10:03, 14 лютого 2022 р.
Загроза припинення польотів: українці можуть залишитись без авіасполучення через агресію Росії
Вже цього тижня частина авіаперевізників може припинити рейси в Україну через загрозу воєнного вторгнення. На авіаструктури тиснуть страховики, які вважають польотив Україну та розміщення в аеропортах нашої держави літаків ризикованим.
Перший "дзвіночок" продзвенів 12 лютого, коли 180 українців-пасажирів рейсу Фуншал (Мадейра, Португалія) – Бориспіль (Україна), не змогли долетіти до українського аеропорту, їх висадили у Молдові.
"12 лютого 2022 року лізингодавець – резидент Ірландії — повідомив авіакомпанію про негайну заборону на вліт літака UR-SQO в повітряний простір України. Попри всі зусилля авіакомпанії та готовність державних структур України звернутись до лізингодавця, власник літака надав категоричну відмову в той час, коли повітряне судно вже виконувало рейс до Києва. Авіакомпанія SkyUp зуміла домовитись про посадку в найближчому до території України аеропорту – в Кишиневі – та організувати трансфер для 175 пасажирів до Києва", – інформує SkyUp.
Тим часом низка великих міжнародних страховиків заявила про намір вже цього тижня відмовитися покривати страхові випадки авіакомпаній при польотах у повітряному просторі України. Такий розвиток подій означатиме фактичну зупинку рейсів іноземних авіакомпаній до країни, а також загрожуватиме блокуванням й українським перевізникам, пише "Страна".
За даними одного зі співрозмовників, пов'язаного з Європейським авіаринком, відповідний "перший дзвіночок" пролунав ще напередодні нового року, коли лізингодавець - європейська компанія - зажадав виведення за межі України двох літаків українського авіаперевізника.
"Тоді ще не до кінця було зрозуміло, з чим це пов'язано. Пішли чутки, що, мовляв, мова йде про проблеми конкретного перевізника, в нього туго з грошима і не факт, що може заплатити, тому страховики порадили власнику бортів вивезти їх до Європи. Однак із січня такі прецеденти повторилися вже з іншими авіакомпаніями. Міжнародні страховики дедалі наполегливіше почали вимагати, щоб літаки іноземних перевізників, які в них обслуговувалися, не залишалися на стоянку в Києві. Рішення про непокриття ризиків щодо польотів над Україною зріло вже давно. А поява конкретної дати "нападу Путіна" його лише прискорила", - розповіло джерело.
Такий розвиток подій може означати фактичну зупинку польотів іноземних авіакомпаній в Україну - і не лише іноземних, вважає співрозмовник.
"Страховки по літаках складні та дорогі, як правило, їх забезпечує не одна компанія, а кілька. Наприклад, в українського авіаперевізника може бути страховка від української страхової компанії, але обов'язково з перестраховкою в Лондоні. Якщо там дадуть команду згортатися, гарантій не буде й по українських перевізниках, а також сильно ризикує Wizz Air, у якого в Україні стоїть п'ять бортів. Це означає, що роботу українських авіакомпаній буде заблоковано. Більш того, літаки, які перебувають у лізингу (а це більшість авіапарку) може бути вивезено за межі України найближчим часом", - повідомило джерело.
Як пояснив керівник консалтингового агентства Friendly Avia Support Олександр Ланецький, більшість бортів і в українських, і в іноземних авіакомпаній не є їх власністю, а беруться в оперативний лізинг. Лізингодавець своєю чергою вимагає оформлення страховки на суму вартості літака плюс 10% (від 10 до 100 млн доларів) для покриття можливих ризиків. Крім цього, згідно з міжнародним законодавством, авіакомпанія зобов'язана страхувати цивільну відповідальність: для європейського ринку така страховка обходиться у 550 млн доларів на рік.
"Без останньої просто не можна підіймати літаки в небо. Якщо вона не забезпечується, авіакомпанія не має права літати", - зазначив Ланецький.
Таким чином, відсутність страхових гарантій може означати повну зупинку авіаперевезень в Україні.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
08:00, 26 листопада
live comments feed...