Техогляд автомобілів після «скасування» залишиться і істотно подорожчає

Українським водіям скоро не треба буде ходити за талонами техогляду до інспекторів ДАІ. Проте доведеться розщедритися у приватників: експерти прогнозують, що талончики для водіїв істотно подорожчають. Про це повіломляє "Відголос".Верховна рада ухвалила в першому читанні законопроект про скасування обов'язкового техогляду для легкових автомобілів українців. 253 депутати визнали, що процедура проходження ТО вже давно стала формальністю. Але, як зазначає видання "Газета по-киевски" радіти зарано: розробники законопроекту обіцяють багато що змінити до другого читання (аж до того, що техогляд таки залишиться обов’язковим), а незалежні експерти прогнозують, що замість однієї корупційної схеми з'являться інші."Ми вирішили припинити цей вид корупції в ДАІ, але дозволити мільйонам автомобілістів виводити на дорогу несправні машини не можна, - вважає депутат Віктор Швець. - Але все легко вирішується, скажімо, вже є норма про обов'язкове страхування авто, так можна в сам поліс внести графу про те, що страхування настає тільки після проходження ТО".Дуже схоже, що водіїв дійсно перестануть ганяти в ДАІ за талонами, зате направлять до інспекторів приватні СТО за сертифікатами. Одним словом - ті самі хабарі, тільки без черг в коридорах, зазначило видання."Якщо техогляд передадуть до рук страхових компаній, я не боюся, що на дорогах зросте аварійність, тому що Кабмін, думаю, пропише нам функції контролю за технічним станом транспорту, окрім страхової. Зрозумійте, навіть коли цей закон буде ухвалено, питання безпеки руху з нас ніхто не знімає. Є і Закон "Про дорожній рух" - його ніхто не відміняв. І інші закони", - розповів Валерій Лозовий, начальник Департаменту ДАІ України.Директор автошколи "Автомаестро" Ігор Трав’янко прогнозує, що після скасування державної монополії на техогляд ціни на нього неминуче зростуть."Зараз законом прописана чітка процедура проходження ТО, і виходить, тарифи стримуються урядом. Як тільки монополію скасують, ціни почнуть "гуляти", отримання ліцензії на проведення ТО також виявиться наддорогою справою, і у результаті і з водіїв запросять рази в чотири більше грошей. Сьогодні формально ТО коштує 76 грн і проходять його раз на рік, а в майбутньому цілком може трапитися, що отримувати ці папірці змусять з будь-якого приводу, щоб провезти вантаж з міста в місто", - зазначив Трав’янко."У світі відповідальність за стан авто на себе беруть страхові компанії - вони не страхують технічно несправні транспортні засоби. Німець, приміром, платить за техогляд перед страхуванням в середньому 700 євро, так що не думаю, що нас обійде подорожчання цих послуг", - додав експерт."Тарифи зміняться, якщо держтехогляди скасують. До такого ласого шматка, як страхування через ТО, будуть допущені одиниці страхових компаній, провідна п'ятірка або підприємства "своїх" людей. Вони отримуватимуть ліцензію Моторно-транспортного бюро України. Компаніям доведеться утримувати спецдепартаменти, а державі - навчальні центри, адже на сьогодні в галузі немає фахівців для страхування майна такого роду, які можуть розібратися в технічних моментах. Усе це відіб'ється на вартості страхового полісу", - заявив Богдан Осадчий, начальник відділу продажів страхової компанії "Сатіс".