14:00, 29 березня 2014 р.
У Тернополі перевізник незаконно брав з пасажирів 2.50 грн. за проїзд
Виконком міськради дозволив перевізнику возити тернополян без конкурсу і по 2,50 грн. Знизити тарифи їх примусили санкції антимонопольників та чималий штраф.
Автобус 1а, який курсував Тернополем за маршрутом 1-го тролейбуса, 7 місяців возив пасажирів без конкурсу, а за проїзд у ньому незаконно брали 2,50 грн., вважають антимонопольники. А на комунальне підприємство міськради наклали штраф майже 80 тис. грн.
Наразі тариф знизили на гривню. В Антимонопольному комітеті стверджують, що саме завдяки їхнім діям. Водночас міськрада подає все як «дослухання до думки тернополян».
Комунальне підприємство міськради судилось і штраф тепер не платитиме.
Без конкурсу і за 2,50 грн.
- Територіальне відділення антимонопольного комітету (далі – АК) припинило антиконкурентні дії з боку виконкому Тернопільської міськради, - каже заступник начальника АК Тарас Куйбіда. - Вони надали право окремому суб’єкту господарювання здійснювати діяльність на ринку перевезення пасажирів автомобільним транспортом в м. Тернополі без проведення конкурсу. А це порушення законодавства.
Три автобуси мають понад 22 сидячих місця і, відповідно, не можуть працювати у режимі маршрутного таксі і брати за проїзд 2,50 грн., нарікають в АК.
- Неправомірно бралась плата 2,50 грн., - стверджує Тарас Куйбіда. – Натомість пасажири мали оплачувати 1,50 - як за тарифом для звичайного руху. Окрім того, автобуси були запущені на маршрут ще у серпні 2013 р. без проведення конкурсу.
Законодавство дозволяє у виняткових випадках до 3 місяців перевозити пасажирів без конкурсу. Але міськрада суттєво перевищила цей термін, нарікають антимонопольники.
Міськрада ігнорувала
- АК кілька місяців наполегливо рекомендувало виправити ситуацію, але міськрада не реагувала, - каже пан Куйбіда. – Тоді ми передали інформацію щодо порушень до сектору в області Держцінінпекції, яка в межах повноважень наклала штрафні санкції за неправомірний завищений тариф.
Лише після цього тариф знизили на гривню. А в міськраді проводять роботи з оголошення конкурсу, пояснили в АК.
- Хоча в ЗМІ можна знайти коментар керівництва міської ради, в якому вказано перехід до 1,50 – це добра воля міської влади і «дослухання до думки тернополян», - нарікає Тарас Куйбіда. – Але, на мою думку, саме управління транспорту порушувало законодавство. Я неодноразово вказував на це, однак рекомендації ігнорували.
Сектор у Тернопільській області Держцінінспекції України провів ще восени минулого року перевірку за інформацією, надану антимонопольниками. І наклали штрафні санкції на КП «Тернопільелектротранс», чиї автобуси курсували за маршрутом 1а.
З городян взяли зайвих 40 тисяч
- За результатами перевірки ми з'ясували, що лише в період з 12 серпня до 7 жовтня 2013 р. було перевезено 39 тис. 747 пасажирів, з яких необгрунтовно взяли зайві кошти, - каже головний спеціаліст сектору в області Держцінінпекції України Олександра Кріль. – Йдеться про суму у 39 тис. 747 грн. Але коли ми застосовуємо санкції, сума подвоюється. Так передбачає Закон «Про ціни та ціноутворення».
В результаті комунальне підприємство міськради «Тернопільелектротранс» мало сплатити до бюджету 79 тис. 494 грн. за те, що при наданні послуг перевезення безпідставно брала кошти, як для роботи в режимі маршрутного таксі, пише 20хвилин. Комунальники окаржували це рішення в суді. І врешті повернулись до тарифу 1,50 грн.
До речі
Ми поцікавились вартістю проїзду у маршрутках у сусідніх з нами обласних центрах. З’ясувалось, що у Луцьку та Львові досі діє тариф 2 грн. І лише зараз його хочуть переглядати у зв’язку з подорожчанням пального.
Коментарі
Ігор МЕДИНСЬКИЙ, 52 р., начальник управління транспорту і зв’язку міськради:
- З комунальним підприємством на ті автобуси укладений договір, перевозять пасажирів вони зараз за 1,50 грн. і наразі готується проведення конкурсу. Вже розпочата процедура. У цих автобусах 36 сидячих місць і до 100 стоячих. Запускати подібні у міськради наразі в планах немає. Щодо штрафу – його наклали виключно на КП і подавали вони до суду чи ні - мені про це не доповідали. Можу запевнити, що при зниженні тарифу враховували виключно думку тернополян.
Андрій МАСТЮХ, 36 р., директор КП «Тернопільелектротранс»:
- КП «Тернопільелектротранс» звернулось з позовом до окружного Адміністративного суду м. Києва про скасування рішення Держінспекції з контролю за цінами у жовтні 2013 р., яким вилучено в дохід держбюджету суму необгорунтованої виручки. Суд позов задовольнив.
Держінспекція подала апеляційну скаргу на постанову, і суд відхилив її.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Тату-рукав чоловічий: сміливість і стиль на вашій шкірі
Новини компаній
17:00
ТОП новини
Оголошення
18:09, 21 квітня
live comments feed...