• Головна
  • Чому в Тернополі утворюються затори? Тернопільські водії, приїхавши на ринок, паркують автомобілі на перехресті
19:30, 3 жовтня 2013 р.

Чому в Тернополі утворюються затори? Тернопільські водії, приїхавши на ринок, паркують автомобілі на перехресті

Нещодавно під час візиту на Тернопільщину  заступник начальника департаменту ДАІ МВС України Володимир Резніков похвалив працівників підрозділу Державтоінспекції у Тернопільській області за позитивну динаміку в роботі.

Ще б пак, адже їм доводиться не тільки стежити за безпекою на автодорогах, а й іти в ногу з динамічними змінами, які протягом року одна за одною з’являються у ДАІ. Здається, автомобілі ще ніколи не були так близько до людей: приватні авто, громадський транспорт, перевезення. За кермом наші знайомі, друзі, рідні, тому й до роботи автоінспекції прикута особлива увага. Що сьогодні відбувається на автодорогах області, які зміни чекають на наших водіїв та пасажирів, де на Тернопільщині безпечно їздити, а де - ні? Про це газета «Номер один» запитала у начальника Державтоінспекції в Тернопільській області Андрія Матрифайла.

Автопорушники боргують понад 2 мільйони

- З 1 вересня в Україні вступив у силу новий екологічний податок на утилізацію автомобілів, знятих з експлуатації. Які транспортні засоби підлягають сплаті податку, а які - ні? Як вираховуватиметься розмір податкового збору?

- Наскільки мені відомо, даний податок буде стосуватися автомобілів, які ввозяться в Україну, - як нових, так і тих, які були у користуванні. Для прикладу: якщо автомобіль купується в автосалоні, то в його вартість вже буде закладено екологічний податок на його утилізацію. Відповідно при ввезені автомобіля з-за кордону при його розмитненні також необхідно буде заплатити даний податок та отримати довідку. Ті транспортні засоби, які вже зареєстровані в Україні, при знятті та постановці на облік під час перепродажу даного податку не сплачують. Також це стосується автомобілів української зборки. Громадянам, яких цікавить розмір податкового збору, найкраще звернутися до працівників митниці або ж знайти дані розрахунки в інтернеті. Його розмір залежить від багатьох чинників.

- Час від часу в пресі з’являються повідомлення про рух та стоянку транспорту в заборонених зонах, зокрема, на Театральному майдані. Яким чином можна врегулювати це питання?

- Дійсно, транспортна дисципліна ряду водіїв бажає бути кращою. Тож і можна бачити, як наші водії їдуть під заборонний знак або ж здійснюють стоянку в забороненому місці. Такі випадки трапляються і на Театральному майдані. Найпростіший вихід - це встановити відповідні клумби, які обмежили б проїзд. Однак у повністю це справи не вирішить, адже повинен бути заїзд для технічного транспорту, задіяного для прибирання площі або ж для обслуговування певних торговельних об’єктів, які там розміщуються. Водій, який їде через Театральний майдан, порушує вимоги ПДР, якщо дане порушення помітить працівник ДАІ, його буде притягнуто до адміністративної відповідальності. Хоча був випадок, коли до адміністративної відповідальності за дане порушення було притягнуто водія, якого сфотографували перехожі.

Стосовно боротьби з паркуванням у невстановлених місцях, Тернопільською міською радою розглядається питання про організацію роботи евакуатора, який буде забирати з проїжджої частини автомобілі, залишені власником з порушенням Правил дорожнього руху, у першу чергу ті, які створюватимуть перешкоди іншим учасникам руху та сприятимуть утворенню заторів. Тож водії повинні бути готові до того, адже в даному випадку, крім штрафу за порушення, доведеться сплатити за доставку транспорту на арештмайданчик.

- Скажіть, на яку суму в грошовому еквіваленті були оштрафовані порушники ПДР в області і який вид порушення є найпоширенішим?

- Протягом поточного року працівниками ДАІ Тернопільської області винесено 23613 постанов по справах про адміністративні правопорушення, з яких: 2719 – про накладення стягнення у вигляді попередження, 20894 - про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу на загальну суму понад 6 мільйонів грн. Однак не всі порушники добровільно сплатили штраф, відповідно 9051 постанову на суму 2 мільйони грн. направлено до ДВС для примусового виконання.

Робота працівників ДАІ спрямована на виявлення грубих порушень ПДР, які дійсно впливають на безпеку дорожнього руху. Це перевищення встановленої швидкості руху, порушення правил обгону, проїзду перехресть і, звичайно, керування у нетверезому стані.

Водії порушують, бо їм тісно?

- В останні роки на тернопільських дорогах значно збільшилась кількість транспортних засобів, через це ускладнюється рух та нерідко виникають затори. Які Ви бачите шляхи вирішення даної проблеми? Чи потребують певні ділянки доріг зміни схеми дорожнього руху?

- Так, в останній період, у зв’язку зі збільшенням кількості транспорту та недосконалістю транспортних розв’язок виникають затори. Якщо десять років тому такої проблеми в Тернополі не було, то тепер вона існує. І одними рішеннями щодо зміни схем організації дорожнього руху на вулицях міста та автомобільних дорогах області проблему не вирішити. За прикладами далеко ходити не треба перехрестя вулиці Оболоня та Шептицького. При відсутності автоінспектора водії, приїхавши на ринок, паркують свої автомобілі прямо на перехресті, відповідно виникають затори. Знову ж на вулиці Живова, зупинка «Ринок», припарковані з порушенням вимог Правил дорожнього руху автомобілі утруднюють проїзд і не дають можливості для нормального проїзду на зупинку маршрутним транспортним засобам, відповідно посадка-висадка пасажирів проводиться з проїжджої частини.

