Чергова скандальна будова біля парку Нацвідродження у Тернополі викликає безліч запитань

На стоянці у парку Нацвідродження наприкінці 2015 року розпочали будівництво. Завдяки черговій інвестугоді тут з’явиться багаторівневий паркінг, шиномонтаж і пункт заміни мастил. Утім, як стверджують фахівці, на цій земельній ділянці ані стоянки, ані жодного капітального будівництва не може бути. Адже там, згідно з Генпланом, зелена зона.

- На стоянці, що в парку Нацвідродження, наприкінці 2015 почали будувати гаражі, - повідомив на початку січня тернополянин Аркадій (прізвище редакції відоме – прим. авт.). - Дуже оперативно встановили металеву огорожу, залили фундамент. І почали будувати.  Жодного інформаційного стенду, хто і що тут робить, нема. 

Тим часом подейкують, що купити тамтешній гараж можна за 13 тисяч доларів. І що самих гаражів там буде небагато – кілька збоку, а посередині збудують багатоповерхівку. Тож складається враження, каже тернополянин, що так міськрада перевіряє реакцію мешканців навколишніх будинків. Мовляв, чи почнуть протестувати проти появи чергової будови по сусідству.

- Я не знаю, якою зоною вважає міськрада цю територію, але для мене там споконвіків був парк, - додає він. - Тому мені, як і іншим мешканцям навколишніх будинків не дуже подобається поява чергової будови. Тим більше, що це - поблизу школи. Зверніться до депутата, спитайте міськраду, що там будують?

Що ж там планує міськрада і для чого виділяла землю, "РІА плюс" цікавиться, до слова, з 2013-го. У редакцію звертались обурені мешканці ще на початку облаштування стоянки. Однією із причин їхнього обурення було її розміщення -  у парку, поблизу школи. Як виявилось згодом, згадувана територія уже після 2012-го - затвердження міськрадою меж парків - парком уже не була. Утім, незважаючи на те, що на території з літа 2012 р. працював «Креатор-буд» й облаштовував територію, міськрада ще навесні 2013 р. Стверджувала, що землю у користування чи у власність нікому не передавала. А у червні 2013 р. на стоянці уже з'явились автомобілі. І лише на черговий запит, поданий у липні 2013-го, міськрада відповіла: "Рішенням виконкому від 05.06.2013 р. за №598 дозволено КП "Масив" тимчасово здійснювати діяльність із забезпечення розміщення транспортних засобів на відкритій території за адресою: Тернопіль, вул. Чубинського - просп. Злуки". Тобто з 2012 р. звозили каміння, а рішення офіційно прийняли через рік? 

Кому революція – кому земля
У 2015 р. тут почалось будівництво. Так, уперше забив тривогу у листопаді 2015 р. депутат від цього ж округу Назар Зелінка. Він у себе на сторінці у «Фейсбуці» написав, що під час одного із засідань робочої групи щодо змін до Генплану, які хочуть узаконити, з’ясувалось: у пропозиціях пропонують ділянку на вул. Чубинського, нижче ЗОШ №23, яка зараз, згідно з діючим Генпланом і планом зонування, є територією зелених насаджень, перевести в територію для багатоквартирної житлової та громадської забудови. Також зазначив, що ця територія вже навіть має кадастровий номер - 6110100000:06:001:0015 і відведена комунальному підприємству Тернопільської міської ради "Масив».

До слова, згідно із Реєстром речових прав на нерухоме майно, сьогодні у цієї ділянки цільове таке призначення – для розміщення та експлуатації будівель і споруд  автомобільного транспорту та дорожнього господарства. Тож виникає питання – коли і як змінили? 

Як виявилось, одне із ключових рішень щодо цієї ділянки приймали на сесії міськради у розпал Революції гідності – 24 листопада 2013 р. Тоді цю ділянку надали в постійне користування КП «Масив» і тим же рішенням зарахували її до земель промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

- Проте, згідно із  Законом України "Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах", зміна цільового призначення земельних ділянок зелених зон і зелених насаджень заборонена, - каже пан Зелінка.

