Верховна Рада відмовилася обмежити рекламу ліків

Верховна Рада відмовилася дозволяти розміщення та розповсюдження реклами лікарських засобів тільки у відповідних спеціалізованих виданнях, призначених для медичних установ та лікарів.

За відповідний законопроект №8065 проголосували 69 народних депутатів. Законопроект про обмеження реклами лікарських засобів і біологічно активних добавок допоміг би розв'язати проблему самолікування в країні.

Розвиток фармацевтичного ринку, питання продажу ліків та їх реклами перебуває під контролем профільного комітету, який розробив законопроект, присвячений боротьбі із самолікуванням.

Ринок лікарських препаратів зростає. У  2011 р. громадяни вже придбали ліків на загальну суму понад 25 млрд гривень. А на рекламу фармацевтичними компаніями за зазначений проміжок часу витрачено понад один мільярд гривень, і всі ці гроші закладені в кінцеву вартість ліків.

Аналіз структури захворюваності та смертності українців демонструє, що громадяни закуповують ті лікарські препарати та біологічні добавки, які рекламують, а не ті, які є найбільш ефективними. Самолікування призводить до негативних наслідків і не може бути нормою.

Законопроект закладав підґрунтя для того, щоб біологічні добавки та лікарські засоби не рекламували не лише на телебаченні, а й в інших ЗМІ.

Документом пропонувалося внести зміни до статті 21 Закону України "Про рекламу" (щодо обмеження реклами лікарських засобів). Також Рада відмовилася дозволити поширювати рекламу лікарських засобів на семінарах, конференціях, симпозіумах з медичної тематики. 9 квітня 2011 р. парламент прийняв Закон України про внесення змін до статті 21 Закону України "Про рекламу", яким введено додаткові вимоги щодо інформації, яка повинна бути вказана в рекламі лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації.Після прийняття Закону реклама зазначених товарів повинна буде містити текст попередження такого змісту: "Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров'я", яке займає не менше 15% площі або обсягу (тривалості) всієї реклами. На думку законодавців, наявність в рекламі такого попередження сприятиме формуванню в суспільстві обережного ставлення до самолікування, а значить, буде захищати здоров'я населення.