«За півтора року уряд України не закупив жодної дорогої машини, практично ні копійки не витратив на ремонт, але продовжує мусуватися якась абсолютно не відповідаюча дійсності інформація», - заявив днями прем'єр-міністр Микола Азаров. І з образою додав, що журналісти повинні більш прискіпливо ставитися до інформації про витрати народних грошей чиновниками. Образа у Миколи Яновича ще, схоже, від того, що він за ці «півтора року» видав уже кілька постанов, які рекомендують чиновникам утриматися від закупівлі дорогих авто, «гламурного» ремонту офісів і закупівлі дорогої оргтехніки. Однак, як показує Вісник держзакупівель, заклик Миколи Яновича, принаймні з транспорту, чиновниками почутий не був. Так, влітку прем'єр гучно наказав покарати начальника Київського центру зайнятості за придбання «досить дорогого легкового автомобіля». «Режим жорсткої економії органами влади ... будемо витримувати далі. Вчора Державне казначейство зупинило платіжне доручення Київського центру зайнятості на придбання досить дорогого легкового автомобіля. Я схвалив дію казначейства, і крім того, думаю, що Міністерство соціальної політики розлучиться з керівником центру, який дозволив собі забути про доручення прем'єр-міністра: навіть не мріяти про придбання персонального транспорту, поки ми не вирішили найгостріші проблеми людей», - заявив Азаров, звертаючись до глави Мінсоцполітики Сергія Тігіпко. Правда, «досить дороге» авто Київського центру зайнятості ні в яке порівняння не йде з ціною «засобів для пересування», які вислизнули від «економного» гніву Азарова. Але не пройшли повз «Коментарів, які й представляють топ-10 улюблених «тачок» наших чиновників у цьому році. Як це не дивно звучить, але найдорожчий автомобіль в 2011 році змогли дозволити собі полтавські лісники. Саме після «наганяїв» Азарова Київському центру зайнятості, держпідприємство «Полтавське лісове господарство» у липні за 389 тис грн. (Близько $ 50 тис.) купило автомобіль Toyota Highlander 5 AT Comfort 2011 випуску.
Цей 5-дверний позашляховик гідний возити в собі не тільки директора ДП Олександра Холодного по бездоріжжю лісових байраків, але і його начальника - голови Держагентства лісових ресурсів Віктора Сівця по Хрещатику. Нагадаємо, що главу агентства журналісти охрестили «лісником Януковича» за його сумнівну діяльність у лісовому господарстві.
На другому місці один із самих улюблених автомобілів українських чиновників, який не рідко закуповують київські державні структури. Мова йде про Toyota Camry. У березні Комунальне «Автотранспортне підприємство Київської міськради» придбало 7 таких автомобілів з об'ємом двигуна 3,5 л по 387 тис грн. кожен. Між тим, у червні КП «Дирекція з утримання та обслуговування житлового фонду Святошинського району Києва» купило автомобіль цієї марки з об'ємом двигуна 2,4 л на 100 тисяч дешевше - за 275 тис грн. Таке ж авто в одному примірнику придбало Управління МВС в Житомирській області за 258 тис грн.
Не поскупився на представницький клас своєї карети та Інститут ветеринарно-санітарної експертизи, який у липні прикупив Nissan Teana, з об'ємом двигуна 3,5 л за 358 тис. грн. Чиновники не посоромилися вказати, що машина пофарбована в темно-синій колір, а салон оброблений чорною шкірою. Такий же автомобіль в більш простій комплектації придбав «Луганськгаз» за 255 тис грн.
Ціле покоління українських чиновників вибирає Skoda Superb. Цей автомобіль міцно зміцнився в п'ятірці лідерів і за ціною, і за ступенем популярності. На початку року ДП «Центр по експлуатації спеціалізованих вагонів» придбав Skoda Superb New з об'ємом двигуна 1,8 л за 323 тис. грн. Нагадаємо, що це підприємство знаходиться у сфері управління «Укрзалізниці». До речі. згаданий Київський міський центр зайнятості, щодо якого Азаров включив режим «жорсткої економії», теж хотів купити собі Skoda Superb за 298 тисяч грн. Навряд чи ця покупка допомогла б перемогти безробіття, але стала прекрасною «порівняльної майданчиком» для інших відомств. Так, цю марку «Шкода» зміг собі дозволити за 294 тис. грн Національний депозитарій і за за 292 тис. грн - «Львівтрансгаз». Про скасування цих тендерів Азаров не згадував.
А ось керівництво Комунального підприємства «Чернігівводоканал» віддало перевагу всяким седанам і універсалам позашляховик Subaru Forester, який і був придбаний в квітні за 290 тис грн. Видно, будівельний бум на дорогах в переддень Євро-2012 не дуже вразив чернігівських комунальників.
На Донецькій залізниці цінують комфорт і безпеку. У всякому разі, це поширюється на того, хто буде пересуватися в Hyundai Sonata YF з об'ємом двигуна 2,4 л, який був куплений галузевим об'єднанням на початку року за 281 тис грн. Цей автомобіль оснащений шістьма подушками безпеки і панорамним скляним дахом. Залишилося, щоб керівництво Донецької дороги добилося такої ж міри комфорту в плацкартних вагонах фірмового поїзда «Лугань». Цю ж марку машини змогло дозволити собі комунальне підприємство «Дорожнє ремонтно-будівельне управління» Донецька за 255 тис. грн. А дешевші його комплектації придбали Науково-дослідний гірничий інститут, який знаходиться в Кривому рогу, і «Харківобленерго» за 241 і 231 тис. грн. відповідно. Далі мова піде про «народні автомобілі» Так, у липні «Київгаз» придбав 5 універсалів Ford Transit Connect по 244 тис грн. кожен. Філія управління з переробки газового конденсату ДК «Укргазвидобування» у березні уважив себе десятьма Ford Mondeo Sedan по 212 тис грн. за штуку.
Все та ж залізниця в особі ДП «Проектно-конструкторське та технологічне бюро рухомого складу» в червні купила Skoda Octavia A5 1,8 TSI/118kW Elegance за 210 тис. грн. А Управління державної служби охорони в Криму разом з «Ланосом» купило простенький Hyundai Tucson за 203 тис грн.
Як би там не було, навіть цей не повний перелік закупівель ніяк не тягне на «режим жорсткої економії». І навряд чи черговий прочухан Миколи Яновича зупинить його підлеглих у прагненні придбати наддорогого «залізного коня». Хоча Миколи Яновича можна зрозуміти - йому Юлія Тимошенко залишила несправний Мерседес. А далі все пішло не стільки по бюджету, скільки по Зигмунду Фрейду ...