Більшість господарок перед різдвяними та новорічними святами процес наповнення холодильника розпочинають завчасно. Здається, що в наші дні це не має жодного сенсу: сьогодні вельми багато магазинів найчастіше цілодобово й у будь-який день тижня можуть запропонувати найширший асортимент товарів. Але аргументація запасливих господинь проста – яка різниця, де зберігатимуться продукти: кілька тижнів у моєму власному холодильнику чи на складі магазину? З ними, ймовірно, можна було б погодитися, якби не одне «але». Сьогодні в Україні вже є торговельні мережі, які не займаються таким накопичуванням, а пропонують клієнтам тільки свіжу продукцію. Втім, для цього їм необхідно було протягом багатьох років (і навіть десятиліть) вибудовувати відповідну систему логістики. На прикладі «АТБ» ми розповімо, як це працює.
Почнемо з того, що це найбільша вітчизняна торговельна мережа, що нараховує 897 маркетів у 232 населених пунктах України. Усім відомо, що йдеться про сучасні дискаунтери з доступними цінами (найчастіше на 10–15% нижчими за середньоринкові) і широким асортиментом товарів, що нараховує більше ніж 3500 тисяч позицій, включаючи 800 найменувань продукції так званих власних торгових марок. А ось про те, як улаштована мережа, що являє собою її «закулісся», знають лише нечисленні.
Адже покупець бачить у торговому залі всього кількох консультантів і касирів, а на таке грамотно організоване функціонування всієї системи працює (вдумайтеся!) більше ніж 40 тисяч осіб. Водії, вантажники, керівники підрозділів, бухгалтери, контролери якості товарів, працівники розподільних центрів і багато інших – ті, хто становить основу успішної роботи як окремого магазину, так і підприємства у цілому. Це дійсно великий і дружний колектив однодумців, що працюють на благо кожного з нас.
Компанія володіє однією з найбільших в Україні логістичних інфраструктур. Саме це дозволяє їй доставляти товари вчасно незалежно від того, де розташовано конкретний магазин. Для цього в «АТБ» створено вісім мультитемпературних центрів класу «А». «Складська інфраструктура обслуговує всі маркети мережі, цілодобово здійснюючи планування, організацію й облік руху товарних потоків на території Центральної, Східної, Північної та Південної України», – пояснює Наталія Шаповалова, заступник генерального директора ТОВ «АТБ-маркет». Усього лише один показник дає можливість оцінити масштаб цієї роботи: товарообіг розподільних центрів компанії становить 6000 тонн на добу.