На базі тернопільської школи діє волонтерська група, яка допомагає бійцям АТО

Три роки поспіль навчальні заклади Тернополя розробляли і впроваджували у практику інновацій методи навчання. Свої напрацювання педагоги презентували на цьогорічному «ТехноПарку-2015», який відбувся 29 квітня. Всього представили 53 проекти.  За результатами цієї роботи 11 навчальних закладів одержали нагороди.

Відзнаки «Інноваційний заклад–2015» отримали Галицький коледж імені В. Чорновола, Тернопільська Українська гімназія імені І. Франка, Тернопільський навчально-виховний комплекс «Школа-колегіум» Патріарха Йосифа Сліпого, Тернопільський технічний ліцей, навчально-виховні комплекси «Школа-ліцей №13» та «Школа-медичний ліцей №15». Також спеціалізовані школи з поглибленим вивченням іноземних мов №3 та №7, загальноосвітні школи №4, 16 і 24.

– Інноваційними стали заклади, у яких є найбільше ефективних нововведень. Вони стосуються всього навчально-виховного процесу: від управлінської структури до методології базового компонента навчального предмета. Це численні напрацювання освітян – авторські програми, проекти, тренінги, які дають змогу покращувати якість освіти і виводити її на європейський рівень, - пояснює директор Тернопільського методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу при міському управлінні освіти і науки Галина Литвинюк, пише «Номер один».

Наявність авторських програм педагогів – ознака поступу навчального закладу, вважає пані Галина.

Тож у тернопільських школах, коледжах, ліцеях уже практикують нововведення у класній, позаурочній роботах, експериментують з варіативною складовою програми, також втілюють у життя нові методики роботи бібліотекарів, шкільних психологів, логопедів тощо.

Один із носіїв звання інноваційного - Тернопільський технічний ліцей, 29 квітня відзначив день народження – закладу 24 роки.

Директор ліцею Ігор Лисий розповідає про інноваційні програми свого закладу:

– За три роки у нас був не один цікавий проект. До прикладу, літня фізико-математична школа. Ліцеїсти мали змогу під час канікул одночасно оздоровлюватись, відпочивати і здобувати знання з точних наук. Також ми застосували нові підходи до організації участі ліцеїстів у роботі Малої академії наук України. За три роки учасниками конкурсу науково-дослідних робіт МАН стали 29 наших учнів, четверо отримали призові місця, один переміг на 3-му етапі змагання. Це відчутні результати для ліцею, в якому лише 9 класів і 200 учнів. Аналізуючи напрацювання за три роки, ми зосередились на профілізації старшої школи.

Саме поглиблене вивчення профільних предметів пан Ігор вважає однією з найважливіших ознак сучасної освіти. Школярі повинні вибрати для себе актуальні дисципліни, які б вивчали із задоволенням. Зараз ліцей працює над проектом «Герої живуть поряд» - збирають інформацію про вихованців закладу, які стали героями Майдану й АТО. Спільно з Тернопільським драматичним театром ліцеїсти збирають кошти для допомоги батальйону «Збруч». Тож поряд із навчальною роботою інноваційний заклад не забуває про громадсько-патріотичне виховання.

Підтримують українську армію не лише у технічному ліцеї.

– На базі школи №4 вже другий рік поспіль діє волонтерська група, яка допомагає бійцям АТО. Це різнопланова допомога - переважно закуповуємо амуніцію і техніку для військових. У першу чергу підтримуємо бійців з Тернополя, багато з них є вихідцями з сімей освітян, тож педагогічна спільнота активно відгукується на потреби наших захисників, - каже начальник управління освіти і науки Тернополя Ольга Похиляк.

Освітянське управління обіцяє й надалі працювати над удосконаленням якості освіти, виходячи на європейський рівень.