від нас. До того ж, хвороба може вразити кожного з нас у будь-який момент життя, тому ми мусимо проявляти співчуття та розуміння до кожної людини.
Ліза Невська обома руками «за» впровадження інклюзивної освіти не тільки в школах, але й позашкільних навчальних закладах.
- Діти-інваліди мають такі ж права як усі, навчатися улюбленій справі, мати якісь захоплення. – Не можна відокремлювати таких дітей від суспільства, інакше вони будуть замкнутими та самостійними. А ми всі заслуговуємо на щастя.
Василь СТРИЖКО (65 р.), керівник фотогуртка Станції юних техніків:
Ідея розвитку позашкільної інклюзивної освіти на базі нашого закладу виникла після проведення фотоконкурсу «Провесінь 2009», номінантом якого стала дитина зі школи-інтернату для дітей зі зниженим слухом Ілона Кава. Згодом Станцію почали відвідувати інші діти з особливими потребами. У 2010 році ми започаткували новий конкурс для дітей з обмеженими можливостями «Ти це зумієш!». У ньому в якому брали участь діти з особливими потребами Тернопільського обласного навчального-реабілітаційного центру, школи-інтернату для дітей із вадами слуху, Тернопільської спеціальної загальноосвітньої школи. Пізніше вихованці цих закладів долучилися до відкритих фотоконкурсів: «Провесінь», «З Україною в серці», «Таланти твої, Україно!», конкурсу авторської духовно-мистецької творчості імені св. Альфонса де Лігуорі. Географія здобутків розширилася – наші вихованці здобували перемогу як у Всеукраїнських, так і міжнародних конкурсах. Звичайно, тільки талановиті діти із яскравим баченням світу могли так гарно себе зарекомендувати. Для багатьох гуртківців діти з особливими потребами є взірцем для наслідування.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
live comments feed...
Коментарі