Якби Микола Пирогов побачив стан вулиці, яка носить його ім’я у Тернополі, мабуть, дуже б засмутився. Ще б пак, капітального ремонту вона не бачила десятки років. Зважаючи, що дорога знаходиться глибоко «в тилу», її значимість міське керівництво завжди недооцінювало. Та зовсім іншої думки тернополяни, які мали нагоду проїхатись нею у кареті «швидкої».
Інтенсивність руху на вул. Пирогова і справді не така велика, як основними «артеріями» міста. Однак щодня нею везуть найважливіших пасажирів – пацієнтів лікарні швидкої допомоги. Вул. Пирогова примикає до лікувального закладу, що знаходиться на вулиці Шпитальній з одностороннім рухом, а тому, так чи інакше, потрапити до лікарні можна лише цією дорогою.
Багато років вул. Пирогова не бачила капітального ремонту. Як результат, її покриття перетворилось на решето. Через десятки ям карети швидкої допомоги змушені не тільки уповільнювати хід та призупинятися, а й виконувати маневри, які більшість водіїв ніколи навіть не бачили. Втім робити це, коли в автомобілі важкохворий, дуже ризиковано. Не кажучи про те, що для деяких пацієнтів таке транспортування взагалі може нести смертельну небезпеку.
У 2011 році депутат міської ради Віталій Цимбалюк за власний кошт провів ямковий ремонт дорожнього полотна. Вулиця знаходиться на його мажоритарному окрузі, більше того – там мешкає і сам Віталій, тому вирішити проблему жахливої дороги вважав справою честі, хоч бюджетних коштів на це не виділили. Оскільки вулиця веде до лікарні, депутат ще й придбав для ЖЕКу, який обслуговує цю територію, трактор для чищення снігу взимку. Адже «швидка» не повинна пробиратися крізь заметену дорогу, коли у її кареті життя пацієнта йде на хвилини…
Минуло майже чотири роки, за цей час на дорозі утворилися нові ями, адже вулицю давним-давно ніхто капітально не ремонтував, тож результату латання дір вистачає максимум на рік, пише Номер один. Подекуди їх глибина сягає 10 сантиметрів. Тут не тільки нівроку гоцає під час руху, а й нескладно і колеса загубити.
- Я навмисне за всю каденцію не звертався у міську раду щодо внесення вул. Пирогова до титульного списку вулиць, які підлягають капітальному ремонту. Річ у тім, що я живу на цій вулиці, тому це виглядало би, наче я дію у власних інтересах, а не в інтересах громади, - пояснив Віталій Цимбалюк.
Депутат вважає некоректним, коли народні обранці відкрито лобіюють ремонт вулиць, на яких самі мешкають. За винятком, коли така дорога має важливе значення для тернополян, як ось у цьому випадку. Включити чи не включити проблемну дорогу до списку для ремонту, мали би вирішувати профільні служби після об’єктивної оцінки, а не задля чиїхось інтересів, вважає пан Віталій. Однак вулиці Пирогова відповідальні особи чомусь вперто не помічають.
Тому, зважаючи на труднощі, які створює дана вулиця для карет «швидкої», 4 лютого 2015 року Віталій Цимбалюк врешті сам звернувся до міської ради з проханням створити спеціальну комісію для обстеження стану дорожнього покриття частини вул. Пирогова (від кондитерської фабрики «ТерА» до вулиці Гоголя) і включити її до титульного списку капітального ремонту об’єктів шляхово-мостового господарства на 2015 рік.
Замість вирішити питання проблемної ділянки, у мерії обійшлися формальною відпискою. Уже за кілька днів у відповідь на депутатський запит заступник міського голови Тернополя Владислав Стемковський зазначив, що «у 2015 році, згідно з бюджетними призначеннями, у Тернополі вже заплановано ремонт вулиці – щоправда, не Пирогова, а Шпитальної. Натомість на вулиці Гоголя заплановано впродовж року замінити тротуар(!) фігурними (!) елементами мощення.
Що ж, виходить, фігурні тротуари значно важливіші для комфорту доставки хворих у лікарню, аніж «розбомблена» дорога… Як пояснюють у мерії, спеціальна комісія міської ради першочергово віддає перевагу вулицям, призначеним для руху громадського транспорту. Оскільки вул. Пирогова інтенсивно не експлуатується, позицію влади можна було б зрозуміти. Та є одне «але»… Громадського транспорту тернополяни не бачать і на Татарській, і на Шашкевича та Стадникової, ні на ряді інших, де виділялися кошти на капітальний ремонт... Що це: подвійні стандарти чи відверте блокування роботи окремих депутатів?