У Тернополі на голови людям може впасти аварійна труба, а чиновники розводять руками

Стара труба від котельні вже роками подає ознаки аварійності, скаржаться жителі будинків на вулиці Малишка. Однак демонтувати її чомусь не поспішають.

На вул. Малишка між будинками 12 і 2 є недіюча котельня, біля якої височіє стара димова труба висотою 25 метрів, розповідає місцевий житель Любомир Криськів. Під час сильного вітру труба хитається і скрипить. Вона навіть дещо похилилася у бік житлових будинків. Труба на розтяжці, але вона стара, поржавіла та ще й добряче провисає, пише 20 хвилин.

- Ситуація насправді критична. Це як російська рулетка:знаєш, що труба впаде на будинок 100%, але коли це станеться і на чий будинок - сказати важко, - продовжує пан Криськів. - Ми неодноразово зверталися в ЖЕК, аби допоміг з демонтажем труби, але результату нуль. Це все, мабуть, через те, що провести демонтаж такого роду складно та й дорого. Більше того наш ЖЕК, давно ліквідували. Що робити зараз, не знаємо.

Котельня місту не належить У Тернопільській міськраді кажуть, що труба, як і сама недіюча котельня на вул. Малишка, не перебувають на балансі міської ради чи КП «Тернопільміськтеплокомуненерго». - За цей об’єкт відповідальне дочірнє підприємство Укрзалізниці, - кажуть в прес-службі міськради. - Працівники управління муніципальної поліції вчора обстежили територію. Після чого звернулися до балансоутримувача для технічного обстеження та, у випадку незадовільного технічного стану демонтувати дану трубу.

Демонтувати трубу буде складно Про проблему знають, але нічого не можуть зробити, кажуть балансоутримувачі котельні.

- Ми знаємо про цю проблему, але станом на сьогодні ми аварійну трубу не можемо демонтувати, тому що таке рішення мають приймати на рівні Укрзалізниці у Києві, - коментує ситуацію заступник керівника Рівенсько-Тернопільського територіального управління Укрзалізниці Степан Федоришин. - Основна проблема в тому, що котельня хоч недіюча, але не списана. Я буквально вчора обговорював це питання з директором нашого управління, який пообіцяв створити відповідну комісію та направити фахівців, які дадуть оцінку стану цієї димової труби, - каже пан Федоришин. - Комісія буде створена у Рівному, оскільки вся наша адміністрація там. І вже після висновку комісії ми будемо діяти і приймати подальші рішення.

Однак наразі це питання важко вирішити.

- По-перше, навіть якщо буде дозвіл про демонтаж труби, фізично немає можливості загнати техніку до неї аби провести демонтаж, оскільки люди обгородили власні подвір’я бетонними парканами, - наголошує пан Федоришин. - По-друге, в нас немає техніки, яка б це здійснила, тому потрібно її наймати. А це все витрати і відповідні процедури.

Таке питання вирішують на рівні Укразалізниці у Києві. Компромісний варіант вирішення цієї проблеми - передача об’єкта в комунальну власність аби місцева влада могла сама профінансувати та здійснити демонтаж труби. Але наразі він не реальний, наголошує співрозмовник, тому що на рівні законодавства немає відповідних норм, які б могли надати можливість Укрзалізниці перевести майно з власного балансу на баланс міста.

- Якби такий механізм був, то ми б цю проблему вирішили давно, - продовжує він. - Я прекрасно розумію, що люди переживають за своє життя та майно, однак ми на своєму рівні не можемо цього питання вирішити. Тим паче, це не перша подібна проблема. До прикладу,аналогічна ситуація є в Чорткові, де між житловими будинками стоїть стара цегляна труба від котельні. Мер міста звертався особисто до керівництва Укрзалізниці аби вони передали її у комунальне майно, проте, як я вже казав, законно цього наразі не можливо зробити. Питання з аварійною трубою, що на вул. Малишка вирішуємо,але як скоро його вирішимо сказати важко.