Якщо люди думають , що в даному випадку погано працюють працівники ДАІ, то, повірте, їх кількість досить незначна, щоб біля кожного порушника ставити автоінспектора. Раніше була практика вилучення номерних знаків у транспортних засобах, припаркованих з порушеннями, і порядку було набагато більше. А тепер наше законодавство такого не передбачає. У даних місцях причиною заторів стає невиконання водіями вимог Правил дорожнього руху, неповага одних водіїв до інших.

Звичайно, зміни щодо удосконалення транспортних розв’язок в області проводяться і вони дають певний ефект, у першу чергу - щодо забезпечення безпеки дорожнього руху.

Як приклад,  до останнього часу дуже проблематичним було перехрестя вулиць Львівська – Бережанська  – М. Кривоноса, яке давно потребувало реконструкції. Згідно з «Комплексною схемою організації дорожнього руху міста Тернополя» на перехресті вищевказаних вулиць на даний час встановлено світлофорний об’єкт та влаштовано стоянку для транспортних засобів на площі вздовж торгових споруд, де раніше здійснювався рух транспорту в напрямку вул. Львівської. І хоча, можливо, ряд водіїв нарікають на те, що довго доводиться стояти чекаючи зеленого сигналу світлофора, однак можна констатувати, що кількість аварійних ситуацій значно зменшилася і проїзд через дане перехрестя є безпечним при дотриманні водіями вимог Правил дорожнього руху.

З метою покращення безпеки дорожнього руху також було змінено схему проїзду перехрестя на км 70 автомобільної дороги Р-39 «Броди – Тернопіль»  з автодорогою Р-41 «Обхід м.Тернополя», у народі це перехрестя називається «у лєса». Тут було змінено напрямок головної дороги. Дане перехрестя є місцем концентрації дорожньо-транспортних пригод з 1998 року. Після зміни схеми проїзду перехрестя у даному місці значно зменшилась кількість скоєних ДТП. На  сьогоднішній день розроблено проект щодо подальшої реконструкції перехрестя із влаштуванням кільцевої транспортної розв’язки.

Однак не всі заплановані заходи можливо виконати. Для прикладу, вулиця Тарнавського міста Тернополя, по якій рухається великий потік транспорту, має лише три смуги для руху, відповідно у «час пік» виникає «тягучка».   Ширина проїжджої частини не дає можливості організувати повноцінний руху в чотири смуги, а це необхідно було передбачити декілька десятків років тому, при розбудові масиву «Сонячний».

Де на Тернопільщині їздити найнебезпечніше?

- Протягом останнього року найтрагічніші автопригоди траплялися на автошляхах у напрямку Хмельницького та у сторону Збаража. Чим небезпечні ці ділянки доріг? Чому саме там трапляються найжахливіші ДТП?

- На автомобільних дорогах державного значення у межах Тернопільської області на сьогоднішній день на обліку 13 місць концентрації дорожньо-транспортних пригод. Дійсно, є проблеми щодо вирішення всіх запланованих заходів по усуненню недоліків з організації дорожнього руху, у першу чергу через брак коштів. Хотілось би, щоб на дорогах не було ям, добре було видно розмітку, і не лише ту, яка розділяє транспортні потоки, а й бічну. Вона дуже ефективна при русі в умовах недостатньої видимості та туману. Простий приклад - вулиця «Обхід м.Тернополя» зі Східного масиву на «Дружбу», де відсутнє відповідне освітлення, а розмітки водії там давно не бачили.

Але першочерговим при ДТП завжди був і є людський фактор. Стоїть знак «Обгін заборонено», суцільна лінія розмітки, але водій свідомо йде на обгін, піддаючи своє життя та життя інших небезпеці. А ось інший приклад: у населеному пункті швидкість повинна бути не більше 60 км на годину, а під час розгляду матеріалів ДТП виявляється, що вона була набагато більшою. Знову ж хотілось би пригадати трагедію поблизу Волочиська Хмельницької області, де однією з причин виїзду автомобіля на смугу зустрічного руху стала втома за кермом, коли людина під час руху заснула. Таких прикладів можна навести безліч.

-  Чи не планується на державному рівні повернення обов’язкових технічних оглядів автомобілів?

- Про повернення технічних оглядів можна буде говорити лише після прийняття відповідних законодавчих актів. На сьогоднішній день статтею 35. Закону України «Про дорожній рух» обумовлено, що визначені категорії транспортних засобів, які беруть участь у дорожньому русі та зареєстровані у підрозділах Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України, підлягають обов'язковому технічному контролю із відповідною адміністративною відповідальністю за невиконання вимог даної статті.

- Які нововведення Державтоінспекція планує запровадити найближчим часом?

- Нововведень у роботі ДАІ заплановано досить багато, про них вже йшла мова. Це введення приладів для автоматичного фіксування порушень ПДР, коли не буде спілкування порушника та працівника ДАІ. Також розглядається питання щодо збільшення кількості працівників ДАІ. Наприклад, візьмемо Тернопільщину. В районі у нас 4 працівники ДАІ, але вийти для несення служби по нагляду за дорожнім рухом у кращому випадку може лише один екіпаж. А це для таких великих районів, як Кременецький, Чортківський, Борщівський, Бучацький та інші - недостатньо.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оголошення
live comments feed...