В Українi знову перенесено термiни запровадження стандартiв якостi нафтопродуктiв, якi вiдповiдають вимогам Євро-4 та Євро-5. Цього разу - до нового року.- З 1 липня 2011 року українськi нафтопереробнi заводи мали перейти на стандарти Євро-4 i Євро-5. Який ж бензин вони випускають сьогоднi?- Жодне з наших пiдприємств не випускає бензину i дизпального, що вiдповiдає нормам Євро-5 (менш як 10 мiлiграмiв сiрки у кiлограмi), - розповiв "Експресу" експерт Геннадiй Рябцев. - Три українськi нафтопереробнi заводи (Кременчуцький, Лисичанський, Одеський НПЗ) можуть випускати дизпальне з вмiстом сiрки менш нiж 50 мiлiграмiв у кiлограмi (це приблизно вiдповiдає екологiчним нормам Євро-4).- Чим технiчнi характеристики бензину, який вiдповiдає Євро-4 та Євро-5, рiзняться вiд застарiлих Євро-2 та Євро-3?-- Системи автомобiлiв мають рiзний ступiнь досконалостi. Вiн визначається, по-перше, тим, наскiльки (цiлковито чи нi) згорає пальне упаливнiй системi, а по-друге, кiлькiстю шкiдливих речовин, що викидаються в атмосферу.- А якщо залити менш якiсний бензин - скажiмо, Євро-2 - в машину, що зроблена пiд норми Євро-5?- Тодi у повiтря надходитиме стiльки шкiдливих речовин, як це визначається системою, але при цьому з ладу часто виходитимуть дорогi фiльтри. Їх доведеться мiняти раз на мiсяць. Паливна система буде забруднена рiзними шкiдливими домiшками, наприклад, сiркою, а у викидi буде велика кiлькiсть токсичних речовин.- А що буде, якщо бензин європейської якостi залити в нашу стару машину?- Застосовувати для старих паливних систем нове якiсне пальне нема сенсу. Воно коштує дорожче, а ефекту не дасть.- Власникам яких автомобiлiв нема потреби переплачувати?- Це машини, випущенi до 2005 року. Паливнi системи iномарок (не стосується ВАЗiв), випушених пiзнiше, вiдповiдають нормам Євро-4 i вище. Це означає, що в них слiд заливати пальне, яке у нас маркується пiд А-95 Євро чи А-92 Євро. Воно випущене за ДСТУ 2007 року.У нас дуже великий парк автомобiлiв, яким не потрiбне європальне. Їх в Українi приблизно 3,5 мiльйона. Тому наш споживач повинен мати вибiр. Якщо в нього старий автомобiль, то власник має заправлятися доволi дешевим пальним, а той, хто має дороге авто, випущене пiсля 2005 року, повинен заправляти його дорожчим пальним, якiсть якого вiдповiдає паливнiй системi машини. Але спробуйте його знайти.- Чи спроможний споживач вiдрiзнити пальне Євро-4 та Євро-5 вiд Євро-2?- Цього не зможуть зробити навiть експрес-лабораторiї, що їх пообiцяв закупити Кабмiн.- Як ви вважаєте, коли в нас буде запроваджено новi європейськi стандарти на пальне?- Новi стандарти нiкому в Українi не потрiбнi. Якщо держава не опiкується якiстю пального, якщо державну систему контролю якостi нафтопродуктiв знищено заради надприбуткiв, то це означає, що заяви про запровадження нових стандартiв, про модернiзацiю НПЗ залишаться лише заявами.