14:39, 28 серпня 2011 р.
Попри шквальний вітер та пекуче сонце моточовни розсікали Тернопільське озеро навипередки (фото)
Тернопільський парк Шевченка перетворився на справжнє спортивне містечко. Такі зміни триватимуть два дні, 27 та 28 серпня, а причиною цьому є чемпіонат Європи з водно-моторного спорту.
Для файного міста подібні змагання не є новинкою, та востаннє вони проводились ще у 1987 році. Тому увага до перегонів була величезна як зі сторони влади, так і з боку тернополян.
Уже з самого ранку команди учасників з восьми європейських країн, в тому числі і з України, проводили останні перевірки та приготування перед початком змагань. Найбільшу увагу приділяли двигунам, технічній екіпіровці човнів та здоров’ю гонщиків.
Потрапити до «технічної зони», де знаходились спортсмени, можна було лише за спецпропуском. Тому рядові тернопільчани слідкували за ходом змагань з інших місць парку та набережної ставу.
Як відомо, спортсмени – люди забобонні, тому чимало гонщиків відмовлялися від коментарів для преси, кажучи, що розмовлятимуть з медійниками лише по завершенню перегонів.
Проте, минулорічний чемпіон Європи та віце-чемпіону Світу з водно-моторного спорту, латвієць Петеріс Пелненс не боїться гніву карми і залюбки бесідує з журналістами.
- Траса дуже хороша, - каже хлопець. – Звісно, що на перемогу сподіваюся, але там побачимо, як воно буде. Мій човен самий новий, ніхто із спортсменів немає такого, як в мене, але успіх залежить не тільки від моточовна та гонщика, а й від його команди.
Зі своїми конкурентами латвієць мало знайомий і чого від них очкувати – не знає. Проте здаватися без бою навіть не думає. А на питання, чи поступаються гонщики-чоловіки дівчатам-пілотам, Петеріс Пелненс зізнається, що під час змагань – всі рівні і кожен бореться за власну перемогу.
Спортсмен з польської команди Лукаш Човек змагається у класі S-250. Юнак поскаржився на сильний вітер, який лише ускладнює змагання на воді:
- Гоночною доріжкою задоволений, тільки погода погана, бо вітер надто сильний і це створює небезпеку на трасі. Проте враження від змагань – гарні. Місце проведення теж подобається.
В перший день перегонів вітер й справді був шквальним та різким. Через це, за правилами безпеки, організатори перегонів повинні були переносити старт човнів доти, поки вітер не ослабне і не вщухнуть хвилі.
Відповідно, через погодні умови створювалась чимала небезпека для спортсменів на гоночній трасі. Тому на воді чергувало два рятувальних катери, ще два було пришвартовано на «Острівку кохання».
Крім рятувальників завжди напоготові були люди в білому. У «технічній зоні» знаходилась автівка «Швидкої допомоги», наряд парамедиків та намет медпункту. Як виявилось пізніше, подібна пересторога не була даремною. Бо ще під час пробного заїзду травмувався спортсмен з Росії. Пізніше ще двоє гонщиків зазнали аварії.
Недосвідченому у водно-моторному ділі дійсно було на що подивитися. В диковинку були човни, які заввиграшки розсікали хвилі Тернопільського плеса. Як виявилось, для кожної спортивної категорії як форма моточовна, так і його екіпіровка - різні.
За два дні перегонів після проведення кваліфікаційного відбору, спортсмени змагатимуться за Кубок мера Тернополя у класах T-550 та R-2000 та за європейську першість у класах JT-250 та S-250.
- Ми самі були приємно здивовані тим, що кількість учасників як в Чемпіонаті Європи, так і у відкритій першості склали 61 учасник, - каже президент Національної федерації водно-моторного спорту України Віктор Шемчук. - Вони представляють 8 країн Європи: Литву, Естонію, Латвію, Польщу, Австрію, Угорщину, Україну і Росію.
Віктор Шемчук також розповів, що литовські спортсмени навіть скасували свій Національний чемпіонат для того, щоб приїхати на змагання до Тернополя. А перегони у класі JT-250 зібрали більше учасників, ніж на минулорічному Світовому чемпіонаті.
Слідкувати за тим, як проходить підготовка та проведення самих змаганнь, прибули також Президент департаменту міжнародного водно-моторного союзу Жан-Марі Ван Ланкер та комісіонер міжнародного водно-моторного союзу Петро Пилаєв.
- Дуже хотілося б подякувати адміністрації міста, яка справді серйозно допомогла з організацією змагань. Федерація водно-моторного спорту теж дуже гарно спрацювала. Але, на жаль, з погодою нам не дуже пощастило. Пориви вітру перевищують 8 метрів на секунду – це, в принципі, штормове попередження, - каже головний судя змагань Сергій Вишневський. – Нам вдалося провести кваліфікацію у всіх класах і навіть зробити по два заїзди у классах дрейсерів та T-550. Ці змагання не титульні, тобто не Чемпіонат Європи, а Кубок мера.
Перегони продовжуватимуться ще сьогодні. Як організатори змагань, так і самі спортсмени переконують, що нудьгувати не доведеться і закликають тернополян вболівати за своїх фаворитів. Тим паче, що в команді українських спортсменів приймає участь ще зовсім юна гонщиця, 13-річна Анастасія Лисенко.
Зона старту - вхід тільки для гонщиків та техперсоналу.
Моточовни відпочивають у тіньочку перед змаганнями.
Чемпіон Європи та віце-чемпіон Світу з водно-моторного спорту, латвієць Петеріс Пелненс.
А так човни спускають на воду.
Через шквальний вітер намет української команди ледь не здуло.
Змагання розпочалися...
Пілот глісера пояснює, як заходитиме на віраж.
На старті увага сконцентровується, а нерви напружуються.
Головний суддя змагань Сергій Вишневський.
Юна учасниця перегонів, 13-річна українка Анастасія Лисенко.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
19:26, 1 листопада
14:19, 31 жовтня
33
11:39, 7 листопада
41
live comments feed...