«Укртелеком» «вибиває» борг через чужих людей, стверджує тернополянка

Тернополянка стверджує, що працівники “Укртелекому” розповідали про її борги, телефонуючи до сторонніх людей, - повідомляє 20 хвилин. При цьому називали адресу жінки та просили попередити їй, що вона не сплатила за телефон. Проте в “Укртелекомі” кажуть, що такого вони не робили.

- До мого сина та його доньки почали телефонувати знайомі. Усі вони розповідали про мій борг перед “Укртелекомом”, - каже тернополянка Уляна Марценюк (прізвище змінене з етичних міркувань - прим. ред.). – Тоді я почала розпитувати, що і до чого, аби все з’ясувати.

Жінка дізналася, що на мобільні зовсім чужим людям телефонували з “Укртелекому”. Спершу їх розпитували, чи не знають „таких-то”. Потім казали, де ці тернополяни живуть, і просили нагадати їм про борги за телефон. Обурена цим пані Марценюк поскаржилася та звернулася із заявою в прокуратуру і місцеве управління СБУ та у редакцію „RIA плюс”.

В місцевому управлінні “Укртелекому”, куди телефонував журналіст, заперечують, що здійснювали будь-які дзвінки з інформуванням про борги клієнтів. Мовляв, такого вони взагалі не практикують.

“Це просто знущання...”

Подібні дзвінки припинилися, як тільки жінка погасила борг перед "Укртелекомом". Винна вона, до речі, була небагато - близько 200 гривень.

- Телефонували на ті номери, на які я чи мої рідні дзвонили зі стаціонарного телефону, - розповідає жінка. - Але як до такого можна додуматися? Я і мої рідні телефонуємо не лише до рідних чи друзів, а й до малознайомих і сторонніх людей. Проте підприємство турбувало тих, чиї номери ми набирали. Це якесь знущання і приниження.

Такої ганьби, як каже жінка, вона ще в своєму житті не відчувала.

- Одногрупники доньки, дівчина сина, далекі знайомі - усім їм розповіли про мої фінансові проблеми і сказали, де я живу, - скаржиться пані Уляна.

Тернополянка вважає, що впливати у такий спосіб на боржників фірма не мала права, тобто діяла протизаконно. Адже можна було застосувати й інші методи впливу - нагадати листом чи навіть подати до суду. Але позову щодо неї не було.

- Вони порушили мої конституційні права. Спочатку я напишу заяву в прокуратуру та СБУ, а потім сама подам до суду, - додає жінка. - Просто так я цього не залишу. Адже без мого дозволу "Укртелеком" розповідав усім конфіденційну інформацію. Зрештою, ця організація відстежувала мої дзвінки та дзвінки рідних!

Люди, до яких телефонували з “Укртелекому” (із деякими з них журналісти спілкувалися - прим. ред.), підтвердили, що їм дійсно "злили” особисті дані тернополянки.

- Та людина сказала: “Телефонують з Укртелекому”. Потім і прізвища людей назвала, і їхню адресу. Про борг також розповіла, - говорить тернополянка Зоряна Костиря. – Я ще тоді здивувалася, яке вони мають право розповідати про людські проблеми?

Відсудити може тисячі

Юристи вважають, що тернополянка дійсно має всі підстави звернутися зі скаргою до правоохоронців і суду. Адже її адреса є конфіденційною інформацією. Розголошення даних про фінансових проблеми можна розцінювати як посягання на честь і гідність людини. Правоохоронці мали б відреагувати і на факт відстеження дзвінків громадян, додає адвокат Василь Когут.

- У жінки є всі підстави обурюватися, - вважає юрист. - Такі дії, як на мене, - неприпустимі та порушують права людини. Жінка на правильному шляху. Спочатку треба звернутися в прокуратуру. За описані тернополянкою дії є навіть кримінальна відповідальність. Наступний крок - позов до суду. Там постраждала зможе вимагати моральну компенсацію від "Укртелекому". Може йтися навіть про тисячі гривень.

У місцевому управлінні “Укртелекому” здивувалися, коли ми сказали, з якого приводу до них телефонуємо.

- Уперше таке чую, - каже заступник директора з питань маркетингу та продажу послуг Тернопільської філії ВАТ "Укртелеком” Роман Лісович. - Немає такого. У мене таких фактів немає, бо ми подібного не практикуємо.

Хто ж тоді телефонував до тернополян, називаючись працівником “Укртелекому”, - невідомо. Запитання, хто, окрім “Укртелекому”, міг мати дані про заборгованість тернополян, особисту інформацію про клієнта, а головне – номери мобільних телефонів такої кількості людей, яким розповіли про борги за телефон, – залишається відкритим. На нього мала б відповісти прокуратура. Результати розслідування правоохоронців ми опублікуємо. Доти ж будемо відстежувати перебіг конфлікту.

Андрій Шкула

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі