Колін Гамфріс з Кембриджського університету каже, що розбіжності у Євангеліях від Матвія, Марка і Луки та у Євангелії від Івана викликані тим, що вони використовували старіший календар, ніж офіційний єврейський, який діяв у ті часи. Згідно з висновками науковця, Таємна Вечеря відбулася 1 квітня у 33-му році нашої ери. Це може означати, що арешт Ісуса, його допит і суди не відбулися впродовж одного дня. Професор Гамфріс вважає, що результати його дослідження дозволять нарешті закріпити святкування Великодня до першої неділі квітня. Розгадка? У його книзі "Таємниця Таємної Вечері" Колін Гамфріс за допомогою дослідження текстів Біблії, а також історичних та астрономічних даних вивчає, як він твердить, засадничу неузгодженість довкола цієї події. Тоді як Матвій, Марк і Лука пишуть, що Таємна Вечеря відбувалася на початку єврейського фестивалю Песах, Іван стверджує, що це було перед Песахом. В інтерв'ю Бі-Бі-Сі науковець сказав, що якщо відштовхнутися від тези про різні календарі, тоді розбіжностей у текстах Євангелій не буде. "Дослідники Біблії замислювалися над цим століттями. Дехто навіть називав це "найболіснішою проблемою Нового Заповіту". Якщо поглянути на події, змальовані у Євангеліях, від Таємної Вечері до Розп'яття, то їх же багато. Неможливо б усе це втиснути між вечором четверга і ранком п'ятниці", - сказав професор Гамфріс у програмі Today радіо Бі-Бі-Сі. За словами дослідника, євреї ніколи б не сплутали вечерю на Песах із жодною іншою, бо вона є надзвичайно важливою. Він припускає, що Матвій, Марк і Лука послуговувалися стародавнім єврейським календарем, адаптованим із єгипетського в часи Мойсея, а не календарем на основі Місячних фаз, який був офіційним у часи Ісуса. Тому, наполягає професор, Таємна Вечеря відбулася 1 квітня 33 року н.е. за стандартним Юліанським календарем, яким послуговуються історики.