В школах на Тернопіллі створять умови для дітей з особливими освітніми потребами

З метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізацію та інтеграцію в суспільство голова ОДА Валентин Хоптян затвердив план заходів з упровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах області, повідомляє прес-служба Тернопільської ОДА.

З метою підготовки фахівців для реалізації поставлених завдань голова облдержадміністрації Валентин Хоптян доручив утворити на базі спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів навчально-методичні ресурсні центри педагогічних кадрів для роботи з дітьми з особливостями психофізичного розвитку в умовах інклюзивного навчання, залучати фахівців і використовувати обладнання зазначених шкіл з метою поліпшення навчання дітей, які потребують корекції розвитку, в класах з інклюзивним навчанням загальноосвітніх навчальних закладів.

Також буде розроблено науково-методичне та організаційне забезпечення для підготовки і підвищення кваліфікації педагогічних працівників з питань інклюзивного навчання шляхом створення в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти лабораторії корекційної освіти.

Крім того, загальноосвітні навчальні заклади з інклюзивним навчанням будуть забезпечені спеціальними підручниками і наочними дидактичними посібниками для дітей.

До штатного розпису загальноосвітніх навчальних закладів з інклюзивним навчанням рекомендовано ввести посади вчителя-дефектолога, практичного психолога.

Управлінню освіти і науки облдержадміністрації, райдержадміністраціям та виконкому Тернопільської міської ради доручено організувати підвезення учнів з порушеннями опорно-рухового апарату до місця навчання спеціально обладнаними транспортними засобами у супроводі підготовленого персоналу.

Йдеться також про створення умов для безперешкодного доступу до будівель і приміщень загальноосвітніх навчальних закладів з інклюзивним навчанням дітей з вадами опорно-рухового апарату, зокрема тих, що пересуваються на візках, та дітей з вадами зору, забезпечення їх індивідуальними корекційними засобами навчання.