Кажуть, буде паркінг
То що ж цьогоріч там будують? Та чи законно? З першим питанням 13 січня ми звернулись в Інспекцію архбудконтролю. На наш запит відповіли – управління не в змозі надати інформацію про дозвільні документи на вказаній нами ділянці, оскільки не зазначено адреси будівництва. Тому там не можуть ідентифікувати об'єкт будівництва. І насамкінець зазначили – згідно із законодавством маємо право ініціювати проведення перевірки на зазначеному у запиті об'єкті.

А ось щодо другого питання, то на офіційному сайті міськради 18 січня з'явилась інформація, що біля 23-ї школи триває реконструкція існуючої стоянки для автомобілів.

Заплановано облаштувати на цій території перший у Тернополі критий паркінг для автомобілів, який, у першу чергу, буде призначений для стоянки автомобілів мешканців сусідніх будинків. У паркінгу будуть створені належні умови для автомобілів та облаштована система відеоспостереження". Також у повідомленні зазначили - кошти на будівництво цієї парковки йдуть не з міського бюджету. А ще – парковка буде багаторівневою і її будуватимуть на численні звернення мешканців. 

- Щоб зекономити бюджетні кошти, ми оголосили відкритий конкурс та знайшли інвестора, який збудує на цій території перший у Тернополі критий паркінг, такий же, як у всіх цивілізованих країнах Європи, - цитує прес-служба слова начальника управління стратегічного розвитку міста Юрія Дейнеки. - Наше управління має ще декілька пропозицій для інвесторів щодо будівництва подібних паркінгів, тому усіх охочих закликаємо звертатися в управління стратегічного розвитку.

А обличчя – старі
Звідки ж кошти? Хто інвестор? На це відповідь дають громадські активісти. Зокрема, у 2014 р. громадська активістка Олена Степанова отримала копії різних інвестугод. А серед них – і на згадувану земельну ділянку. 

Так от, угоду уклали 14 листопада 2014 року. І, зважаючи на її зміст, маємо чергове повторення схеми: землю дають комунальному підприємству, бо йому можна надавати без аукціону. Далі залучають інвестора та укладають тристоронню угоду. Інвестор врешті отримує і збудований об'єкт. А згідно з законом власник будівлі може претендувати й на приватизацію землі. Та чи за "просто так" провернули звичну схему?

Відповідь, вочевидь, в іменах причетних до неї посадовців та назвах в інвестугоді, а також назві фірми, яка «виплила» згодом.  

Так, згадувану угоду укладали виконком міськради в особі заступника голови міськради Сергія Химейчука, в. о. голови правління Обслуговуючого кооперативу «Сонячний-2015» (інвестор – прим. ред.) Володимира Гнатіва і КП «Масив» в особі тодішнього керівника Олександра Гуцула.

Згідно з документом на згадуваній ділянці збудують криту стоянку з облаштуванням електронного контролю доступу та відеоспостереження, об'єктів придорожнього сервісу – шиномонтажу та пункту заміни мастил. І ще – тверде асфальтне покриття стоянки. 

За це інвестор сплачує 6% від загальної кошторисної вартості будівництва і щомісяця компенсовує «Масиву» витрати на сплату земельного податку. А ще, згідно з іншими рішеннями, переказує для КП «Футбольний клуб «Тернопіль»» 320 тис. грн.


Фірм, фірмочок і фірмищ…
Що ж собою являє кооператив «Сонячний-2015», відповідь дає Держреєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та інші реєстри.  Так, до слова, до 4 вересня 2014 р. він називався обслуговуючий кооператив «Житлово-будівельний кооператив «Сонячний-2015». Серед засновників кооперативу – уже скандально відомий Юрій Романович Пилипчук. Він, як виявилось був співзасновником ТОВ "Ресурс Лімітед", що в 2013-му купило в міськради приміщення магазину "Світоч" у центрі Тернополя за ціною, майже втричі нижчою від ринкової. Також Юрій Пилипчук очолював фірму "Тернопіль комунал сервіс". Цій організації міська влада всіляко підігравала в отриманні багатомільйонного тендеру з прибирання міста, а своє підприємство МШЕД, яке прибирало вулиці, знищувала. 

І той же Пилипчук – один із засновників ще 12 фірм, чимало з яких співпрацюють з міськрадою: ТОВ «Ідея-плюс», «Максима-А», «Максима-К», «Максима-Т», «Максима-В», «Перспектива ресурс», ПП «Підрозділ безпеки та охорони «Легіон»» , Обслуговуючий кооператив «Житлово-будівельний кооператив Громницького», Обслуговуючий кооператив «Житлово-будівельний кооператив Яреми, 14». Тут, до речі, один із співзасновників – пан Гнатів – той самий голова правління, від імені якого підписували інвестугоду.  А ще Пилипчук - серед засновників спільного українсько-польського підприємства у формі ТОВ «Трансферт» та Державно-кооперативного проектно-вишукувального інституту «Тернопільагропроект», Обслуговуючого кооперативу «Гаражний кооператив  «Автопромінь»». Ми хотіли поспілкуватись із паном Пилипчуком та запитати: що ж він таки будуватиме у «парку» - криту стоянку, багаторівневу стоянку чи, може, таки багатоповерховий будинок. Однак той не бере слухавки. 

З усього випливає таке: дерибан землі провели всупереч Генплану, в обхід земельного аукціону та інтересів міста. Натомість посприяли «своїм» в реалізації інвестпроекту. Публічно просимо правоохоронців провести перевірку законності виділення земельної ділянки в обхід аукціону, зміну її цільового призначення всупереч Генплану та мораторію на зміну призначення зелених насаджень. Результати перевірки просимо надіслати до редакції.

Коментар: 
Андрій Кукурудза, адвокат: 

— Якщо дуже коротко, то інвестугода в частині прав і обов'язків сторін може змінюватись за згодою сторін. А щодо це зміни цільового призначення землі, то вони потребують окремого рішення сесії на підставі проекту землеустрою із врахуванням Генплану, зонінгу або детального плану за його наявності. Якщо містобудівною документацією (Генплан, зонінг, детальний план) передбачено стоянку, то будівництво житлового будинку неможливе. Загалом кожен випадок є унікальним. Враховуючи фантазію нашого органу місцевого самоврядування, треба окремо аналізувати кожен випадок.

Назар Зелінка, депутат від округу №34: 
— Жодного громадського обговорення щодо зміни цільового призначення та використання даної земельної ділянки серед мешканців мікрорайону «Канада» не було проведено. Тому вважаю, що без вивчення громадської думки та проведення громадського обговорення цього питання розпочинати там будівництво неправильно.

Люди бояться, що у тому місці буде черговий житловий будинок. І для занепокоєння є підстави, адже в офіційних пропозиціях КП "Масив" щодо змін до Генерального плану пропонують цю ділянку перевести в територію для багатоквартирної житлової та громадської забудови (Ж-3), хоча для будівництва багаторівневої парковки європейського зразка ця ділянка мала б бути переведена в зону транспортної інфраструктури (ТР-3). У мікрорайоні дійсно є гостра проблема з паркуванням, а зведення житлового будинку там проблему лише загострить. Ідея щодо побудови багаторівневого паркінгу частково вирішить цю проблему, і я, як депутат на цьому окрузі, в принципі її підтримую. Але це має буди дійсно паркінг, а не гаражі, які, відповідно до містобудівних умов та обмежень, зараз там будують. І мешканці повинні мати право брати участь у прийнятті рішень щодо будівництва під їхніми вікнами.

Тому я пропоную організувати локальне громадське обговорення у мікрорайоні (в актовій залі ЗОШ №23), представити проект і концепцію паркінгу, показати людям, як він буде виглядати, скільки орієнтовно коштуватиме паркування, щоб зняти усі непорозуміння.

Тернопіль скандальна будова Генплан міста
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Суспільство
Екологічно та швидко. Невдовзі у Тернополі має з’явитися станція технічного обслуговування електрокарів з автоматичною зарядкою. Облаштують її на вулиці Будного. Для цього міськрада шукає інвесторів. Деталі у сюжеті Інтб
Кримінал
Є така категорія людей, що чим краще їм живеться-працюється, тим більшого бажається, і не завжди завдяки власним зусиллям. При цьому людина часом свідомо йде на «кримінал»… Як це сталося наприкінці червня ц.р. в одному з агропромислових підприємств, де водій вантажівки «ДАФ» Сергій Г. вирішив «зекономити» на добривах заради власної вигоди. Отож у березні ц. р. фермерське господарство придбало в сусідній області понад 35 тонн добрив рідкого азоту. Декілька...
Суспільство
Послугою «Шлюб за добу» можна скористатися у Тернополі та Чорткові. Та в обласній раді планують піти далі: хочуть, щоб молодята мали можливість проводити церемонію одруження у замках та історичних місцях Тернопілля. Про це нещодавно заявив голова обласної ради Віктор Овчарук. – Надавати послугу «Шлюб за добу» плануємо на базі однієї із комунальних установ обласної ради, – сказав зз Віктор Овчарук під час відкриття «Open space» у Тернополі. – Ідею цю ми вже...
Суспільство
«Укрзалізниця» збільшила кількість додаткових потягів на новорічно-різдвяні свята. Кілька з них пройдуть через Тернопіль. Деталі у сюжеті Інтб
Суспільство
Через борги підприємство «Водоканал» може залишитися без електропостачання. Відтак жителів обласного центру наполегливо просять розрахуватися за спожиті послуги. Тернополяни заборгували за воду понад п’ятнадцять мільйонів гривень Національна комісія вже затвердила проект постанови про коригування тарифів. «Після проведення регуляторної процедури, у грудні 2018 року планується остаточне затвердження тарифів приведення їх до економічно обґрунтованого рівня....
Спорт
Три спортсмени тернопліьського центру "Інваспорт" взяли участь у Кубку України з плавання серед спортсменів з інвалідністю (вадами слуху). ЗЯк повідомляє "20 хвилин", змагання з 7 до 10 грудня відбулися у Кам'янському, що на Дніпропетровщині. Честь краю захищали Ілля Султанов, Андрій Древа та Віта Мороз. Бронзовим призером Кубка на дистанціх 50 м вільним стилем став Ілля Султанов. На інших дистанціях він показав четверте, п'яте, шосте та восьмі результати...
Пригоди
Аварія на просп. Бандери неподалік міського стадіону трапилася сьогодні (14 грудня), близько 14.40. Зі слів очевидця, велосипедист проїхав на червоне світло і врізався у авто "Ford".  "Я вийшов із закладу поруч і побачив на дорозі "швидку". Підійшов подивитися, що сталося", - розповідає очевидець Микола Сивирин. - "Ситуація така: велосипедист має інвалідність, їхав з милицею на велосипеді. Очевидно, що їхав на червоне світло, бо водій авто вже завершував в...
Суспільство
У грудні першій посністю українській радіостанції "Ух" виповнюється 20 років, з них 15 - контент радіо повністю український.  З нагоди 20-річчя єдиної місцевої комерційної тернопільської радіостанції «УХ-Радіо» 101,1ФМ радійники проведуть безпрецедентний дванадцятигодинний прямий ефір. Сьогодні, під час прес-конференції ефірний та музичний редактор Світлана Філіппова та керівник рекламного відділу Лазорко Анюта розповіли як відбуватиметься грандіозне святк...
Суспільство
Умови встановлення рекламних конструкцій у місті та Вартість розташування на них реклами прописали у «Порядку розміщення зовнішньої реклами у місті Тернополі». Рішення про затвердження такого порядку прийняли на черговому засіданні виконавчого комітету. – Управлінням підготовлено новий документ, – розповів зз Юрій Дейнека, начальник управління стратегічного розвитку міста. – Попередній був затверджений ще в лютому 2012 року. Зараз настала черга внести змі...
Відповідальний за розділ
Наталія Наконечна
Журналісти сайту 0352.ua до ваших послуг.
Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Тернополя більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!