Деякі тернопільські тролейбуси “кастровані”

А чи знаєте ви, що деякі старі тернопільські тролейбуси, якими ви їздите, є “кастрованими”? “А хіба таке буває?” – спитаєте ви… Буває!

У 2003-2005 роках кілька тролейбусів пережило процедуру обрізання певної частини свого “тіла”. Таке можливе тільки з “гармошками”. Отож, цим тролейбусам відрізали другу секцію, у ній самій вирізали “зад” і приварили його до основної секції. Таким чином із двосекційного тролейбус перетворювався в односекційний.

Для чого це робили? Тому що вважалося, що такі довгі тролейбуси Тернополю не потрібні, вони займають багато місця тощо. І це в той період, коли маршрутки в Тернополі розвелись, мов таргани, ставали де попало, їздили як хто хотів. Та й, зрештою, чимало тернополян тоді вважало, що маршрутки – “це круто”. Типу вони швидші, стануть, де скажеш… Таким чином Тернопіль перетворювався на великий райцентр з купою хламу на дорогах. Тролейбусам у тому хаосі, звісно, місця не було, пише .

Процедуру “кастрації” “пережили” тролейбуси “ЮМЗ Т1″ №№117, 118, 121, 122, 126, 128. Не витримав таких “знущань”№124 він за кілька місяців “вмер”, так ні разу не виїхавши за стіни цеху-”операційної” – його порізали на металобрухт. Таким чином станом на 2006 рік у Тернополі із колись 12 “гармошок” залишилося тільки 5 – №№116, 119, 120, 123, 125.
Що цікаво, половина “кастрованих” тролейбусів до наших днів не “дожила”. Натомість із тих 5 “гармошок” на металобрухт упродовж цього часу порізали тільки одну – №120. Дивно, чи не так? І це при тому, що короткий тролейбус споживає менше електроенергії, ніж довгий, і має просту маневреність.

Лише у 2012 році ситуація розвернулась на користь електротранспорту – з’явилися перші тролейбуси-”гармошки” “Skoda 15Tr”. Вони такі ж місткі, як “ЮМЗ Т1″, але споживають менше електроенергії, більш маневрені, зручніші в керуванні. На даний момент у Тернополі є вже 10 таких тролейбусів. Відтак загальна кількість “гармошок” перевищила історичний максимум і сягнула 14 одиниць. До кінця року ця цифра повинна зрости до 18, але за умови, якщо через зношеність не спишуть якийсь “ЮМЗ Т1″.

Тролейбуси-”гармошки” стали популярними серед тернополян. Адже вони знають, що на них довго чекати не доведеться, бо їздять досить часто (а саме – на маршрутах №№2, 10, 11).
Демарш приватних перевізників 15 травня показав, що Тернополю все ж потрібні тролейбуси надвеликої місткості – “гармошки”, – причому у великій кількості. І тоді маршрутки можна буде взагалі прибрати з міста. А туди, куди не їздять тролейбуси, варто пустити великі комунальні автобуси (їх також ще потрібно закупити), або ж протягнути туди контактну мережу.

Завдяки тому, що на 3 маршрутки приходиться 1 тролейбус, це значно розвантажить вулиці міста. Відтак, зросте і номінальна швидкість громадського транспорту.

Тернопіль тролейбуси кастрація
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі