КВНщики вміють вирішувати господарські проблеми міста

Про те, як зробили місто чистим з користю для міста і самих тернополян, та те, чого вчаться у тернопільських КВНщиків мери Чернівців, Хмельницька та Львова, розповів активіст “Самопомочі” автор реформи зовнішньої реклами міста Тернополя, колишній організатор Західноукраїнської ліги КВН Олег Нитка.

Сьогодні мало пам’ятають, але ще кілька років тому Тернопіль був буквально заліплений рекламними афішами. Ніхто особливо не слідкував за порядком. На кожному вільному місці, стінах, стовпах клеїли афіші. Обірваний папір вітер розносив вулицями міста. Від такого безладу страждали всі. Мешканці, які змушені були жити у бруді. Підприємці, афіша яких “жила” не довше 2-3 годин, а потім заклеювалася іншою. Місто, яке змушене було витрачати тисячі гривень на регулярне очищення вулиць від тон паперу.

Проте ситуація змінилася у 2011 році, коли міському КП “Загребелля” взялися допомогти місцеві підприємці і колишні КВНщики Олег Нитка і Андрій Грицишин. Як пригадує сам Олег Нитка, гра у клубі веселих і кмітливих змушує шукати нестандартні, але дієві рішення. Було складено покроковий план, який реалізовувався більше двох років.

Олег Нитка: Досвід участі у клубі веселих і кмітливих змушує шукати нестандартні, але дієві рішення в тому числі і для господарства.

Як наслідок, сьогодні афіші можна побачити лише у спеціально відведених місцях. Виграли всі. Тернополяни отримали чисте місто. Підприємцю потрібно приблизно утричі менше коштів для розміщення своєї реклами і він впевнений, що її побачать люди. Тернополяни отримали можливість розміщати соціальну рекламу безкоштовно. КП “Загребелля” нарешті позбулося боргів і стало самоокупним. Загалом, це унікальний досвід в Україні, який відображає нестандартні підходи та європейську якість. Засновники проекту давно відійшли від активної участі у ньому, а проект працює і приносить користь місту.

Сьогодні цей досвід впроваджується у Хмельницькому, Чернівцях. Навіть просунутий Львів вирішив перейняти досвід очищення міста від реклами. Тернопільським досвідом очільники цих міст зацікавилися після того, як побували у нас в гостях. Це той приклад, який показує, що “квнщики” вміють вирішувати господарські проблеми без зайвого галасу і саме такі розумні, кмітливі та роботящі люди потрібні у місцевій владі.

Цікаво, що до приходу “квнщиків”, КП “Загребелля” керував такий собі Юрій Фартушняк, більше відомий, як ідеолог усіх піар акцій чинного мера Сергія Надала. Він залишив підприємство з купою боргів. Можливо в цьому і криється така потужна атака на “квнщиків” у місцевій пресі, бо вони вміють працювати на відміну від піарників Надала, що вміють лиш говорити.