• Головна
  • У Тернополі перевізник незаконно брав з пасажирів 2.50 грн. за проїзд
14:00, 29 березня 2014 р.

У Тернополі перевізник незаконно брав з пасажирів 2.50 грн. за проїзд

Виконком міськради дозволив перевізнику возити тернополян без конкурсу і по 2,50 грн. Знизити тарифи їх примусили санкції антимонопольників та чималий штраф. 

Автобус 1а, який курсував Тернополем за маршрутом 1-го тролейбуса, 7 місяців возив пасажирів без конкурсу, а за проїзд у ньому незаконно брали 2,50 грн., вважають антимонопольники. А на комунальне підприємство міськради наклали штраф майже 80 тис. грн.

Наразі тариф знизили на гривню. В Антимонопольному комітеті стверджують, що саме завдяки їхнім діям. Водночас міськрада подає все як «дослухання до думки тернополян».

Комунальне підприємство міськради судилось і штраф тепер не платитиме.

Без конкурсу і за 2,50 грн.

  • Територіальне відділення антимонопольного комітету (далі – АК) припинило антиконкурентні дії з боку виконкому Тернопільської міськради, - каже заступник начальника АК Тарас Куйбіда. - Вони надали право окремому суб’єкту господарювання здійснювати діяльність на ринку перевезення пасажирів автомобільним транспортом в м. Тернополі без проведення конкурсу. А це порушення законодавства.

Три автобуси мають понад 22 сидячих місця і, відповідно, не можуть працювати у режимі маршрутного таксі і брати за проїзд 2,50 грн., нарікають в АК. 

  • Неправомірно бралась плата 2,50 грн., - стверджує Тарас Куйбіда. – Натомість пасажири мали оплачувати 1,50 - як за тарифом для звичайного руху. Окрім того, автобуси були запущені на маршрут ще у серпні 2013 р. без проведення конкурсу.

Законодавство дозволяє у виняткових випадках до 3 місяців перевозити пасажирів без конкурсу. Але міськрада суттєво перевищила цей термін, нарікають антимонопольники.

Міськрада ігнорувала

  • АК кілька місяців наполегливо рекомендувало виправити ситуацію, але міськрада не реагувала, - каже пан Куйбіда. – Тоді ми передали інформацію щодо порушень до сектору в області Держцінінпекції, яка в межах повноважень наклала штрафні санкції за неправомірний завищений тариф.

Лише після цього тариф знизили на гривню. А в міськраді проводять роботи з оголошення конкурсу, пояснили в АК.

  • Хоча в ЗМІ можна знайти коментар керівництва міської ради, в якому вказано перехід до 1,50 – це добра воля міської влади і «дослухання до думки тернополян», - нарікає Тарас Куйбіда. – Але, на мою думку, саме управління транспорту  порушувало законодавство. Я неодноразово вказував на це, однак рекомендації ігнорували.    

Сектор у Тернопільській області Держцінінспекції України провів ще восени минулого року перевірку за інформацією, надану антимонопольниками. І наклали штрафні санкції на КП «Тернопільелектротранс», чиї автобуси курсували за маршрутом 1а.

З городян взяли зайвих 40 тисяч

- За результатами перевірки ми з'ясували, що лише в період з 12 серпня до 7 жовтня 2013 р. було перевезено 39 тис. 747 пасажирів, з яких необгрунтовно взяли зайві кошти, - каже головний спеціаліст сектору в області Держцінінпекції України Олександра Кріль. – Йдеться про суму у 39 тис. 747 грн. Але коли ми застосовуємо санкції, сума подвоюється. Так передбачає Закон «Про ціни та ціноутворення».

В результаті комунальне підприємство міськради «Тернопільелектротранс» мало сплатити до бюджету 79 тис. 494 грн. за те, що при наданні послуг перевезення безпідставно брала кошти, як для роботи в режимі маршрутного таксі, пише 20хвилин. Комунальники окаржували це рішення в суді. І врешті повернулись до тарифу 1,50 грн.

До речі

Ми поцікавились вартістю проїзду у маршрутках у сусідніх з нами обласних центрах. З’ясувалось, що у Луцьку та Львові досі діє тариф 2 грн. І лише зараз його хочуть переглядати у зв’язку з подорожчанням пального. 

Коментарі

Ігор МЕДИНСЬКИЙ, 52 р., начальник управління транспорту і зв’язку міськради:

  • З комунальним підприємством на ті автобуси укладений договір, перевозять пасажирів вони зараз за 1,50 грн. і наразі готується проведення конкурсу. Вже розпочата процедура. У цих автобусах 36 сидячих місць і до 100 стоячих. Запускати подібні у міськради наразі в планах немає. Щодо штрафу – його наклали виключно на КП і подавали вони до суду чи ні - мені про це не доповідали. Можу запевнити, що при зниженні тарифу враховували виключно думку тернополян.

Андрій МАСТЮХ, 36 р., директор КП «Тернопільелектротранс»: 

  • КП «Тернопільелектротранс» звернулось з позовом до окружного Адміністративного суду м. Києва про скасування рішення Держінспекції з контролю за цінами у жовтні 2013 р., яким вилучено в дохід держбюджету суму необгорунтованої виручки. Суд позов задовольнив.

Держінспекція подала апеляційну скаргу на постанову, і суд відхилив її.

#Тернопіль #перевізник #Антимонопольний комітет

Коментарі

Оголошення
live comments feed...