У Тернополі в приміщенні першої поліклініки за 800 тис. гривень відкриють Центр адміністративних послуг

Черги – лише електронні, повна прозорість роботи та швидке рішення проблем обіцяє влада підприємцям з 1 травня ц.р. Саме цього дня у приміщенні колишньої 1-ої поліклініки (вул. Князя Острозького) Тернополя заплановано відкриття Центру адміністративних послуг. Причому однією з його структур стане нині успішно функціонуючий дозвільно-реєстраційний центр.

Зрештою, цього вимагає Президент і «Закон про адміністративні послуги», що набрав чинності у грудні 2012 р. і декларує реформування системи надання адміністративних послуг. Відтак документ зобов’язав владу на місцях відкрити в усіх районних та обласних центрах центри адмінпослуг (надалі – ЦАП). Окремим своїм дорученням Президент В. Янукович визначив конкретну дату відкриття Центрів в обласних центрах (вибачте за тавтологію) – до 31 травня ц.р.

«За нашими підрахунками, для цього області потрібно 2 млн. 500 тис. грн., тобто в середньому по 80-120 тисяч – кожному райцентру та 800 тис. грн. – Тернополю. Хоча законом передбачено, що Центри фінансуються частково державою, частково – місцевим бюджетом, – пояснив начальник відділу головного управління економіки ТОДА Микола Сурков. – Однак державним бюджетом ці кошти не передбачені, з цього приводу ми направили свої розрахунки міністерству фінансів і сподіваємось на позитивне рішення питання».

Тим часом у Тернополі завершується ремонт приміщення колишньої поліклініки, уже закуплено комп’ютерну техніку, офісні меблі. Рішенням сесії Тернопільської міської ради затверджено положення про адміністративний центр.

Присутніх бізнесменів зацікавило, які ж послуги будуть надаватись? Комерсанти  наполягають, щоб у ЦАПі можна було одразу отримати необхідні дозволи від пожежників, санепідемстанції, ветеринарної міліції, митниці і навіть міграційної служби, пише Номер один.

«Облаштування одного робочого місця працівника служби міграції коштує 150 тис. грн. За чиї кошти це робити? – миттєво відреагував Василь Гецько.

До того ж необхідно встановлювати грати на вікнах, додав один із присутніх підприємців. Відтак присутні вирішили обмежити коло проблем, зокрема, забезпечення ЦАПів комп’ютерами, і не списаними, а нового покоління, щоб вони могли «потягнути» сучасні програми. Адже необхідно створити інтернет-сайт, у районах відремонтувати та повністю обладнати офіси.

Водночас Законом конкретно не визначено, хто – держава чи місцева влада – виплачує зарплату людям, оплачує комунальні послуги. Наразі в офісах навіть не передбачено посади адміністратора, не розписано обов’язки. Зрештою, досі не проведено навчання кадрів, і якщо у Тернополі досить успішно працює дозвільно-реєстраційний центр, то на периферії людей потрібно вчити навіть працювати з новою програмою.

Питання реформування адміністративних послуг обговорювалось на засіданні Регіональної ради підприємців за участю заступника голови Тернопільської обласної держадміністрації Василя Гецька та чиновників профільних управлінь обладміністрації.